vallhund
Trådstartare
Mig veterligen gäller stadgarna alla, inte bara uppfödare.Gäller inte det bra uppfödare? Menar du att det gäller alla som är medlemmar i SKK??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mig veterligen gäller stadgarna alla, inte bara uppfödare.Gäller inte det bra uppfödare? Menar du att det gäller alla som är medlemmar i SKK??
Är man medlem i SKK är det bara deras avtal som gäller.
Gäller bara uppfödare, du måste logga in för att få tillgång till det. Nedan saxat från SKKs hemsida:Gäller inte det bra uppfödare? Menar du att det gäller alla som är medlemmar i SKK??
Nu är varken jag eller blivande köparen medlemmar i SKK. För att kunna få ut ett sådant köpeavtal behöver jag (om jag läst rätt) vara medlem och/eller uppfödare, nu är jag inget av det.Är man medlem i SKK är det bara deras avtal som gäller.
Toppen, tack för tipset! Ska genast kolla därNär jag omplacerade min förra hund använde vi jordbruksverkets avtal. Går att ladda ner gratis.
Varken Google eller jordbruksverket är vän med mig idag Tror du att du skulle kunna PM:a länken?När jag omplacerade min förra hund använde vi jordbruksverkets avtal. Går att ladda ner gratis.
Det var över två år sedan jag använde den men om jag googlar köpeavtal hund kommer pdf:en upp som första alternativ och jag kan öppna den. Men kan konstigt nog inte hitta den via hemsidan...Varken Google eller jordbruksverket är vän med mig idag Tror du att du skulle kunna PM:a länken?
Precis det jag fick upp också det är från Svenska jakthunds registret men funkar säkert lika braDet var över två år sedan jag använde den men om jag googlar köpeavtal hund kommer pdf:en upp som första alternativ och jag kan öppna den. Men kan konstigt nog inte hitta den via hemsidan...Visa bifogad fil 26911
Ja det är ju samma som @Silver Girl visade, men jag tänkte på om det fanns något från Jordbruksverket.Köpeavtal ligger på fliken blanketter.
Längst ner i röd text.
https://www.sjr.nu/blanketter_pdf
@Silver Girl @attheedge
Jag kan komma ihåg fel, och att det var detta jag använde. Kanske inte finns något från jordbruksverket?Ja det är ju samma som @Silver Girl visade, men jag tänkte på om det fanns något från Jordbruksverket.
Ja det är ju samma som @Silver Girl visade, men jag tänkte på om det fanns något från Jordbruksverket.
Nu börjar det märkas att vi har en wachtel i huset
Igår smakade hon lite på grabbens skor, jag glömde att stänga mellan hall och tvättstuga när jag åkte till jobbet, så när mannen gick upp en halvtimma senare så hade hon tuggat lite på en sko. Grabben överlycklig då vi ett par dagar innan sagt att han inte fick nya förrän dessa var för små, nu var det svårt att neka honom nya
Vi brukar hänga kopplen på hundgårdarna och idag hade Ata lyckats få tag i ett och gjort ett halsband oanvändbart. Det tar sig Visa bifogad fil 26898
Även Finn har börjat härja lite - häromnatten slaktade han ett sandpapper (ett stort ark, i tusen bitar) och en växt (blomjord över hela ovanvåningen.....) och förra veckan tuggade han sönder fästet till dammsugarstången
Han kan han också
Även Finn har börjat härja lite - häromnatten slaktade han ett sandpapper (ett stort ark, i tusen bitar) och en växt (blomjord över hela ovanvåningen.....) och förra veckan tuggade han sönder fästet till dammsugarstången
En ny Otis i huset?
Han kan han också
Det där med att slakta papper har hon nästan slutat med, innan gick det inte att ha öppet till kontoret utan att hon hämtade 25 brev, 12 tidningar och några räkningar i pappersinsamlingen och strimlade i småbitar... Men nu var det ett tag sen *peppar,peppar*
Tidigare så lekte inte hon & Sara om de var själva tillsammans men nu när det bara är dom två så har Atan faktiskt lyckats få igång Sara. Tycker allt att Ata bygger på sig mer och mer självförtroende, så roligt att se
Känslan när man är ute i skogen och hunden dyker in under en gran och kommer fram med en dummy Mycket beröm och sen la jag tillbaka den och hoppas att vi inte har stört någon annans träning allt för mycket.
@AraSlei och @attheedge Ville roar sig bara med att slakta mjukdjur och bäddmaterial. Jag har fått tagit bort en del och del har jag helt enkelt överseende med att han tuggar på, även om jag inte förstår varför det nödvändigtvis ska tuggas på filtar när det finns mängder med tuggleksaker, tuggben och horn? I övrigt så är det mest fokus som vi har det lite tungt med, det känns som om fokusspannet är ca 10 sek och han verkar helt glömt bort vad ord som sitt, ligg, stanna osv har för betydelse, kommer på sitt, är på väg att sätta sig, nämen oj det fladdrade i ett löv, det måste jag kolla.