Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

*KL*

Idag hade vi underbart väder här i halland/skåne. Klarblå himmel, solsken och knappt nån blåst:bow:
Var iväg och tävla i Åstorp idag, vi startade i 90 & 100 cm och hon... nollade båda starterna:banana::banana::banana:
Bellis var superduktig och lite vild... försökte bocka av mig på framhoppningen till 90 :cool:

Här är iaf film för de intresserade
http://www.youtube.com/watch?v=boCexySGpS4

Superduktiga Bellis:love:
61639_1298148252.jpg

53163_1298148250.jpg

Okej, är ju lite lustigt om du aldrig haft näsblod innan så kommer det bara så rakt upp och ner.

Ja visst är det, nu är de sååå fina :)

Grattis till två fina rundor! :) Måste fråga, hur stor är hon? Ser ut som om hindrena är pyttesmå när hon kliver över dem, absolut inte som 90cm.. ;)

Grattis.:laugh: Superduktigt.
Hon ser verkligen rutinerad ut på filmerna.;)
Vad har du för planer med henne?

:bow:Ni är så duktiga och får det att se så lätt ut!
Grattis! Härligt!

*kl*
Ryggen bättre. Funderar på att åka upp till ridhuset i T-mo.
Dom har dressyr cr där idag. Kan vara nyttigt med annan miljö och domare..Det är nästan 20-, burr..Inomhusaktivitet känns lockande, men vi får se..Maken får säga sitt;). Jag borde vara hemma och "floa" ved...
Nu har nog busarna käkat upp frullen å vill komma ut innan den gule välter stallet;).

Tack så mycket:)
Hindren kändes inte så höga heller:p Men Bellis var på kvaliten 164 cm, har vuxit lite till och är väl runt 165-166 nu.

Avel & polly p
Tack, känns super! Jo, hon börjar bli rätt så stadig nu. Tar inte i så mycket när hon hoppar nu, bara skuttar över:bump:
Skrev i ett annat inlägg mina mål.
Mina mål för i år är att debutera 110 i Mars, sen kanske 120 i vår/sommar. Beroende på hur det går, kanske kvala in till Falsterbo eller Breeders Ska även försöka starta nån L:c - L:B i dressyr

:love:Å så här känns det idag..
Kom iväg till cr och anmälde mig till Lb1:an. Dock så var hjärnan hemma för jag mitt spån bromsar i uppförsbacken innan vi ska köra in på stallplan och sedan kommer jag ingen stans. Min Korianska kvalite´ts bil:devil: slirar så glatt..Ut med hästen..det hjälpte inte..försökte backa vilket blev katastrofalt. Backa rakt och i nerför utan sikt, no,no, Bara att häkta av släpet. Tur det finns snälla hästfolk med fyrhjulsdrift:)..( Tur ocksåå att poppsan är så himla cool i rätt lägen..)
Nåväl. Dressyrstaket på banan tjoho, fick vi träna på det. Lugn musik men effekten uteblir lite när högtalarna knastrar..Speaker-likadant, så massa bra träning. Vi fick 70% och det är jag jättenöjd med för det var två större missar.

...räknade visst lite galet. Lite över 60% men jag är supernöjd iom ny miljö och mycket störning:D. Superbra att träna på!

Grattis Polly!!! Så duktigt gjort!!! Så lustigt med ditt släp..har jag aldrig varit med om, men det kanske är dags att kolla bromsarna ;)

KL

Hoppning idag då, som vanligt sviker fotograf och filmaren mig med kommentaren, "Det är ju så j***a kallt". Klä på dig då är alltid mitt svar på det, kanske är förklaringen till varför hon aldrig vill med.
Till hoppningen då. Sist jag skrev var jag ju så frustrerad över att det gick så himla dåligt med Bulan. Idag hade jag bestämt mig för att låta henne vara och sköta hoppningen, ligger gärna där och naggar lite för att få det perfekt men när jag lät henne vara så hoppade hon med öronen som pilspetsar framåt och med glädje. Körde Novas älskade övning och när den satt så hoppade jag ett litet räcke och sedan räckte det för hennes del.
Rosie fortsätter att förvåna mig, denna älskade häst ligger mig så varmt om hjärtat. :D Efter dagens hoppning så har jag bestämt mig för att starta en CR 80cm, och går den bra så blir det en 90cm efter. Kommer troligen att bli i Svenljunga den 13:e om allt går som det ska.

Här kommer lite hagbilder på mina prinsessor.

Rosie110218.jpg

Bulan110218.jpg

Härliga bilder på dina poppisar!
Nä, nä..Det var inte släpets fel:crazy:. Det var jag som bromsade i backen och i.o.m blankis så hände det liksom ingenting, bara slira!

:bump: Tjoho, hoppas vi ses i Svenljunga då..Jag fortsätter med programträning;) och rider på f.m. Nu måste jag få ändan ur vagnen och betala licens samt anmäla mig till lite närliggande lokala.
Men vilket meck..åsså måste man kolla att den klass man vill rida finns och så får det inte vara för långt åsså ska det inte krocka med att jag jobbar, pust..

Grattis. Roligt att det gick bra.;)
Jobbigt när bilen inte klarar backarna. Jag har samma problem hemma hela vintern. Isen gör att det har gått att köra upp med transporten utan har fått parkera den ner på vägen eller dra med den till jobbet.:mad::mad:
Idag gick det äntligen att komma upp igen.

Kungsbacka ska ha lokal i mitten av mars. Proppen har inte kommit ännu.

Kom iväg på löshoppning. Blev som vi ville, en grupp med bara Rivica och Saras häst. Mycket lugnare och bättre.:laugh:Varför har jag inte tänkt på det innan?:confused: Däremot fick vi springa mycket mer...

Hoppningen gick fint. Avslutade med något hopp på 120. Så högt har hon inte hoppat tidigare. Fick med sonen så en liten film kommer.:D

Grattis till fina rundor. Precis som någon annan skrev så ser det enkelt ut för din häst, hon behöver knappast ta i.:)

Kl
Kom iväg till ridhuset och red ett pass på en ovanligt pigg och laddad häst. Det var verkligen behövligt, drygt 2 veckor sen sist. Lilla dottern har fotat och filmat lite men lägger upp det imorgon, är för trött nu.

Polly: Tack och lov att din häst är så lugn när du fick stopp i backen. Avskyr isiga vägar:mad:. Körde också fast idag men med tom transport, bara slirade... Fick fixa grus och pinnar att lägga under bilen för att komma loss. Längtar till våren!!!!

Härligt att de höll sig lugna denna gången, men visst blir det mycket spring? Men det är nyttigt att även vi får springa runt i ridhus sanden ;) Tänkte på tävlingen i mars. Börjar de på 90 då? Hade velat åka på 80, visst finns det på vissa lokala under våren?

HappyR, kul med film. Väntar med spänning :)

Den tävlingen i Kungsbacka i mitten av mars är en lokal dressyr...

De ska även ha en lokal hoppning men den är i början av mars. Den proppen ligger ute. Tror att de börjar på 90, men vet inte säkert.

knapplån, duktiga o flitiga ni är just nu. Grattis till era starter. Jag försöker ställa om mig med en häst mindre. Känns som en sten har släppt från bröstet. Man känner redan att man hinner med det där som var gränsfall förut. :D saknar pållen dock, tar nog ngn vecka innan man vänjer sig. Jag kanske kikar in med ngn rapport vid ngt tillfälle. Lycka till med era hästar

Nightwish: Grattis! vad duktiga ni är!

KL: Simon och jag tog oss en ridtur i förgårr då kylan stigit till -17, blev en joggingtur så att man höll värmen! Och igår var det HELT underbart väder! Strålande sol -5 kändes som att det var plusgrader! Blev först en tur i paddocken men han var så spänd och laddad att vi red ut istället och galopperade av lite energi! PV:n har köpt en ny kamera så han filmade en liten stund i paddocken när jag travade fram! Riktigt bra kvalite! Och lätt att filma med så nu kanske min kära mor lär sig filma ;)

Nu har jag kollat. Båda propparna för Kungsbacka ligger ute.
Den 13 mars lokal hoppning, 90-110 med varje 5 cm, alltså 5 klasser.

Den 20 mars lokal dressyr LC:1 och LB:3.
Jag har anmält till LC:1. Oj oj, blir redan nervös.:crazy:

Jag funderar också på att åka på LC:1, wiii, då kan vi ju träffas och vara nervösa tillsammans :)

Avel och Tessalonica vad modiga ni är som vågar er ut på dressyrbanan! Skulle jag aldrig våga ;)

KL

Liten fråga...om man inte hittar hästpasset och tror att det är borta, vad i hela fridens namn tar man sig till då????????

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama