Silverkedjan
Trådstartare
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???
Ja så är det väl, pappan har alltid gjort som han velat och vi har försökt anpassa oss efter hans tider, men jag har ju inget mandat att bestämma, vi har delad vårdnad och jag kan inte hindra honom på något sätt.
Tvärtom har jag på alla vis uppmuntrat pappakontakten för barnets skull.
Och nu är läget helt annorlunda för barnet har andra behov än bara så mycket pappatid som möjligt.
Efter den här tråden och samtal med folk IRL med kunskap i ämnet har jag ju fått så mycket samlad erfarenhet i ämnet att jag KAN agera lejonmamma om det behövs.
Du delar själv med dig av goda råd här på förälder men i detta fallet så verkar du, rent krasst, vara en velpotta som följer minsta nyck från pappans sida. Hur det påverkar sonen ser du just nu. Tror det han just nu vill se är att "lejonmamman" kommer och bestämmer lite, så han slipper ta beslutet och riskera att såra endera dig eller pappan.
:
Ja så är det väl, pappan har alltid gjort som han velat och vi har försökt anpassa oss efter hans tider, men jag har ju inget mandat att bestämma, vi har delad vårdnad och jag kan inte hindra honom på något sätt.
Tvärtom har jag på alla vis uppmuntrat pappakontakten för barnets skull.
Och nu är läget helt annorlunda för barnet har andra behov än bara så mycket pappatid som möjligt.
Efter den här tråden och samtal med folk IRL med kunskap i ämnet har jag ju fått så mycket samlad erfarenhet i ämnet att jag KAN agera lejonmamma om det behövs.