Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Nu var det ett tag sen jag skrev =) Igår var jag och Simon på vår första hopplektion! Det var markarbete denna gång och det passade perfekt eftersom jag aldrig hoppat han. Har var väldigt snäll och tyckte det var jättekul att hoppa lite småhinder och kavaletti =) Jag hängde lös en gång när det kom en bockserie men jag klämde mig fast ;) Han är väldigt vinglig fortfarande känns som att sitta på en 3 åring ibland. Men min ridlärare tror det blir en fin häst av han =)

Det är inte svårare än att du tar tag i svansen den hårdare delen, kallas hela svansrot?? Och gör cirklar med den, då masserar man upp musklerna som sitter precis ovanför svansfästet och här sitter många hästar fast vilket brukar leda till att de är stelare i ena varvet och vice versa.
Ska se om jag kan filma när jag gör det, man ska passa sig lite grand de första gångerna för ibland är det obehagligt för hästarna iochmed att de faktiskt är ömma i de musklerna..

Ja just det, hur går det med minisen?? :/ Ingen höjdare med frakturer... Du får bjuda på en film igen på din 06:a var ju ett tag sedan sist.

I övrigt, jag vill se mer filmer från alla, var ju ett tag sedan man såg ex HappyR, Oanki, dig Stilett och visst hade vi fler nykomlingar??
Ska själv försöka få till det med en liten filmsnutt, har väl inte visat mina sedan i november tror jag.. ;)

haha! få mig på film är ganska svårt då jag har en mor som är VÄRDELÖS på att filma och fota ;) Filmar hon så filmar hon i ena hörnet och väntar där tills jag ridit ett varv och kommer tillbaka samma hörn ;) Fotar hon så får hon inte med hästen! En tävling ställde jag in systemkameran så det fotade 3bilder/sek då fotade hon 275 bilder under tiden jag var inne på tävlingsbanan. Mer än hälften var på hinder men ingen häst syntes till ;)

Tack till dig och alla andra för pepp! Brukar alltid vara glad och positiv efter att ha träffat min tränare så det känns nog bättre nästa träning. Ska nog rida själv nästa måndag ändå för det får bli ite mjukgympa eftersom hon nu kommer att vila sig i form fram till dess. Sedan får vi se hur vi lägger upp det.
Blir nog en halvtimma var istället..tränaren sade till mig också att det blir lite svårt eftersom dom är så olika individer. Och jag tror att jag får mer kvalite´tstid ensam tyvärr och hellre ensam än 45 min på två och det inte känns ok, priset är det samma så:).

Jag drar till Branäs så nu kommer det att gå utför med mig;)!

Men Nova..Sååå härlig han är din grå:love:.
Såg otroligt fin ut! Och rundat till sig har han gjort. Så mjukt och fint i galoppen. Jag ville ju sett lite av ditt travarbete :D. Skoja bara, fina hästar du har.
Å Tess håller jag med-mer filmer å bilder..
Nu åter till packningen åt HELA familje, grrr:devil:..

Underbart:D! Hejja mammsen!
Men nå´n liten film kommer väl:)!

Ja det ska jag försöka fixa :) Simon ska på träning nästa tisdag också, då får jag lura med medryttaren hon kanske har större chans att få med något ;) Tänkte fota han själv imorgon men då blir det utan ryttare ;)

Spännande med svansen. Testade idag innan jag red. Hon undrade nog vad jag höll på med, men accepterade. Tog det ganska försiktigt.:D

Kom iväg till ridhuset igen. Känns som om vi har kommit igång nu. Regnet bara öste ner och mer is försvann:laugh: Snart kan man nog rida ut i annat tempo än skritt.

Det är spännande! :)

Var iväg igår och red igen efter vaccinationer m.m. och lite vila. Bulan är SÅÅÅÅÅÅÅ stel i högervarvet, hon kickar och stretar emot, så nu ska det bokas en tid för osteopaten så får hon kolla henne, i vänster är det inga problem... där är det inte så lätt som att rulla svansen... :(
Rosie däremot är så duktig, lite för på framåt vad ska man säga lite för bra bjudning, vill ju inte ta det ifrån henne men ibland blir det lite för mycket. Vore kul att visa er hur hon ser ut nu men har ingen som kan filma eller fotografera när jag rider :/

Jag vill också se fler filmer och foton...

Skulle gärna filma mig själv också men är ju i stort sett alltid själv:(.
Lilla dottern är ju duktig på att filma men rider jag så rider hon...

Har planer på ridhuset i morgon fm men är ju alldeles själv då så tyvärr ingen film.

Hoppas verkligen det blir av med dressyrträning nu i februari och DÅ ska jag lura med någon som kan filma lite. Eller kanske man kan be någon på läktaren som ser pålitlig ut?...hmm.

Nu är det jobb och möte till 20.00 ikväll, så inget stall idag.

Ja jag ska också testa "rulla svans" idag!:D O sen rida skolor så det står det härliga till! Igår var jag iväg på clear round med den grå dåren...han tittade sig omkring, såg att det var både hästar o ponnyer på framridningen, blängde lite på dom han tyckte var fula o sen...:

Tjohoooooooo Matte nu kör vi!:eek: Nånstans på vägen vet jag att han skrek åt mig: Men släpp tygeln för 17 gubbar jag KAAAAAAN det här!:rofl::rofl::rofl:

Vi vann omhoppningen. Va? Är det inte omhoppning på clear round?:confused::confused: Nolla var vi iaf i 90 cm...:cool:

Sen hann vi inte hoppa mer för av någon konstig anledning satt det 2 barn hemma o ville ha middag kl 19 på kvällen?? Varför kan inte en 7-åring fixa käket själv så det står klart när mamma roat sig färdigt?? suck.

Ha, ha det låter härligt med en så pass rutinerad häst.
Kan faktiskt se det framför mig: "håll i dig, nu kör vi".:laugh:

Fick med mig maken igår när jag tränade. Han filmade en del. Ska bara få sonen att redigera lite för 12 minuters träning orkar ingen titta på...:D

Har lite problem med galoppen. Får plötsliga avbrott utan förvarning. Troligen när hon tycker det är lite jobbigt. Testade också att länga galoppen och sen samla tillbaka. Ursvårt. Går det för snabbt eller för mycket hand blir det avbrott.:crazy: Något att kämpa vidare med.

Hugger en knapp

Jag är dålig på det där med försäkringar, har nån A1+, liv för 50' och veterinärvärd 60'.
Känns som veterinärbeloppet är lite väl lågt kanske?
Har precis betalat hela årsavgiften, hujeda mig vad fattig man kände sig på en gång.

Förövrigt är det lugna puckar med min 06:a. Han befinner sig 70mil bort i sin lösdrift och väntar på mig.

Åh kul med film! :D

Fritte; Jag håller med, det är supersvårt med dessa försäkringar...

KL

Ikväll kommer osteopaten och kollar både Rosie och Bulan, för Bulan del hoppas jag att hon finner henne stel. funderade på det innan, kanske har hon gått omkull i hagen iom den totala strejken som hon hade i hö varvet sist jag red. :( Men det kommer garanterat att märkas..

Var hemma på lunchen och gav hästarna hö. Vad ser jag? Rivica har bara en framsko:mad: 4-e gången på ett par veckor:confused:
Hittade skon. Fick tag i hovslagaren. På söndag sitter den på plats igen.:)

Får kanske köpa skydden jag fick tips om här tidgare, men läste att de inte skall användas när man rider.:crazy: Bara i hagen så det blir en himla massa skruvande.

Åker till Börjes och kollar vad de har för boots etc som jag kan testa först. De andra skydden kostade 500:-.

Tessalonica. Hoppas osteopaten hittar någon förklaring till hennes "strejk".

Nu har jag fotat lite bilder på Simon =) Han ser lite skabbig ut i pälsen men det växer ut svarta tussar lite här och där :P

Vilken tjusig svart herre! Hur stor är han?

Avel- Låter konstigt med skydd som endast är för hagen men ej ridning. Nämns anledning? Känns som hästar som behöver skydd i hagen är dem som rör sig mycket så jag blir nyfiken på hur det skiljer sig från ridningen:D
Trist med tappskor iaf, snällt av hovis komma ut en söndag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 741
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama