Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Jag hade boots men min trampade skorna av sig ändå, bootsen glider ju upp när de går i djupsnö och det är då skorna flyger också för honom.. Han går barfota fortfarande, helt värdelöst nu när det töat, isgator överallt. Ska ringa en ny hovis och se om han kan komma närmsta veckan, men vill vänta och se hur vädret ska bli först!
Tömkörde ut i onsdags, gick inte bra men det berodde mest på att jag inte var på humör, ibland vet man på förhand att det är en sån dag. Jobbade över idag men ville rida ändå, så på med pannlampan och ut i skogen! Han är så snäll ändå, knatar på själv i kolmörkret med en lite terrier springande runt fötterna! Skyggade lite för skuggorna av lampan, men inga problem annars, och vi rider i mörkaste tallskogen!

Jag brukar massera en hel del, dels för att checka att han inte har spänningar eller är öm någonstans, men också för att det är mysigt. Birk bara älskar det, står som om han fått lugnande och gäspar! Stretchar gör jag i princip efter alla pass då han blivit svettig eller ordentligt varm. Idag lämnade jag honom inne efter ridturen också, och trots att ingen annan häst var inne stod han lugnt och åt, inte ett litet gnägg efter de andra-för två månader sedan hade han haft halvt panik i boxen över att behöva stå instängd själv! Framsteg för lilla skrikolle!:bump:

Visst är det skönt när de är lugna trots att man rider i mörker och alldeles själv.
Verkar som din häst mognat och trivs med tillvaron, visst har du bytt stall nyligen?
Att han är lugn när han är själv inne är ju ett gott tecken, han mår nog fin, fint i nya stallet.:)

Själv blev det en halvtråkig kort ridtur, och skorna satt kvar... däremot tappade vi ena bakskyddet i djupsnö på ett fält vi skrittade igenom. Men, men det som göms i snö kommer fram i tö, hittar nog det där skyddet framåt maj...:grin:
Blev alltså inte ridhuset idag, skitunderlag på vägarna, vågade inte ge mig iväg.

KL

Ikväll var osteopaten hemma och kände och klämde på pållarna. Bulan hade en kota i vänster sidan och satt fast i bogen vilket förklarar konstigheterna med henne i högervarvet.. Något positivt var att hon hade bra muskelreaktion i kroppen om man jämför med sist då hon nästintill var muskeldöd. Ska bli spännande nästa vecka och se om det är någon skillnad..
Rosie fick också en kontroll, hon däremot fick osteopaten att bara le, hon sa att denna hästen är så lealös och fin så hon måste ha en bra ryttare som kan det här med lösgörande... Hehe.. Gissa om det värmde i min kropp :D Äntligen beröm för allt hårt arbete. :) Har själv upplevt att Rosie klämmer ihop rumpan och liksom sätter den under sig men hon menade på det att det troligen är hennes bärighet som överraskar mig, jag vet inte. Ska se om någon kan filma oss en gång så jag själv kan se hur det ser ut. Satte en 9-åring på henne för avtravning och avskrittning en kväll efter lite hoppning och det är ju såååå himla roligt att se någon annan rida sin häst.
Tyvärr är jag alldeles för kräsen för att låta någon annan vuxen ryttare som jag inte anser rider som jag, sitta upp på dem. Kanske är jag dö löjlig men jag är rädd om mina små prinsessor :)

Imorgon är det vila för de båda vilket passar bra för jag ska iväg och kolla på bröllopsklänning...till mig själv ;)

Grattis. Undrar också när det ska ske och var?:bow:

Grattis! själv har jag sagt till min karl att vi ska gifta oss efter vi varit tillsammans 10 år ;) Bara 4 år kvar :P Sen har jag också sagt att jag inte vill ha någon ring..Bättre att han köper en CWD sadel.Haha

Tack, vad ni är gulliga :)

Datumet är inte helt spikat ännu men troligen den 16juli, vi har varit tillsammans i nio år nu till sommaren, blev tillsammans som 16åringar. Shit så liten man var då ;)

Bröllopet kommer ske ute vid vattnet, sedan festen på ett kanonfint ställe som heter Sju Sjöar, ligger inte så långt från Horred faktiskt. Ska bli jätteroligt, ska köra in Rosie nu och är vädret fint så kommer hon köra mig fram till vattnet :) Ska bli SÅÅ roligt :)

Jag sa till min man när vi hade varit gifta i 20 år att jag inte ville ha en ring i present utan behövde en ny häst. Då fick jag Rivica:p
Bättre present kunde jag inte få. Jonas betalade halva och mina föräldrar stod för resten.:laugh: Ibland har man tur.

KL
Åkte till manegen idag med. Där hade en precis hoppat några kryss som hon lämnade kvar. Testade att hoppa, de var kanske 50cm höga. Gick galant.;)

Grattis Tessa!!!! Vad superkul! Vi ser verkligen fram emot fina bilder på dig i lååång vit klänning med en häst på var sida!!!:D

Idag var det den Grås tur att komma ut o skutta lite! Det gjorde han med den äran...1,05 kändes som 50 cm o 110 som en normal 80 cm klass!:banana: I love my Påwnie!

Så här såg vi ut:

http://www.youtube.com/watch?v=YrmrB2dg_b8

Det går lite fortare än på den bruna...:angel:

Vilken pärla till häst :love:.

Men jag är förundrad över att du hinner med att tävla så mycket + hålla igång 2 hästar. Jag hinner knappt med 1...:(

Tessalonica: Det låter som ett underbart bröllop... Du måste lova bilder...
Jag och min man firar 20 år tillsammans i år (13 år som gifta). Vi får väl passa på och fira lite extra när vi ändå firar någon som fyller väldigt jämnt i år,:eek:.

Grattis Tess! Så kul! Jag var 17 är jag och min man träffades och nu säger han att jag ser ut som 17 och jag vill inte byta för allt smör i småland;).
Härligt! Hoppas få se fina bilder!

Nova; Vilken supergoding han är! Så kul att han hämtat sig så bra!

Avel: Superpresent på 20-åriga bröllopsda´n:D. Har 8år kvar så man får börja spåna;)..

*kl*
Blev inkortad skidsemester då båda tjejjerna fick hög feber..så är det ibland och då hinner jag rida imorgon:D. Haft två härliga da´r i backen iallafall.

Kul med bilder. Han är jättefin:)! Lika stor som min men skruttanlull Loppis ser liten ut då hon är så kort i ryggen. Fick ändå bedömning långlinjerad så jag behöver gå kurs i extriörbedömning:D..

Red lite i paddocken idag! Fick ett litet bakslag då Simon fick damp och skulle ha av mig vilket han också fick!Tappade balansen i stigbyglarna då jag red med gummistövlar..smarta jag ;) ( jag landade som tur var på fötterna ) Lagomt arg matte jagade sedan hästf*n i paddocken. Sen hoppade jag upp igen och då gick han som en klocka, hur avslappnat och fin som helst.. Så idag har både jag och Simon joggat av oss!
Det finns en tjurskalle bakom dessa ögon ;)

happyrider: Det är bara att försumma familjen o allt annat så hinner man rida två!:angel::D skojar bara, jag har medryttar hjälp till Majken så jag rider mest Grå. Vill inte att nån annan ska rida honom mer. O nu inträffade ju tävlingarna helgerna efter varandra men har inte tänkt tävla så jättemycket alls med honom innan säsong. Måste ju dock rida några högre klasser o känna på hur det känns igen.

Ajdå, hoppas tjejerna är på bättringsvägen nu? Å inget ont som inte har nåt gott med sig...du hann ju rida istället..

Glömde gratta happyrider till 20 år, det är strävsamt! Vi firar 18 i år så vi ligger ju lite efter...Å när fyller du jämnt??? Vi kan väl få komma¨på din fest???:idea::D

Så roligt att få komma ut och tävla. Alingsås nya ridhus är ljust och fint. Tyckte det såg fint ut på filmen, men varför red du avd B?

Äntligen skorna på plats igen. Red ut en sväng på ridspåren men så isigt det var. Tur att hon har 4 broddar i varje sko annars hade vi inte kommit fram alls.:( Svårt att hitta någonstans att rida om man inte är i manege.:confused:
Hoppas isen försvinner snabbt.

Glömde gratta happyrider till 20 år, det är strävsamt! Vi firar 18 i år så vi ligger ju lite efter...Å när fyller du jämnt??? Vi kan väl få komma¨på din fest???:idea::D

Ja du min födelsedag infaller mitt i sommaren... och kommer att firas i Grekland. Så alla som har vägarna förbi är välkomna!!:bump:

Ja det var många Kungsbacka ryttare där! Lite väl djupt i botten fortfarande kanske men inte spelar det nån roll när man är där inne sammanlagt 3 min.

Jag kommer inte att rida nån omhoppning med honom. Finns ingen anledning att en häst som ska gå FT går omhoppningar, det sliter ju mycket mer än det ger och jag är ju dessutom lite extra rädd om honom. :) Vill bara att vi kommer igång o får tillbaka känslan för hinder igen, man tappar otroligt mycket på 1,5 år känner jag!:o

Äsch happyrider, du fixar ett litet extra kalas för oss buke-kompisar hemma i stallet! Det duger till oss....*fniss*

Igår blev det longering av Simon =) Han har varit lite spänd innan när jag longerat men igår var han jättefin! Lång och låg och slappnade av riktigt! Tidigare ville han gärna rusa iväg men nu balanserade han upp sig fint! =) Imorgon är det hoppträning och det tycker lillkillen om! =D Ska försöka få med det på film ;) Men det är ju inte så lätt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama