Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Fy katten vilken mardröms dag!!! :( Skönt iaf att det slutat någorlunda bra. Fy, det är ju mardrömmen...

Happy; Kul med film! :) Ni är så söta tillsammans! Håller med Polly, han ser STOOOOR ut. Blir det ngn mer dressyr i vår?

KL

Varit och ridit som vanligt. Det går bra och framåt, känns fantastiskt!

En annan sak, idag har jag haft en sååååå hemsk längtan till SOMMAREN! Värme, sena uteritter, grillning och ledighet. Därför plockade jag fram filmen från vår terränghoppning. För alla Er som inte var med i tråden då så får ni en liten försmak av vad som komma skall i sommar, för visst träffas vi igen och hoppar lite i Tranemo?? :D

Här kommer filmen

http://www.youtube.com/watch?v=8ct6eLDZRJ8&feature=mfu_in_order&list=UL

Imorgon ska jag hoppa mina två änglar :)

Kul att se filmen igen.:) Nästa gång ska jag vara med själv och hoppa Rivica.:D Det måste jag ju våga.... Ser så roligt ut att hoppa terräng.

Klart du ska Avel:)!!! Kan jag som aldrig hopptränar, fast jag vill, så;).
Ska försöka göra det lite mer inför nästa gång!
Här kommer lite mer sommarfeeling samt vattenhindret:http://www.youtube.com/watch?v=aXgHUjODdS0
( Kom på att jag hade den men har inte lagt ut den )

31262030.jpg

31261972.jpg

31262036.jpg

Snälla, säg att det ska sluta snöa fram på da´n..Jag vill å måste rida:mad:!!!

Tänkte på det förresten..Ska man börja titta på ev. träff redan nu eller vad tror ni? Alltså boka terrängträning till slutet maj juni någon gång? Det var så underbart kul och kul att träffas, synd att Sverige är så långt så det bara blir vi i södra götaland..

Så roligt att du hade en liten filmsnutt.:d
Nu blir jag verkligen sugen...
Klart att vi kan planera in en träff redan nu, men varför vänta så länge? Det kanske går att komma redan vid påsk? Var det Emma som fixade med Therese sist?

Mailade en förfrågan:).
Sedan måste det ju töa och torka upp fast den banan är rätt bra då det är så mycket grusbacke..

Fick förfrågan om att skriva dressyrprotokoll på terrängen i maj..Har gjort det tidigare fast det var ett tag sen. Tyvärr jobbar jag annars är det så himla lärorikt, speciellt nu när man själv ska börja rida program:) ( Inte fällttävlan för guds skull:eek:).

Åhhh!!! Kul med mer film! :) Nu längtar man ju inte mindre till sommaren. Hua, det kom ännu mer snö här hemma idag. Blä! Nu börjar det faktiskt bli tröttsamt. Hur har Ni det som bor i Norrland?? Visst har vi väl någon i tråden som bor längre upp? Kan iaf inte förstå hur ni orkar med dessa långa vintrar.. :/

Beata det var jag som pratade med Therese sist, men Malin kan lika gärna göra det, det spelar mig ingen roll men jag ringde Therese efter våran träning och hon tyckte absolut att vi kunde köra på iår igen :)
I sommar står ju mitt ridhus klart med, så då får ni komma hit ner istället ;)

KL

Hoppning i ridhuset idag, jag tror återigen att någon varit framme med trollspöt eller så har den hårda uppläxningensom jag fick för någon vecka sedan på dressyrträningen gett resultat. Nu planerar jag mina ridpass och vad jag vill ha ut av dem och idag var det helt fantastiskt att rida. Lugna och fina och knappt inget i handen utan de har hittat form och balans och jag kan båda driva och hålla kvar och de följer mig. Nu är vi på G igen!!! :D

Till hoppningen då. Bulan först (som alltid) Hade en liten kombination på diagonalen, två räcken, en på kortsidan och en på långsidan samt travbommar. Bulan gick bra och tog galoppfattningarna helt makalöst, något som jag bara tränade på igår, inte lagt någon vikt på det innan då hon är så kinkig med det. Fick till två riktigt fina språng på slutet, så till maj-juni ska vi ut och visa upp oss :)

Rosie, ja Ni, denna makalösa lilla prinsessan! Hon slutar aldrig att förvåna mig. :love: På henne höjde vi efter uppvärmningen och hon hoppar allt jag styr mot. Helt otroligt! Hon tar av på ett annat sätt och tar för sig och visar sig duktig. Vartifrån kommer allt detta självförtroende?

SLutsats, har haft superkul idag, tror framgången idag grundar sig en del i att det varit mycket dressyrande ett tag nu och att de saknat hoppningen och att få vara lite crazy! Nu är jag till tusen taggad inför nästa söndag, väntar mig inga mirakel eller framgångar men nog tusan ska jag klara av att rida hela programmet om inte staketen äter upp Rosie :)

Glöm inte kolla på melodifestivalen ikväll :D

Senast ändrad:

Kul att det gick så bra med ridningen.;)
Vi ses på söndag. Jag fick lite panik idag när jag insåg att det redan är nästa helg.:crazy:
Har problem med min sadel. Tycker den ser lite ojämn ut undertill. Kanske därför jag hamnar snett? De kunde skicka sadeln till generalagenten för koll men då blir jag av med den ett par veckor.:confused: Testade Heddas dressyrsadel igår och den låg inte bra... :confused:Vad gör man ?

Men va himla kul med film från vattenhindret!
Vad duktiga vi var allihopa:bow:.

Jag är absolut med om det blir träning i vår, är såå sugen.

Tessa: Skönt att alla bitar verkar falla på plats för dig igen. Trägen vinner, som de säger:laugh:

Hade själv en underbar skogstur på min fina pålle idag, en sån där runda man är glad för hela dagen.
Nej nu blir det hemmagjord pizza och melodifestival.:D

Oj..Är det tävlingsdebut? Kul!!!
Vad för klasser?

Funderar själv på vad det blir nästa gång..
Dom kör lc1 lb0 och lb1 då på påskdagen så det är ju ett litet tag till.
Får rådgöra med tränaren på måndag.
Hoppas det löser sig med sadeln för dig, alltid ett himmla bök det där.
Jag har väldigt svårt att sitta "med" hästen åt vänster och hamnar på högersidan:eek: måste jobba med detta också:crazy:, fast där kan jag nog inte skyllla på sadeln.
Varit ute en sväng..först i sällskap med stordottern och kompis på pånnisarna men min överkokta häst var lite svår att få igenom så vi delade på oss och popplan fick en "bonussväng".
Vart riktigt jättefin:love: på bortvägen och jag kunde rida tempoväxlingar-bra att ha snöstolparna som riktmärke:D. På hemvägen var ambitionen att kunna lägga ner henne men eftersom hon är så himla hemkär blev det inte så lyckat..
Har ju ganska mycket energi i damen men måste ändå "rida" väldigt mycket..ska bara få in det i skallen hi, hi..

Hmm, det låter verkligen lockande... Får kolla upp det.
Måste bara träna på att sitta ner ett helt program i min hoppsadel:D-

Herregud jag är väl galen...
Har varit inne på TDB och beställt en lokal licens:crazy:.

Så nu kanske jag ska anmäla mig till Isaberg (ska fundera en stund till...)

Oooh, nu blev jag terrängsugen jue :p fasen att man skaffade dressyrhäst :devil:

Fast Tranemo är lite långt för mig att åka för en träning, även om jag :love: det stället! Har varit där både på läger och praktik!

kl

Idag har mina 06or löshoppat! Cosmonova gjorde det jättebra, och märkes inget från sparken idag heller. Hon rejsade som bara den :angel:, men vi tog bara några få språng för att inte fresta det för mycket.
Baristo skötte sig också bra, efter sin förmåga. Hade tänkt filma men glömde kameran... Kanske nästa vecka! Vi löshoppar i stallet varje lördag.

Ska kanske uppdatera lite hur det går med Baristo, det glömdes liksom lite bort efter hemskheterna igår.
I torsdags var jag nere med honom i ridhuset och longerade när ägaren var där på träning med sonen och visade att han ömmar på ryggen. Hon gick med på att låta kiropraktorn behandla, men vi fick ingen tid förrän den 21a, så förmodligen blir det ingen ridning innan dess... Och sedan den 26e ca så ska han flytta hem till... Ja, mina föräldrar, men jag bor ju fortfarande där när jag är ledig. Så då kommer det inte bli så mycket ridet heller antagligen...

Men igår så kom iaf ägaren ner med en massageapparat som hon lånat hem från jobbet! (Är sjukgymnast) Så vi har kört med den på ryggfiléerna nu två dagar, och han blir mycket bättre efter det. Så nästa gång jag ska longera ska jag köra med den lite innan, spännade att se om det blir nån skillnad!

Fast nu ska båda två vila två dagar när jag är ledig. Imorgon skall jag shoppa lite grejor i Ullared till min svarta skönhet! Jag har ju bara haft gulingar tills nu så färgkartan behöver uppdateras :D

Kul att det gick så bra med ridningen.;)
Vi ses på söndag. Jag fick lite panik idag när jag insåg att det redan är nästa helg.:crazy:
Har problem med min sadel. Tycker den ser lite ojämn ut undertill. Kanske därför jag hamnar snett? De kunde skicka sadeln till generalagenten för koll men då blir jag av med den ett par veckor.:confused: Testade Heddas dressyrsadel igår och den låg inte bra... :confused:Vad gör man ?

Haha, jag fick också lite smått ångest när jag mötte min tränare i ridhuset i veckan som så snällt berättade att det redan är nästa vecka :crazy: Goosh! Börjar närma sig...

Hmm, svårt det där med sadeln, du kan ju rida LC:n i hoppsadel med, är ju aldrig bra att rida med felbelastad sadel..prova med den andra och se hur det känns, finns ju mängder med folk som rider i sina hoppsadlar...

Nä, jag kan inte komma på dressyrtävling i min gamla Stûbben sadel:grin:
Min dressyrsadel har jag haft i 8 år utan att märkt något så den får duga lite till, kanske bara inbillar mig.

Här är en liten filmsnutt från hoppträningen. Sara filmade med sin undervattenskamera så det gick inte att klippa ihop snuttarna till en film, men här är den längsta "snutten". Ser att jag måste korta mina stigläder till nästa gång. http://www.youtube.com/watch?v=LOt6btMYB5c

Oj, vilka luftsprång. Men du sitter ju som limmad i sadeln, hon får dig knappt ur balans. Fantastiskt att du ändå lyckas hålla fokus och hoppa...

Kul att se er igen!:)

Vad duktiga ni är! Roligt att du är igång med hoppningen också.
Hon är ju så fin Rivica...
Som du skrev så korta upp dina läder ett hål och var noga att följa med handen, även i sprången som blir lite kantiga så blir det perfekt!:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 750
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama