Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Vilka skutt hon gör.:D Tur att hon inte gjorde dem precis efter hon hoppat ett hinder. Såg ut som om hon lugnade ner sig på slutet.
Hon hoppade jättefint.:D;)

Jag säger bara WOW, att du kan sitta kvar!!! :) Helt otroligt med tanke på vilken skjuts hon får i baken när hon kickar till, men antar att det hänt tidigare. Balansen kommer ganska kvikt. Tycker även det är imponerande att hon som ändå är så grov, stor och kraftig kan hoppa med sådan lätthet, ser jättebra ut när hon inte stollar sig.

Avel; Haha okej, bara ett förslag. ;) Hoppningen såg ju rolig ut! Men det där med längden på lädrena, jag hade nog kortat 2-3-4 hål till :)

Ja, hon ser vid första anblicken definitivt inte ut att vara så smidig och relativt välhoppande som hon ändå är, eller hur=) En kissekatt i en kylskåpsförpackning liksom...;) Tack för berömmet!

Senast ändrad av en moderator:

Jag var ute och red i skogen idag. Äntligen börjar isen försvinna. Passade på att korta lädren ett hål till, får ta det i etapper.:D

Ja, oj vilka krumbukter:)! Duktig du är som sitter där som om det regnar.
Hon hoppar ju väldigt fint:). Dessutom så jädra häftig häst:D!
( Fast jag får ont i magen när jag ser det..min förra var lika studsig å det vill jag INTE uppleva igen men så e´man tant å då e´de´perfekt med min hoppsa;)..)

Avel: Det såg ju jättefint ut på hoppfilmen:).

Varit ute på skogstur. Hon e´ju bara så härligt cool:love:. Fram i byn höll åkar´n på att köra av sin fyrhjuling från en gallerkärra och jag passade på att miljöträna å hon står bara helt lugnt:love:.
Tränat övergångar samt galoppfattningar och jag bara är så glad att underlaget blivit så bra, tjohooo!!! Träning i mån, vila på tisdag..det blir perfekt!

Jag är som de andra här imponerad över hur du kan sitta kvar i de där skutten men finfint såg det ut när hästen höll sig på marken ;) Skitsnygg förövrigt...

Avel: Vilken fin häst du har :love: Håller med om stiglädren dock! :D

KL

Flyttade Daiquiri till ett nytt stall idag, spännande värre då finkan var alldeles för liten! Vi har kört storhästar i den förut (Bla. en riktigt krallig bruksnordis) men en blandning av klaustrofobi hos henne och att den faktiskt är i minsta laget gjorde att det inte gick. Tur att vi hade möjlighet att låna en större, riktigt fin transport! Om jag hade haft lite bättre ekonomi hade jag investerat i en sådan. När hon väll gick in och vi hade stängt kom utbrottet... Ojoj. När vi kom fram visade det sig att hon hade lyckats bryta ner bommen (!!!) fram och slitit sönder det hon satt fram i.

När vi lastade ur henne var hon dock kolugn, vilket är liiite oroväckande då hon är den typen som springer runt i hagen och härjar. Nu går hon i en hage bredvid de andra hästarna så dom får kika och pejla in varandra. Är lite orolig för hur det ska gå när vi släpper ihop dom eftersom hon är riktigt ranghög och det är 2 av dom andra 3 hästarna också :confused: . Lillvalacken (som varit hingst länge) har redan haft en liten uppvisning för henne. Mycket att vara orolig i nu, hon har även bytt från box till lösdrift och har ingen direkt vinterpäls, täckat allt jag kan och hoppas att det räcker.

KL

Idag har pållan fått skutta hinder med hoppiloten. Årsdebut på tävlingsbanan om en vecka!

32210960.jpg

Tur för dig ändå att hon klarat sig bra i transporten! Kan ju bli riktigt otäcka skador där inne :/ Jag tycker du ska vänta med att släppa ihop henne med de andra , låt det gå en eller två veckor så kommer det säkert att lugna sig.

Jempa; Ser luftigt och fint ut. Vart sker tävlingsdebuten och vilka höjder?

Avel; Var i Kungsbacka igår och kollade på den lokala hopptävling, var det din tösa bit som kom tvåa i 110cm) :) Hon hade ju en fantastisk omhoppning, vilka ponnysvängar ;)

Tack. Men hon kom delad etta. De fick exakt samma tid.:D

Vi har haft en otrolig "tur" och fått ihop 5 blågula rosetter på 5 tävlingar i Kungsbacka. Sara började i december och vann både 120 och DM sen vann jag LC dressyren och på samma ritt även KM och så vann hon 110 igår.:D
Det lär vi nog inte få uppleva igen.

Ja så kanske det var. Kollade endast lite snabbt på Equipe när jag kom hem igen. Men hörde när du nu säger det att de sa att de var en delad 1:a plats.
Oj! Det kan man kalla duktig dotter och mamma, er får man passa sig för på tävlingsbanorna ;)

Tessalonica: Jo, tror du att lillmatten fick en släng av "efter ångest" när jag såg vad hon hade gjort. Men förutom att hon var svettig så hade allt gått bra. Jo absolut, just nu har vi delat av hagen med en sluss mellan så dom kan gå och kika på varandra men inte nå mer. Min dam verkar som sagt ta det väldigt lugnt än så länge men vallacken har redan börjat markera och "hota". Men sådär får dom gå i ca 10 dagar...

Ja det kan jag tänka mig. Är ju himla otrevligt när de lever illa i transporten..

Det låter bra det. De brukar ju lugna sig efter några dagar.

*kl*

Tadaa, bild på Baristo :D :

DSC00306.jpg

Världens sämsta bild, men iaf.
Tog lite bilder på hur han ser ut i kroppen också, mest för att ha att jämföra med senare :laugh:

DSC00317.jpg

DSC00311.jpg

DSC00309.jpg

DSC00308.jpg

Lite väl luftigt bara... Pållan tröttar ju ut sig i onödan med de där höga hoppen!

Årsdebuten i hoppning sker hos en av Uppsalas alla ridklubbar. Det blir "bara" en 0.90 clearround denna gång, men sedan är det tänkt att hon under våren ska gå 0.90 och 1.00 Tror vi hinner med 2 till 3 starter i hoppning. Om det flyter på och hon känns bra efter lite vila i sommar hoppas jag att det kanske kan bli någon 1.10 start i höst.

*kl*

Hittade förresten att min syster lagt upp film på Cosmonova från förra helgen! Alltså hon som rider och inte jag, så eftersom jag inte frågat henne om jag kunde lägga den här så behöver ni inte kommentera ryttaren.

Hon hoppade alltså upp och travade runt henne lite efter att jag ridit.

http://www.youtube.com/watch?v=UWBEZwdPM2k

Hon hoppar jättefint. Ser ut att tycka det är riktigt roligt.:laugh:
Har du planerat at starta henne snart?

Du måste har en himla bra balans som sitter kvar i alla extra språng hon gör.:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama