Snurrfian
Moderator
Ladda Ladda, inte snällt mot matte.Ladda rymde igår och jag trodde aldrig att hon skulle komma hem igen Vi hade gått en halvmil och hon hade gått i dragsele hela vägen, så de sista 50 metrarna tänkte jag att hon skulle få gå lös och slippa draget, vilket vi brukar göra sista biten. Det är uppe på vår gård med god sikt, öppna betesmarker osv.
Och hundjäkeln bara drar Grabbarna hänger på henne, men de bryter när jag ropar och kommer tillbaka, men hon vinklar knappt ens örat åt mitt håll. Först blev jag helt paff, i vanliga fall brukar jag alltid kunna kalla av henne.
Hon har smitit ett par gånger förut under årens lopp, men då har hon varit borta max 15-20 minuter, men igår dröjde det 1,5h innan vi hittade henne. Eftersom hon hade selen på sig när hon drog så var jag helt säker på att hon hade fastnat någonstans Usch så otäckt. Nu är förmånen att gå lös sista biten indragen
Jag satte dessutom min bil i ett sumpdike, mitt i skogen, när jag körde runt och letade efter henne Hon ligger inte på plus hemma just nu!