Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Nej det är väl inte det, men ibland är det frustrerande att inte vara så bra som alla andra
Haha, gissa om jag ångrar när jag en gång i tiden var som de som inte rider och sa, "Hoppa kan väl vem som helst, det är ju bara att hänga med..." Huh, det har jag fått äta upp 100 gånger om..
Jo jag bestämde mig i helgen att det blir endast travhoppning med henne nu framöver, och så ska jag fokusera på ridningen i dressyren istället. Det är jag mycket bättre på
Nightwish, vart i halland var det du bodde? Laholm? Kul med debut i 110cm, det kommer gå galant! En annan har ju enbart hoppat enstaka hinder på det med Rosie.
Polly, Svenljunga är endast en timma från mig, funderar att åka på deras (AP är det va?) hoppning som de har, du får hojta till när det är dags nästa gång, jag är värdelös att hålla koll på sånt :/
KL
Igår var jag och red igen. Bulan var lite stel efter hoppningen men blev mjuk och fin efter lite lösgörande. Sedan fick hon ett damp ryck och verkligen slängde sig upp i sargen så jag har ett jätte blåmärke på låret
gjorde så sjukt ont. Har funderat lite kring henne, hon är liksom lite tygelhalt. Beror ju på att hon inte orkar bära sig hela tiden, men vad kan jag göra för att få henne att sluta med det? Hon liksom tar tygeln och har bra stöd, sedan släpper hon, och jag har inga glappande tyglar utan följer med henne hela vägen men just när hon blir tygelhalt så blir det ju ett litet glapp i tygeln och då rycker det ju till i munnen.
Både hon och jag blir irriterade över detta så tips mottages tacksamt.
Nu en annan fråga, det här med öppnor och slutor, vad är vad? Och kan man rida dessa i galopp? När jag red Rosie igår, förövrigt ett helt underbart pass, så när jag fattade galopp på volten och gick ut på fyrkanten så märkte jag hur jag kunde komma åt henne lite mer och det var genom att ställa henne innåt men låta baken vara kvar på spåret. Låter det konstigt? Iaf fick hon en mer renare galopp och lite spänningar som släppte. Är detta farligt att fortsätta med, tänker på att hon är ju väldigt samlad och stånkar litegrand men samtidigt verkar det som om hon tycker det är skönt...??!?
Så nu är frågestunden slut