Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Oanki, I know, samma sits som du fast med 2 hästar mindre, och inget hus att bygga, men vi är unga och lever livet. Hade det varit för mycket så hade vi ju inte orkat med det heller..Du får visa bilder på nya huset !! :)

Nova, Ja, jag hade det lösa där :/ Blä, orkar inte detta. Haha, för min del är Rosies pass inte så dyrbart, korsningsponny utan härstamning, hur låter det? ;) Men däremot vaccinationskortet är ju aningens mer varmt om hjärtat.
Ajdå, det är väl ingen trevlig sjukdom? Är det något som du lider svårt av?

Tro mig, jag har letat. Red inte ens igår för att leta efter det. Ikväll har jag hjälp av sambo och en granne och tro mig, jag ska gå genom hus, transport, bilar och stall med lupp. Banne mig om jag inte hittar det. :mad:

Avel, tro mig tankarna har även flutit genom mitt huvud ;) Inte för att jag funderar på alt 3 :angel: men, måste man inte anmäla sin ankomst till sekretariatet och i samband med det visa vaccintyg?

Hittar jag det ska jag fira med anmälan till två tävlingar :D

JA jag lider ENORMT av min sjukdom...:D Om jag inte lägger sakerna exakt där jag kan förvänta mig att dom ska ligga nästa gång jag behöver dom så finns dom inte i min värld....det enda som är bra med denna demens är när jag hittar små fina plastkassar i stallet från diverse hästaffärer o blir glatt överraskad! Hände senast idag...hittade en kasse med ett JÄTTE snyggt schabrak som jag tydligen inhandlat för en tid sen...:angel::rofl::rofl:

Ang det som ni skriver om så hade jag aldrig vågat chansa, det är väl både böter o avstängning om man tävlar häst utan att kunna visa upp vaccination?:o

Måste bara gratulera inför ridhusbygget, fy fasiken så skönt med EGET! Att kunna göra vad man vill, när man vill! om jag vill tömköra så får jag lixom knalla in kl efter 22 på kvällarna...:o detsamma om man vill rida med lite mindre folk..ngn vecka innan han åkte satt jag o red kl 22.30 på 06.an samtidigt som 4 ekipage till, den ena ryttaren blev klar kl 23.30....och så börjar man jobba runt 06 på morgonen...ungefär 3 kvällar i veckan var jag i stallet vid den tiden för att kunna rida när det var lite lugnare...så just den biten är så skön o slippa just nu. Jag o sambon va ju ute o kikade på lite gårdar och med planering att bygga eget ridhus också...men man vill inte köpa första bästa gård man hittar. Denna gång vill jag ha ett boende jag trivs med...om det så tar några år att hitta den.

:DÅh, vad glad jag blir att höra att jag inte är ensam, hi,hi..Finns ingen så disträ som jag..

Tess: Hoppas verkligen du hittar ditt pass, fyy så frustrerande..

Happy: Han ser ju jättefin ut:). Rör sig trevligt och jag tycker det ser så mjukt ut när du rider..

*kl* Ska nog anmäla mig till en lokal i början mars och en på påskdagen så det blir inte så mycket äggtoddy..Är väl inte mogen än men börjar jag inte så kommer jag nog aldrig igång..känns lite läskigt..

Just idag känns det som porslinsmålning hade varit en mycket trevlig hobby. Ridsugen=not..fy f*n vad råkallt och trökigt det är..Nä hon får lite rast:angel:.

VET NI VAD??!?!??!??! :D Jag har hittat min folder :) Har inte fått gjort ett jota på jobbet idag, har funderat och funderat på vart jag inte kollat och det fanns bara en enda plats och det var i Elias (min sambo) gamla bil som står bakom stallet. Trodde inte för det vildaste att jag skulle hitta det där men se på tusan. I en fin kasse hade han lagt det tillsammans med min skärm till kameran i transporten, ett bett och lite mer hästsaker. Jag blev så glad att jag kunde inte ens bli irriterad på honom :D
Vi har alla bilar gemensamt men jag kör den fina :angel: och någon gång då och då får mannen låna den..hehe, han har då packar ur mina saker och lagt det i den bilen.

JAG ÄR SÅ GLAD!!!!! :D Nu ska jag in i tdb och belöna mig och Rosie med 2 tävlingar.

Nova
Okej, måste vara riktigt jobbigt?? Har själv ett enormt kontrollbehov och har mått skit över det här med passet då jag är väldigt ordningssam.
Hur fungerar det med familj och så, och har du haft sjukdomen länge? Är ju väldigt offtopic detta och kanske privat du gör som du vill om du vill svara.

Stilett
Ja, det är verkligen en dröm som blir sann, idag var leverantören ute och visade ritningarna. Ridytan är just nu :D Haha, ni ser att det går framåt.

Tusen tack för allt pepp med letandet av passet, nu ska jag hålla hårt i det

KL mig själv :)

Nu du Avel, nu ses vi i Kungsbacka den 20mars :) Och Polly vi den 13 mars i Svenljunga, dock ska jag hoppa då

Tack och lov att du hittade ditt pass. Jag kan bli GALEN på mig själv när jag inte vet var jag gjort av mina grejer.
Låter så skoj med tävlingar, önskar er alla lycka till (men är i själva verket avundsjuk, jag vill också...)

Novali: Det blir ingen tävling för dig nu när du varit sjuk? Hade ju tänkt "titta förbi" men struntar nog i det om inte du är där...:)

Kl
Idag har jag haft migränkänningar hela dagen, tog 2 tabletter och åkte sen och red. Brukar faktiskt kännas bättre när jag rider och så även idag. Blev i stort sett bara promenadridning men ändå skönt att komma ut.

Avel: Tycker du att min häst ser stor ut? Märkligt att så många tycker det... Men högre än 170 cm är han inte. :) (som tur är)

Kl
Idag har jag haft migränkänningar hela dagen, tog 2 tabletter och åkte sen och red. Brukar faktiskt kännas bättre när jag rider och så även idag. Blev i stort sett bara promenadridning men ändå skönt att komma ut.

Fy f*n för migrän! Har haft migrän sen 3-4 års åldern som skulle växa bort men tyvärr inte gjort det :(
Men jag kan hålla med dig om att det kan kännas bättre att rida! Man hamnar i sin egna värld och kan slappna av! Dock är det inte så ofta man orkar sig upp på hästryggen.

Kul! Då syns vi!

Happyrider, inget vidare med migrän.
Du är säkert snart i full gång med din. Träningen skulle väl dra igång nu snart?
Funkar allt bra i nya stallet nu då?

Jag dras ju med tidsbrist och får pussla då jag jobbar helg.
blir nog Isaberg 24/4 om dom har klasser som stämmer (proppen ej kommit än). Bratteborg har nu i början mars men anmälningstiden gick ut idag så det får bli efteranmälan i så fall..Imorgon får jag se till att motinera busan OM det blir tid emellan innan jag kör stordottern på träning..hej å hå..

Jag måste sluta skoja förstår jag...alltså jag har ju inte alzheimers på riktigt..inte som jag vet om iaf! Men minnet är som teflon...inget fastnar!:angel: Förutom om det handlar om siffror på jobbet då förstås!:D
Jag tror det har med ens livssituation att göra, jag jobbar 50%, pluggar 100%, har 2 barn o hästar som ska hinnas med. Då blir man väldigt stressad ibland o glömmer bort såna där väsentligheter som nya schabrak o sånt!:D

Å lite minne måste jag ju ha...har klarat alla tentor hittills!:banana:

polly: Var ligger Bratteborg? De har lokala hopptävlingar ibland har jag sett, kunde vara nåt för Majken.

happy: nej, ingen tävling till helgen, jag är fortfarande halvdålig så det går inte. Men räknar med att kunna tävla hoppning på Majken där nästa helg så du får komma då istället!

Jobbigt med migrän, stackare. Det finns ju tabletter och sprutor mot det, hjälper det? Min mamma lider av migrän hon med men hon har sprutor så det släpper på ca 15min. Men hon blir typ helt galen och spyr överallt när hon får det så det kanske är ett extrem fall.
Undrar som Polly, hur känns det i nya stallet?

Nova, Din luriga filur! ;) Tack och lov att du slipper det. Tror vi alla lider lite smått av det ibland. Funderade ett tag hur du skulle lösa det med bokföring, deklarationer och årsredovsningar om du inte hade minnet i behåll hela tiden ;)
Är det influensa som du åkt på?

Böter och avstägning är det inte om man har glömt sitt vaccinationsintyg.;)
Vi är många som har teflonminnen:laugh:

Tessa, vilken tur att du hittade papprena. Nu har du sparat in mycket pengar och besvär. Kul att vi ses i Kungsbacka.:D

Polly, är det dressyr du ska anmäla dig till? Vart ska du då? Jag kanske vågar mig iväg på nån mer tävling.:crazy:

Sa till Saras hopptränare igår att jag vill komma och hoppa en lektion med låga hinder. Ska bli spännande.

För att fortsätta om detta med att visa vaccinationer. Numera tar de stickprov och ber inte alla visa.

På hoppningarna går man till sekretariatet efter tävlingarna för att göra upp. Kanske har man en slant att få in på sitt TDB och slipper att betala något:d

Borde vara samma på dressyren, men jag var inte iväg på några dressyrtävlingar förra året...

Forsätt skojja, det ska du absolut göra:)!
Bratteborg ligger väl typ mot Skillingaryd-Vaggeryd. Har för mig många tycker det är trevligt att hoppsa där.
Du åker inte till Tranemo i mars då, har lokal hopp 13/3 där?

Skönt att ha slutat så här tidigt idag:bump:! Nu ska jag dammsuga..Förstår inte vart allt sågspån i hallen kommer från..Kan det vara en ängel med svarta vingar som vänt sin stövel uppånerpå??
Så SKA jag rida efter plock å mock för å sedan curla di små töserna som egentligen borde låsas in snickarboa;)...

Ja det är dressyr. Jag hoppar ju henne aldrig, hinner inte både och även om pållan gillar det:)!
Det går en lokal i Bratteborg som det heter och så en då på påskdagen i Hestra-Isaberg, dit har jag inte så långt men proppen har inte kommit än så jag vet inte vilka klasser..

Tänkte på häromdagen att jag är så tacksam för pep och råd då jag hade funderingar på att låna ut poppsan. Är så glad att jag inte gjorde det, hade nog lidit enormt utan henne:crazy:..
Speciellt Happyrider utryckte sig så bra när du klokt påpekade om jag skulle känna samma tillfredställelse med den gula och det är klart jag inte skulle gjort, det känner jag nu, ju mer jag tränar och jobbar med poppsan:).
Så tack alla, VÄRME:love:!

Jobbigt med migrän, stackare. Det finns ju tabletter och sprutor mot det, hjälper det? Min mamma lider av migrän hon med men hon har sprutor så det släpper på ca 15min. Men hon blir typ helt galen och spyr överallt när hon får det så det kanske är ett extrem fall.

Jag har fått testat det mesta sprutor,nässpray,tabletter.Just nu tar jag blodtrycksmedicin varje dag för att inte anfallen ska komma. Får det som sagt inte lika ofta som förut. Det nästa och sista dom ska prova är epilepsi-medicin, då ska jag på hjärnröntgen innan!:crazy:

Var till ridklubben för att hoppa lite med Simon idag! Åkte dit själv för att möta upp en annan ryttare så vi kunde bygga tsm. Dock så startade inte hennes bil så jag blev ensammen med Simon. Blev ingen hoppning heller då det var någon som red dressyr där inne. Och då tycker jag det är taskigt att dra fram hinder!Blev en väldigt kort tur hoppade upp travade och galopperade några varv och det var inge bus eller bockningar så jag tyckte det var lika bra att avsluta där.

Blev därimot GRYMT irriterad på den som red dressyr! Jag sa när jag kom in att jag har en unghäst som aldrig varit i det ridhuset och att han är väldigt spänd och kan sparka. ( har röd rosett i svansen ) Började med att leda han på insidan av spåret så att han fick se sig omkring.Då snäser hon åt mig att hon ska rida innanför spåret. ( obs detta är en ridlärare på ridklubben, hennes häst sparkar också men ingen rosett, bra förebild ;) ) Sen när jag börjat galoppera på spåret så säger hon att jag ska flytta mig för hon ska rida öppna där då. Nästa gång kommer jag inte vara snäll utan jag kommer nog börja släpa fram hinder och hoppa! Ett mail till ordförande är också skrivit! Det är nämligen inte första gången ridlärarna tror dom äger ridskolan!

För att fortsätta om detta med att visa vaccinationer. Numera tar de stickprov och ber inte alla visa.

På hoppningarna går man till sekretariatet efter tävlingarna för att göra upp. Kanske har man en slant att få in på sitt TDB och slipper att betala något:d

Borde vara samma på dressyren, men jag var inte iväg på några dressyrtävlingar förra året...

Du måste ha missuppfattat detta? Du får inte ens lasta ur hästen utan att ha visat vaccination, än mindre starta enl TR o här omkring har klubbarna anammat detta så man får visa vaccination för parkeringsvakten. Redan 2009 var ett sånt fall uppe i Disciplinnämnden o ryttaren blev dömd till 2 månaders avstängning o böter!
Se länk:
http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_8868/ImageVaultHandler.aspx

knapplån

redan några rapporter från 06.an
3:e ridpasset i ridhus (och ett i skogen) o förvänd galoppträning redan.
var lite tung i den förvända galoppen stog det...haha..inte konstigt, jag har bara ridit förvänd 4 ggr på han totalt varav en gång har han gjort det riktigt bra o dom andra lite halvdant :D men skoj att dom testar på det redan iaf, då sköter han sig nog hyfsat ok iaf, det är ju trots allt helt nytt ställe o nya människor för han, lilla skrutten. Jag saknar han redan massor o det har inte ens gått en vecka :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 751
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama