Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Ditt avelssto är väl inte din 06?:confused:

Vad har du för stam på henne och hur gammal är hon? Spännande med föl.

Jag har betäckt mitt gamla tävlingssto för första gången. Om allt går vägen blir det en fölis i början av juni. Hon är 18 år, efter Napoleon. Betäckte med King Louie och hoppas på en allroundhäst som är lite lättare i typen.;)

Näe hon är inte 06:a skulle bara visa att hon var väldans bred mellan frambenen ;) Hon är från belgien. E. Mio d baugy ( GP Dressyr)ee.GP hopp) ue Saigon har själv tävlat 135 innan hon sattes i aveln =) Har fått 4 föl är dräktig med 5 =)

Jag hoppas det går bra för din dräktiga häst! Jag får hålla koll i föltråden! Ska inte förstöra tråden med snack om gamla damer ;)

KL

PRESENTATION :D

Jag har två flickor hemma som jag försöker hålla igång så mycket det går.

Prima Rose, Rosie, sto
Welsh cob
e. Janton Herald
u. Nebo April Rose
ue. Nebo Sion

Mål för iår med henne är att starta några lokala dressyrtävlingar och debutera 90cm. Får se hur hennes motivation är men just nu är den 150% så de bådar gott.

Discoteque E, Bulan, sto
Halvblod
e. Cavalet
u. Chik

Vi skall bli mer sampelta och målet är att komma ut på någon CR under våren/sommaren och bygga på förtroende samt muskler. 2012, blir vi farliga ;)

Bulan till vänster och Rosie till höger

180028_194810480548915_100000598945846_653182_2461822_n.jpg

Så trevligt det ser ut. Och hunden har du också med.:laugh:

Vad mysigt att motionera 2 samtidigt ;) Eller 3 :P Hundarna brukar jag ha med mig i skogen också :) fast nu är det för djup för hästen att gå där så min dvärgpudel drunknar nog ;D

Senast ändrad:

Ja, vad mysigt det ser ut Tess:).
:cry::cry::cry:.min hund är för stel å lytter så hon får inte längre följa med.
Tur att hon är förklädd till labrador för hennes vargaskrik när hon gråter hörs långan väg. Hon har varit stel och halt i många år och nu börjar vi fundera fast jag vill inte nämna det högt..Hennes blick är livfull och glad men tråkigt/sorgligt att hon inte kan och får göra det hon älskar..

Tränat idag:). Känns som det flyter på helt o.k. Även uteritt hemma går bra förutom alla isiga hårda vägar så vad kan man begära??
Måste bara kolla tänder och vet inte om jag ska ta vetten ( som är mkt intresserad av hästmunnar ) eller åka till den proffesionella häst-tandläkaren? Konstigt nog så tyckte jag hon var bättre i munnen innan jag var där??

Ja det var så himla mysigt, vindstilla och -3grader och solen värmde. Bästa ridturen detta året :) Synd med bilden bara att det ser ut som om jag släpar Bulan, hon skötte sig nämligen exemplariskt hela vägen. Var ett par som vi mötte på vägen så skickade de detta kortet till mig på mailen då de hade med sig kameran.

Ja lilla Kinzie är alltid med ute, min andra hälft :)

tråkigt det där med vovven. Fick själv ta det där besultet i somras på min gamla hund 14år gammal border collie. Inget roligt men jag gav henne en sista sommar medans jag förberedde mig för det och när dagen väl kom så kändes det helt rätt.
Men visst är det jobbigt.. :/

Jag ska kolla tänder på Bulan en dag framöver, måste försöka komma från jobbet en dag bara...

Mmm..Myran är ju "bara" 9.. Skitsvårt är det. När hon tar trappan i ett steg i taget.. Sedan hon "galoppera" efter en hare å få riktiga retriver busspel men ofrånkommligt hal det är hon..

knapplån

Nu har min 06.a åkt till GP ryttaren. Kommer sakna han...seperationsångest.
Men samtidigt så skönt!

Du kommer själv känna när det är dags att tänka på det...

Stilett, får man fråga vem GP ryttaren är? :) Hur går det för den lille?

du har pm. Den lilla har boxvila än :/

Kl
Idag fick jag tappskon påslagen så det blev en uteritt på en mycket laddad häst. Hade 4 ponnyryttare med mig och min häst blev både stark och lite olydig:mad:.
Mitt under ritten får jag världens näsblod för första gången i mitt liv. Det störtblödde så både sadel och fårskinnspad fick fläckar, skitäckligt...
Efter ca 10- 15 min avtog det så jag kunde skritta hem, men blev lite skakig faktiskt.

Polly: Måste vara jobbigt att se att hunden faktiskt börjar bli gammal...
Har ju skaffat min första hund som hunnit bli 11 månader så jag förstår verkligen vad hunden betyder för dig. Vi har fäst oss något vansinnigt vid vår lilla plutt.:love:

Vilken otur att börja blöda näsblod när man är ute och rider! :( Hoppas du får ren fårskinnspadden!

Det är alltid svårt att ta bort djuren vare sig det är hund,katt eller häst!
Vår älsta hund ( har 3 pudlar ) Är 14 år nu så det börjar bli dax för han att få somna in :( Och jag vill inte tänka på när det är dax för min skrotpilot (.se ) ;) att somna in!Men den dagen är förhoppningsvis om många mååånga år!

Oj oj hinner ju inte med här riktigt!

Tess: vilken underbar bild!

polly: jag har alltid åkt till veterinären o kollat tänderna, prova denna gången eftersom du inte var 100 nöjd med tandläkare.

happy: men herregud! har det hänt förut att du blött näsblod bara sådär???:eek: Hoppas sadeln klarade sig..

Själv är jag fortfarande genomförkyld så ridning är inte att tänka på, tack o lov hålls hästarna igång utan mig!

God Morgon alla glada! Idag står tempraturen på -28 i sundsvall och jag önskar att jag vore i Thailand istället ;) Tror det är för kallt för att rida..

Oj, det var kallt. Vi hade "bara" minus 11 och det tyckte jag var kallt. Upptäckte att paddocken ser ok ut igen.;) Ska testa att tömköra en stund när slalomen på TV är över.

Har runt 10-. Inge ridsugen alls. Har ont i ryggen efter ett fel-lyft på jobbet.
Tanterna får hålla sig borta från golvet;). Irriterande att ha ont. Ska jobba i em. och börjar vid halv två så popplan får vila. Hon var så käck igår och jag tränade för andra gången ihop med en annan tjej och våra hästar funkar bättre med det vi övar på även om den andre är äldre än min och mer välutbildad.
Jag ondgjorde mig över min "skrittnojja" men som tränaren sa, man kan inte få allt och så jämförde hon med den andra hästen om vem som lättast då när vi jobbade dom i skritt skulle kunna göra en fin bakdelsvändning;)(Loppan gissade jag, helt riktigt)..Jag kontrade inte med vem av dom som skulle få högst poäng för den fria skritten:D. Ja, ja..är så glad över min häriga skrutta.
Stora dottern fick trava och skritta av henne..

Novali: Har ALDRIG blött näsblod helt oprovocerat förrut i hela mitt långa liv...

Kl
Uteritt med ponnyungarna idag igen. (Det är än så länge bara jag med stor häst i nya stallet.:)) Men idag såg jag till att ta täten, och tänk så enkelt det var att få tillbaka min härliga häst.:laugh:
Imorgon blir det förhoppningsvis en sväng till ridhuset, är redan drygt 2 veckor sen jag var där.

Men du, det är inte alls bra att man bara får näsblod sådär, var det extremt kallt?? :/
Skönt att han lugnade ner sig när han fick ta täten :) Kul med ridhuset, du får fjäska med barnen så vi får se film eller bilder :)

KL

I mitten av veckan gjorde jag sista klippningen på dem för denna vintern. Hade köpt nya skär som skulle klippa finare men blev såååå besviken... :( Dumma försäljare. Hade lånat mammas hundtrimmer så det gick även att klippa dem i huvudet så nu är de helt nakna, bortsett från öronen ;) Nu kanske ni tycker synd om dem men de tycker att det är såå skönt, Rosie har jättesvårt när pälsen väl växer ut igen, Bulan svettas ju så, så hon uppskattar att sippa frysa efter passen. Hon är lite lustig för hon svettas så himla mycket i huvudet, så nu när pälsen är borta där så kommer det inte en droppe.

Var ute och red mina två idag, är ju underbart i detta vädret :D
Imorgon är det hoppning igen, blir Novas övning på Bulan och Rosie ska jobba lite studs. Om jag har tur kan jag få med mig en filmare :)

Inte speciellt kallt men det var väl antagligen ett blodkärl som sprack?:confused:

Låter härligt att få dem klippta nu innan de börjar fälla. Tog lite extra på min med sista gången för att slippa lite fällning, men han är ändå långt ifrån helklippt.:)

Skulle gärna ha med mig någon filmare imorgon, framförallt för min egen skull, för att kunna se om det ser ut som det känns.
Men antagligen åker jag helt själv...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama