Vi hade ett upplägg liknande @Tassetass : jag pluggade och gick tillbaka till skolan efter 2-3 veckor som vi varit hemma tillsammans. Jag var borta 2-5 dagar i veckan ganska många timmar per dag (pendlade ca 1 h 45 min enkel resa till skolan) fram tills jag började skriva uppsats när barnet var 4-5 månader. Då var jag borta ca kl 5:45-17 mån-fre. När uppsatsen var klar började jag jobba heltid vilket jag gjorde i ca 13 månader och det blev ganska långa dagar pga pendling. Jag hade inga som helst problem att hålla igång amningen (det tog några dagar för den att komma igång) och jag fortsatte att amma tills barnet var ca 2,5 år. Jag hade heller inga problem att lämna barnet med pappan.
Jag snittades och hade ganska ont någon vecka men var uppenbarligen i tillräckligt bra psykisk och fysisk form inom tre veckor för att kunna återgå till "deltidsarbete".
Den stora fördelen med att pappan kommer in så mycket i matchen från början är helt klart att han får ta heltidsansvar direkt och får lösa problemen på egen hand. Jag hade ett försprång med mina universallösningstuttar och jag tror att det lätt hade kunnat bli så att jag fått lösa många situationer med dem istället för att pappan klurat ut egna lösningar om det var jag som var hemma på heltid och han var kvälls- och helgföräldern.
Jag snittades och hade ganska ont någon vecka men var uppenbarligen i tillräckligt bra psykisk och fysisk form inom tre veckor för att kunna återgå till "deltidsarbete".
Den stora fördelen med att pappan kommer in så mycket i matchen från början är helt klart att han får ta heltidsansvar direkt och får lösa problemen på egen hand. Jag hade ett försprång med mina universallösningstuttar och jag tror att det lätt hade kunnat bli så att jag fått lösa många situationer med dem istället för att pappan klurat ut egna lösningar om det var jag som var hemma på heltid och han var kvälls- och helgföräldern.