Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Tessa: Man går till sin chef o frågar snällt om man kan få jobba över en månad för att kunna betala en kopia av passet...det är horribelt dyrt! Jag lyckades med bedriften att ett av mina pass brann upp i min bil när den brann upp 1998...redan då kostade det 1000:- kr att få ett nytt så det är ju det minsta det lär kosta nu....

Så det andra alternativet, som jag hade valt...:angel: är att leta, leta, o sen leta igen tills du hittar det!:D

KL

Jag är fortfarande i uruselt skick...fryser o är brännhet om vart annat...var ju tvungen att åka till jobbet o köra lön idag men nu är allt kass igen...lär inte bli nån tävling för mig till helgen, snyft.

Grattis till alla som haft det trevligt med sina hästar o gjort fina resultat! Jag orkar inte kolla alla inlägg bakåt men Stilett, jag såg på din GP-ryttares blogg var din häst var, det var väl hon som bröt en kota i nacken förra året? Beundransvärt att hon är igång o rider unghästar igen så snart...

Men vad kul att ser er på film! Han har verkligen utvecklat sin trav sen kvalitén! Bra att du rider på så framåt, han är ju så stor så du får nog vänta med att trycka ihop honom ett tag till så du inte förstör gångarterna.:)

ja, det är det, hon är helt igång och rider på för fullt.

Ok vad skönt, det hade jag inte vågat, dvs rida såna som din häst efter att man brutit en kota. Att sätta sig på sina egna snälla djur är ju en sak men andras, kanske bråkiga, unghästar....

en unghästutbildare är nog rätt van. Hon rider ju mest unghästar. Dom flesta pass är han väldigt snäll. Han har gått två ridpass där o skött sig fint. Han kan lägga av ngn bock, i samband vid uppsuttning eller framskrittning ibland pga sitt sadeltvång o kan bli lite för glad när han ska hoppa då han gillar det så mkt, men det har jag upplyst om.

Senast ändrad av en moderator:

Klart hon är van!:D Men en bruten kota är ju lite värre än att bli blåslagen.. men hon har säkert jättemycket hjälp av andra också, man kan ju inte driva ett sånt där ställe utan medhjälpare.

Ok, fast alldeles nyligen la du ju ut en film där du skrev att han gjorde såna bockningar när du satt på o det har du ju skrivit vid flera andra tillfällen så det kan ju lätt tolkas att han är besvärlig att rida. Men det är ju bra om det nu inte är så iaf...

Han ser fin ut men STOR.;) Hur hög har blivit nu?
Jättekul att få se film på era hästar.

jag har suttit på en häst som flygit upp i luften ibland. Det brukar dessvärre bero på brist av respekt från andra i ridhuset. Sitter man upp på en häst som är spänd i samband med uppsittning så skulle man uppskatta om folk inte får för sig o longera samtidigt, eller tio stycken galopperar runt en. Det blir en onödig spänning. Det har tom varit lättare o sitta upp o rida fram på framridning på tävling än o sitta upp hemma. Ponnyungar som lägger sig på ridspåret o skriker o grinar förekommer inte så ofta på tävling. I privata ridhus har han varit avspänd nästan direkt o då brukar han sköta sig. Visst, han är ung o kan busa ibland, men i grund o botten väldigt snäll.

Haha, okej. Men jag betalar gärna ett nytt pass om det är möjligt, men hur gjorde du med vaccinationskort? Jag hade ett löst då det tog lång tid innan jag fick det riktiga passet... Hur bevisar jag att vaccinationen är skött på henne liksom om jag inte har ett bevis på det???

Happy, han är så fin din kille, och som alla andra skriver, roligt att se utveckligen :)

KL

en helt annan sak... Vi beställde ridhuset i förra veckan :D Ska bli sååååå himla roligt att ha ett eget ställe att gå till utan att trängas med alla andra. I juni beräknas det vara klart, de hade 20st före oss som skall tillverkas.

:D

KL

en helt annan sak... Vi beställde ridhuset i förra veckan :D Ska bli sååååå himla roligt att ha ett eget ställe att gå till utan att trängas med alla andra. I juni beräknas det vara klart, de hade 20st före oss som skall tillverkas.

:D

Shit va kul! Skulle också vilja ha ridhus! Får bygga ett när huset är färdigbyggt..Eller inte, kommer aldrig mer bygga ett hus eller liknande från grunden med lösvirke!:D Får nöja mig med min 20*40 paddock ;)
Vi vill ju självklart se bilder sen när det börjas byggas =)

Senast ändrad:

Min hoppträning blev tyvär inställd ikväll :( Får se om jag åker till klubben och hoppar lite imorgonbitti med han. Funderar på att vara med på klubbhoppning nästa söndag :)

Haha, har du redan tröttnat? ;) En annan får ju nöja sig med ett hus från -32 så då får man unna sig ett ridhus :) Om sanningen ska fram så är det ju min pappa som bygger så jag drabbar varken ekonomiskt eller på min mark då han endast bor 150m från mig.

SJÄLVKLART kommer bilder när det påbörjas. Eftersom min familj är otålig så har han redan varit där och grävt litegrand :)

Så lyxigt, eget ridhus.:D Måste bli underbart.:d

Kan du inte ringa din veterinär angående vaccinationerna? Ofta har de i sina datorer vad de har gjort på hästarna och kan skriva ut ett nytt vaccinationsintyg till dig. Annars blir det till att grundvaccinera från början så att du kan tävla.:( Extra kostnad med två vaccinationer i "onödan".

Ja det ska bli så skönt, blir stort och luftigt med ridyta just nu är 20*60, hallen är 20*70 innermått och kanske, kanske att jag kan fjäska till mig de sista metrarna med. Beror på om fader abraham ska ha sina maskiner där eller ej.
Har trängts i ett 18*38m nu i snart 3år och jag står inte ut...

Jo det kan jag säkert göra, men jag har varit hos två olika... :( Men jag har ju koll på vilken gång som jag var hos vem men tycker det är så himla sjukt att det är grundvaccination som gäller annars. Jag vill ju ut på samma dressyr lokal som du i Kungsbacka. Hade varit jättekul!

Haha, har du redan tröttnat? ;) :)
Nja. Lite slitsamt kan jag säga att det har varit ;) Heltidjobb, 6 hästar och bygga hus samtidigt. Men nu är det snart klart =) Hoppas på att få flytta in i vår! Och då har jag ca 20 meter till stallet:D

Köpt en sadel idag som jag hoppas ska ligga bra på Simon ( den jag har är för vid) Det blev en HDR Fletcher. Är det någon som ridit i en sån? Verkar väldigt mjuk och bra med stöd.

Men Tessa, hade du det lösa vacc-kortet i passet också? Jag har alltid lösa vaccinationskort efter den där lilla branden...vägrar att släpa med mig ett dyrbart pass på tävlingar!:mad: Mina pass ligger i säkert förvar hemma o i min tävlingsmapp sitter vaccinationskorten o den ligger alltid i bilen för jag har ju alzheimers o kan banne mig inte komma ihåg vad jag gjorde för 5 minuter sen!:eek:

Har du verkligen letat på alla möjliga o omöjliga ställen? Typ under sätena i bilen????

Håller med Nova, leta,leta leta.:confused:

Nästa alternativ är att ringa veterinärerna. Förklara problemet och någon kan säkert ge dig ett vaccinationskort med två bra stämplar i om de vet att de har vaccinerat din häst innan.:o

Tredje alternativet för Kungsbackas tävling borde jag väl knappt skriva ut, men skippa sekretariatet. Alla avgifter är ju betalda:o

Jag har av misstag ett par gånger visat fel hästs papper på tävling och ingen har reagerat. (Ta med Bulans och spela förvånad om någon märker det, men gå dit efter ritten.):angel:

När Sara köpte sin häst hade den tävlat i ett helt år utan att vara influensavaccinerad. Hade stämpel mot botulism men inget annat i passet för det året..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 750
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama