Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med att skritta verkar wachtlar ha svårt med. När huliganen skulle skritta enbart 3×5min efter operationen av den lösa benbiten så grät jag mest. Nu läkte det trots att jag tillåt travsteg för att vi överhuvudtaget skulle överleva. Men fruktansvärt frustrerande för oss båda. Ville tycker också att det är en rätt trist gångart 🙄😂
Har samma problem. Skrittar gör man enbart inne, ute är pass eller galopp de två mest funktionella gångarterna ;)

Veterinären har suckat lite nu när vi försöker hitta orsaken till hältan eftersom någon vägrar trava på undersökningarna :angel:

Det där med att skritta verkar wachtlar ha svårt med. När huliganen skulle skritta enbart 3×5min efter operationen av den lösa benbiten så grät jag mest. Nu läkte det trots att jag tillåt travsteg för att vi överhuvudtaget skulle överleva. Men fruktansvärt frustrerande för oss båda. Ville tycker också att det är en rätt trist gångart 🙄😂

Hahaha, det gäller även labradorer kan jag säga :D Enda gången Floyd skrittar är när han går fot, haha.

Viss skillnad har det ju blivit sen han kom :D och nu börjar det bli hyfsad rull på pälsen :up:

När han kom var han "halslöst" pälsmonster och ja, jag får dubbelhaka när jag kikar ner sådär :cool:

65052000_2880791911938256_7273755539316670464_n.jpg

Plock 1

65385123_2880791855271595_6657237040087695360_n.jpg

Plock 2

65160912_2880793415271439_4633615859447758848_n.jpg

Plock 3

64963275_2880791845271596_4852324201274540032_n.jpg

Och idag

64928239_2230820183705240_2700682934737698816_n.jpg

Jag tycker att det vore kul att följa fler bukefalister på Instagram om ni finns där med era hundar. Skicka gärna pm med ert kontonamn isf :D

Tidigare i år vann jag ett presentkort på ett besök hos en canineopat och idag nyttjade jag det till Impa. Salle går redan hos en duktig fysio så vill inte blanda in nån annan på honom. Den här jobbade lite annorlunda mot den jag är van vid men jag uppfattade den som kunnig och nogrann. Impa gillade att få stå i centrum och bli ompysslad. Inga tokigheter hittades, nån liten muskel spänning bara och sen höll hon med om att Impa är något muskelfattig. Men har man nyss haft valpar och vi dessutom inte kommit igång riktigt med träning/motion så är det inte så konstigt. Tar vi snart igen.

Tonårsgrabbar alltså, kan vara det drygaste som finns :arghh:
Finn är sååå dryg just nu, han har verkligen gått in i en rejäl hormonfas och tycker att han är störst, bäst och vackrast. Eftersom flocken är lite annorlunda mot vanligt med en tik extra och Ladda som inte får vara med i gruppen så är det lite obalans redan från början. Två dagar i rad har Finn t ex kissmarkerat på Atas matskål efter att hon ätit upp (inomhus!) och igår rök han och Floyd ihop ganska rejält. Floyd fick ett par fula jack under ögat, men Finn klarade sig utan skador. Floyd, världens snällaste labrador som aldrig tagit sig ton tidigare, börjar tröttna på den dryga wachtelungen och blev faktiskt riktigt förbannad igår. Jag förstår honom :p
Jag hoppas innerligt att det här går över dels när Finn vuxit lite, och dels när Ladda kan vara med i flocken som vanligt. Det är helt klart hon som är bossen bland de fyrbenta här hemma.

MEN, idag fyller Finn och syskonen ett år, och trots tonårshormoner och bomull i öronen så är de ju ett himla härligt gäng ändå :love:

Finn är sååå dryg just nu, han har verkligen gått in i en rejäl hormonfas och tycker att han är störst, bäst och vackrast. Eftersom flocken är lite annorlunda mot vanligt med en tik extra och Ladda som inte får vara med i gruppen så är det lite obalans redan från början. Två dagar i rad har Finn t ex kissmarkerat på Atas matskål efter att hon ätit upp (inomhus!) och igår rök han och Floyd ihop ganska rejält. Floyd fick ett par fula jack under ögat, men Finn klarade sig utan skador. Floyd, världens snällaste labrador som aldrig tagit sig ton tidigare, börjar tröttna på den dryga wachtelungen och blev faktiskt riktigt förbannad igår. Jag förstår honom :p
Jag hoppas innerligt att det här går över dels när Finn vuxit lite, och dels när Ladda kan vara med i flocken som vanligt. Det är helt klart hon som är bossen bland de fyrbenta här hemma.

MEN, idag fyller Finn och syskonen ett år, och trots tonårshormoner och bomull i öronen så är de ju ett himla härligt gäng ändå :love:
❤ Ville du låna Ville ett par dagar också? Så det blir riktigt spännande! :) Men ja världens bästa gäng fyller 1 år! Så jäkla glad över Min Ville, även om jag svär över honom ibland. Inte minst i går när jag drog igång en storröjning och slängde mängder med saker, men Ville hade visst åsikter om min sortering och hjälpte till genom att ständigt dra runt på högarna och grejer för att till sist parkera sig uppe på sopsäcken.🙄😂 Men idag var han trött, ❤ städat hela dagen igår och så golf på det. 😁

❤ Ville du låna Ville ett par dagar också? Så det blir riktigt spännande! :) Men ja världens bästa gäng fyller 1 år! Så jäkla glad över Min Ville, även om jag svär över honom ibland. Inte minst i går när jag drog igång en storröjning och slängde mängder med saker, men Ville hade visst åsikter om min sortering och hjälpte till genom att ständigt dra runt på högarna och grejer för att till sist parkera sig uppe på sopsäcken.🙄😂 Men idag var han trött, ❤ städat hela dagen igår och så golf på det. 😁

Nja, jag behöver inte en hormonstinn wachtelgrabb till här hemma :laugh:

Fina Ville :love:

Men Finn då :D
Hoppas Atan sköter sig eller börjar hon med bli tonåring? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
872
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka