Gissar på att det är för att både Lyran och Ergo inte är hemma. Inte för att någon av dom var på Ata på något sätt men hon hamnade ju många gånger lite utanför när det var lek... Igår morse skällde hon i hundgården, det brukar hon inte göra så jag kollade ut. Då studsade hon fram och tillbaka utefter nätet och försökte få igång Sara annars sysslar hon mest med att gräva i hundgården och dra ut filtarna. Funderar på om det går att häfta fast dom Ata skiljer ju inte direkt på om det är regn eller sol när hon sätter igång.Plötsligt händer det
Vad kul! Kan det ha att göra med att Lyran flyttat tror du, eller är det en mognadsgrej?
Känslan när man är ute i skogen och hunden dyker in under en gran och kommer fram med en dummy Mycket beröm och sen la jag tillbaka den och hoppas att vi inte har stört någon annans träning allt för mycket.
@AraSlei och @attheedge Ville roar sig bara med att slakta mjukdjur och bäddmaterial. Jag har fått tagit bort en del och del har jag helt enkelt överseende med att han tuggar på, även om jag inte förstår varför det nödvändigtvis ska tuggas på filtar när det finns mängder med tuggleksaker, tuggben och horn? I övrigt så är det mest fokus som vi har det lite tungt med, det känns som om fokusspannet är ca 10 sek och han verkar helt glömt bort vad ord som sitt, ligg, stanna osv har för betydelse, kommer på sitt, är på väg att sätta sig, nämen oj det fladdrade i ett löv, det måste jag kolla.
Det är alltid roligare att tugga på det man inte får tugga på
Jag bakbinder typ mina armar när jag är i närheten av Ata för att inte träna något, undviker att gå koppelpromenader i halsband utan kör på sele och midjebälte så får hon göra som hon vill. Vårt problem är att hon har mer fokus på mig än på annat... häromdagen gurglade hon lite när jag ställt mastskålen lite dumt och behövde flytta den. Känns lite konstigt att jubla över en sådan sak men det var vad jag gjorde