Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Värst vad alla skriver, kul att tråden håller igång!
Håller med, våren känns myycket långt borta! Här har det nästan varit 0-gradigt idag, kändes vårigt jämfört med -20 som det varit flera dagar!
Birk fick skor förra veckan, har ju gått oskodd ca 2 månader eftersom jag tröttnade på tappskor pga djupsnön! Han som brukar vara stökig att sko (sederat några gånger, matat några gånget) skötte sig bra, jag förklarade läget att han försöker ta sig loss, men också att om man håller i första försöken så brukar det gå bättre. Två ordentliga ryck där han backade nästan i en levad blev det, men en envis och stark (kvinnlig!) hovslagare som berömde och lät honom vila när det behövdes gjorde att han lugnade sig. Stallägarens kommentar "jaha, han är sederad?" när hon kom in i stallet visade hur lugn han blev sen!
Den här veckan har han fått behandling av en lasergubbe/kiropraktor/massör, hade lite spänningar i hals och länd vä sida samt innanlår och triceps hö. Känna skönt att få bekräftat sånt som jag känt, tex att han inte vill ställa ärligt till hö, troligen pga spänning i halsen på vä. Tycker själv att det är kul att massera och brukar klämma igenom honom med jämna mellanrum för att checka att allt är ok. Försökte jobba från marken igår, kapson och vanliga tyglar eftersom jag inte har några long reins, provade lite ställning åt båda håll och testade på öppna, men tröttnade att slira runt i snön efter ett tag. Är peppad på att rida i helgen, orkade inte idag eftersom det istället för smällkallt är nästintill snöstorm! Hunden vägrar nästan gå ut, kan inte snön bara smälta snart!