Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Ok, då förstår jag. Spännande att starta fälttävlan. ;)

Här kommer en film från träningen i torsdags. Blev bara på traven då filmen från galoppen strulade.:(
Nyttigt att se sig själv. Måste sträcka upp mig mycket mer och hålla skänklarna still.:crazy:

http://www.youtube.com/watch?v=Oq9647P85rg[/URL]

Jag tycker det ser trevligt och harmoniskt ut! Väldigt trevlig häst =) Jag tror alla har något som vi måste förbättra. Jag håller tyglarna som en tant som håller i handväskan :/ skulle behöva gipsa handlederna ;)

Vad roligt att se en film! Rivica är en fantastiskt vacker häst!:love: Hon går ju i jätte fin form o skänkelvikning för höger skänkel är ju kanon! Jag skulle tippa på att skänkelvikning för vänster skänkel går ngt sämre för hon placerar dig till höger i sadeln. Man kan se att du har höger skänkel en aning längre ned än vänster, kanske ett halvhål på lädret, o det tyder på att du sitter åt höger lite. Då blir det ju klart besvärligare att påverka hästen med vänster skänkel.

Men det är ju bara som jag inbillar mig att jag ser på filmen, vad tror du själv?

För övrigt så tyckte jag det var en rolig lektion där ni fick använda hela ridhuset o öva på vägar, mycket bra!

Det är helt rätt. Hon placerar mig till höger i sadeln. Det gjorde även min gamla häst så jag trodde att det var jag som var sned. Gick till en osteopat för att kolla men hon hittade inget.:(
Får kolla om stiglädren är ojämna eller att det beror på att sadeln hamnat snett.

Ok men allt som man vet om är ju bra för då går det att jobba på!:)

När du går in på diagonalen för att göra skänkelvikning för vänster skänkel, "vräk" dig då åt vänster innan du börjar så du verkligen hamnar på inner sittben, sen flyttar du. Går säkert bättre då men tänk på att flytta hela kroppen så du inte bara viker dig i sidan...

knapplån. Får ta o kika på era filmer ngn dag. Surfar på mobil nu på fikapausen på jobbet :) min 06 a är i nne i en trotsperiod minst ut sagt. Imellan allt trots så går han bättre än nånsin, men man får va beredd på bockserie imellanåt. Sist jag tömkörde så satte han under hela bakbenet under manken vid galopp, blir riktigt fin imellanåt. Men uh så vaken han är just nu. Mina 158 cm har inte så mkg o säga till om när han reser upp sin kroppshållning. Jag får nästan jogga brevid när han skrittar in från hagen :D haha. Film väntas med tills han är mer igång.

Åh, vad fin hon är din Rivicca! Ser mjukt och trevligt ut.
Håller med Nova att det var bra övningar över hela ridbanan.

*kl*
Var på träning igår och red själv. Skulle börja halv nio men vart inte igång förrän fem över nio vilket innebar att jag rullade in hemmavid ca 23:00..gäääsp..
Hon gick bättre denna gången och var inte så tassig. Eloge till min härliga tränare som ger en så mycket tid..Ska bara rida en halvtimme men det vart nog längre..;)
Mycket, eller det mesta hänger på mig också. Måste lära mig våga hålla kvar och forma runt skänlarna. När hon känns tassig och inte vill gå fram har jag en viss förkärlek att vilja släppa allt stöd och tappar då sas hela paketet:o.
Å att inte vika mig i sidan utan sitta rakt över henne, vinkla mina höfter bättre m.m.
Imponerad över vilken arbetsmyra hon är ändå, min lilla..Tjurar aldrig ihop eller så. Jo, lite "småbock" när vi jobbade lite tagen bakdel i vänster galopp men det berode nog lite på att jag låste henne så när jag hittade "knapparna" gick det bättre.
Lördag lite träningshelg och på söndag ev.( om jag törs:eek:) LB1 som cr i seriedressyren dom kör:)..

Måste säga att jag är lite kär i din pålla ;) Så himla fin hon är, super snygg att titta på med :) Jobba på, vi får väl mötas på dressyrbanorna i Kungsbacka i sommar! :D

Kan bidra med en liten uppdateringsbild på mig och Bulan från kursen i den centrerade ridningen.

Inget speciellt alls, men så Ni inte glömmer oss ;)

emma21.jpg

Vilket härligt feminint uttryck hon har din lilla häst, jättesöt!!

Avel: Tycker din häst ser mycket trevlig ut och går i en fin och avspänd form. Visst har du skrivit att hon ibland blir lite stressad? Tycker det ser lugnt och harmoniskt ut nu!
Bra jobbat!

Skönt att det gick bättre på träningen idag. Är riktigt avundsjuk på alla som tränar på...
Jag och pållen halkar bara mer och mer efter alla i utbildningen:(.
Men nu på fredag bär det i allafall av till nya stallet, jippiee!!

Tack vad snälla ni är.:) Tycker också hon är fin;)

Så roligt att få rida CR dressyr. Klart att du ska vara med. Går säkert bra.

Jag har anmält mig till LB:0 i Göteborg på en klubbtävling, men upptäckte att det programmet var svårt.:o Får göra vårt bästa och ta det som en träning. Är ett par veckor kvar.

Simon och jag var på var andra hoppträning igår! Och idag fick vi hoppa för första gången =) ( förra veckan vard et markarbete) Vi hoppade en liten bana 3 gånger och Simon flyter på och hoppar jättefint! Hindrena ligger på den fasansfulla höjden 50cm!
Fick hem min lekboll till hästarna igår! Som en stor pilatesboll som ska tåla 500kg ;) Simon tyckte den var rolig och gick fram till den på en gång tillsammans med min äldre valack =)

Kul att se filmen. Han hoppade ju käckt och det fungerade ju bra att hoppa en hel bana.;)

Funderar på om jag skulle våga mig på en hoppträning. Får också bli på den höjden.:)

Han ser jättefin ut!!!:love: Klart han kan hoppa med den stammen...:D Men han måste ju vara hoppad tidigare eller? Ser ju väldigt säker ut.

Tessa: Visst ser hon ut att ha fått bättre överlinje? Fattas ju lite på rumpan men ser helt klart bättre ut!

Å så här såg vi ut i lördags:

32092120.jpg

Å så här lyckliga var vi efteråt:

32092119.jpg

Novali01 : Ja han är hoppad förut =) Mycket löshoppad och markarbete då han inte busar så mycket när han har något att tänka på =) Han har också hoppat en terrängbana på 70 cm så han är en tuffing ;) Jag därimot hade aldrig hoppat han men det gick ju som sagt fin fint! =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama