Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Min lilla Åsnetravare är ett sto, Majsan kallas hon!:D

Nej, jag har förstått att det inte finns några terrängbanor i din trakt. Förresten, du kanske också känner Grå:s lillasyster som bor i dina trakter, Heidi heter hon. Myggan känner henne. Grå är ju min stora pålle.

"Min" polla heter Bellis och är efter Lipton - Pans Karidnal, hon är inte min utan jag lånar henne på obestämd framtid :banana: (ägaren är gravid)

Bild från senaste tävlingen där hon nollade i båda starterna :love:
85092_1297891277.jpg

Mina mål för i år är att debutera 110 i Mars, sen kanske 120 i vår/sommar. Beroende på hur det går, kanske kvala in till Falsterbo eller Breeders :d Ska även försöka starta nån L:c - L:B i dressyr :bump:

180770_1859972467648_1491020709_32057101_1461175_n.jpg

(bild från förra veckan)

San Miguel, "Myggan"
e. Sandakan - Warsteiner - Urbino (se full stam här).

Målen för i år är ännu inte bestämda, men vill få honom last- och åkbar så man kan åka och träna hos tränaren, och komma ikapp ännu mer. Haha. Annars är det väl att eventuellt starta någon LC dressyr om allt känns bra, men det får vi se. Även inhoppning vill jag komma igång med. :)

Det går även att följa oss på bloggen; http://sanmiguel.blogg.se

Jag har ett sto e. Numero Uno - Ekstein -Zeoliet, import Holland. Kom till mig vår/sommar året hon fyllde 3. Målen för i år är...att utvecklas, haha. Så tråkig är jag... ;)

100_3661-Kopia-1.jpg

MVI_4364002_0001-1.jpg

12315_384526935905_543440905_4395130_6578023_n.jpg

och så en ny bild från idag efter att jag tömkört lite i hagen... släppte henne lös medans vi skrittade av tillsammans, skönt att slippa hålla i hästen :D . Hon rörde sig otroligt bra idag...även om hon var en bitch emellanåt ;)

DSC00685.jpg

Tack.
Han är varken speciellt stor eller jag liten;), men tror han "tar" mycket ryttare.
Han mättes till 169 cm på kvaliten och i mitt pass står det 166 cm:D.

Okej =) Ja det är ungefär som min 99 e.Robin z han är ungefär 168 hög men maffig så när jag står bredvid så ser jag ut som en fluga:P

Min lilla Åsnetravare är ett sto, Majsan kallas hon!:D

Nej, jag har förstått att det inte finns några terrängbanor i din trakt. Förresten, du kanske också känner Grå:s lillasyster som bor i dina trakter, Heidi heter hon. Myggan känner henne. Grå är ju min stora pålle.

Okej ;)
Inte vad jag kan komma på.Går hon dressyr har jag förmodligen ingen aning! Där har jag ingen koll.Kan fråga Myggan så kanske jag kommer på det ;)

Vad roligt med massa presentationer ;) Nu får man lite bättre koll här i tråden!
Nightwish: Härligt att få tag på en så fin foderhäst! Och jag hoppas att ni lyckas kvala! =)
RebeccaL: Vilken trevlig modell Myggan har =) också är jag lite kär i vita hästar ;) Vad är det han gör vid lastning då? Inge kul om man inte kan ta sig någonstans!
Guppey: Vilket trevligt sto =) Brett mellan frambenen gillar vi! Och utvecklas är ju en fördel så att våra hästar inte stannar som 4 åringar ;)

Jättekul att få se era hästar och få lite härstamning.;)

KL
Igår fick vi mer snö som blir till is:crazy: Usch. Det är ridhus som gäller om man vill rida.

Anmälde henne till löshoppning på söndag. Bra träning och så kan hon få springa av sig lite.:D Vi åker med två hästar och bad att de skulle få bli en egen grupp. Hoppas hon är lugnare då.

Det blir säkert mycket bättre med bara 2 hästar, kan du inte flirta lite med maken så han följer med o filmar!:)

Idag skulle mitt nya liv starta...Livet EFTER tentan alltså!:D Men då vaknar jag med ont i huvudet, feber o allmän värk i hela kroppen. suck. Jag som är ledig o skulle rida bägge hästarna o bara NJUTA av att Ekonomistyrning nu ligger förhoppningsvis låååååång bakom mig!:mad:

Haha ja, anledningen att jag är så försiktig imitt uttalande angående målen i år är att jag söker nytt jobb och vet ju inte hur pass mycket vi kommer kunna åka iväg och träna/tävla :).

Bilden ljög lite om brett mellan frambenen dock, den här bilden är mer rättvis ;) .

DSC00370.jpg

Novali; Det är så typiskt! Tyvärr är det så att går man på högvarv ett tag och sedan slappnar av så...då kommer det!Krya på dig!

Guppey: Hon är stilig =) Mitt avelssto är väldigt bred mellan frambenen! Kan lägga in en bild dock är hon högdräktig på den bilden så hon ser inte så bred ut ;) Tänk bort magen..haha

Det är inte så att han är dum eller så. :) Men vad jag förstått så hade han bara åkt en gång innan jag köpte honom, och det i hästbuss. Så vid flytten, på grund av en stressad medhjälpare (... sjukt störande :mad:) så var han jättejobbig. Men jag och min kompis hade lätt fått in honom ensamma om den tredje inte envisats med att försöka knuffa in honom, peta med spö eller använda linor trots att jag sa nej. Så den bakskygga hästen blev såklart ännu mer jobbig.

Till slut fick min kompis dock in honom helt själv, och han satte sig lite mot bommen och stod sedan snällt. :) Det var när vi stängt allt och var redo att åka och han fått stå och filosofera i någon minut som han bestämde sig för att det var jättetråkigt att stå där och han var "klar". :grin: Så massa skrap och hopp hela vägen till nya stallet. Haha. Och en trasig bom! Dock var det fabriksfel fick jag veta senare. :p

Så nu när jag ska träna så blir det bara att ta det lugnt, träna ofta och sen låta honom få mat därinne så går det nog bättre. Han är ju matorienterad så man tycker att det borde funka. :angel:

Typiskt att du blir sjuk nu, men tur att du hann göra tentan. Hoppas den gick bra.;)
Mannen spelar tennis. Får flörta med sonen:laugh: (kan bli dyrt). Tror också att två hästar blir mycket bättre.

Ja det är inte så lätt om dom är bakskygg :/
Jag brukar ta en longerlina runt frambommen så att jag kan stå utanför transporten med hästen. Tar jag då i linan så att hästen står på rampen kan jag peta med ett spö på bakbenen om dom fryser fast.Sen när dom går in har dom lite mat i krubban ( har sadelkammare med krubbor i transporten) Sen får hästen backa ut och gå in igen ett par gånger.
Nästa dag gör jag lika fast dom får stå kvar en stund, då tar jag spöet och lägger det tvärsöver rumpan så som bommen ligger så dom känner att det är något där.( Vill inte sätta fast bakbommen ifall dom skulle få panik!)
Sen när dom står lugnt så följer jag med in först, går ut stänger bommen och bakluckan :D Så gör jag :) Men jag höll på att bli ihjälklämd av en häst som fick panik och hoppade över frambommen och ut genom lilldörren! ( Den hästen var knäpp,rampen var helt nere och ingen mellanvägg fanns i transporten stod och åt ur handen på mig när den plötligt fick panik ) Sen dess är jag helt utanför när jag lasttränar ;)

Får presentera min Loppan då :), eller Bergamott som hon är döpt till. Efter Figaro R-Bayron-Ganesco. Ca 168-169 men är kort i kroppen, ser inte stor ut.
Är själv bara hobbyryttare som inte tävlat tidigare men eftersom hon är den trevligaste häst jag någonsinn ägt så är målet att ev. våga komma ut på lite dressyrtävlingar i år:crazy: ( lokal lb ).
Köpte henne som 6-månaders bebis och har gjort det mesta själv. Fått hjälp med inhoppnng av duktig kompis ( Loppan gillar att hoppa ) samt lite hjälp inför och med kvalite´n.
Inte jag på bilderna för min fotograf lyckas sällan ta i rätt ögonblick:D..
31142538.jpg

30782615.jpg
[/IMG]
Som två-åring..lilla hjärtat:love:
18943325.jpg

Hehe den står stadigt på jorden ;). :D Såg väldans söt ut! Väntar du något/några föl i år?

polly_p Vilken snygging! Visst är det kul att ha dom från när dom är små! =D

Ditt avelssto är väl inte din 06?:confused:

Vad har du för stam på henne och hur gammal är hon? Spännande med föl.

Jag har betäckt mitt gamla tävlingssto för första gången. Om allt går vägen blir det en fölis i början av juni. Hon är 18 år, efter Napoleon. Betäckte med King Louie och hoppas på en allroundhäst som är lite lättare i typen.;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30