Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Nu åker jag till ridhus=duktig. Träning på lördag men blir nog ingen start på söndag..Jag klarar ju inte ens av att efteranmäla:D,,attans skit.
Jo, jag betalade in licensen i lördags och tänkte inte på att det tar några dagar..Efteranm. gick ut igår kl 18:00. Jag joobbade kväll men gick ut å kollade vid 15:30 å då hade inte licensens kommit in. Gick ut igen för skojs skull å hann inte innan vid tjugo över sex å då hade den slunkit in 15:40..Fan, hade jag kollat tio min senare så hade jag ju kunnat anmäla. Hmm.
Vet inte om man FÅR ta efteranmälning och betalning på tävlingsplatsen enl tr???Annars var det bara 10 ekipage å 17 starter så det hade kännts "lagom"..

Nova..Busgrå:D..Undrar som Tess hur det går m Majken?

Avel..Åh, vad kul..Härligt näär det går framåt. Själv har jag inte besökt träänaren på ett tag å är riktigt sugen:)..Åsså hoppning då, men vi har tid på oss, bara lite avis;)..

Tess..vad? motgångar vad är det som inte funkkar? Kom med rapport efter träningen:). Det bllir säkert kanon!

Vi rider dressyr för Eva Axelsson. Hon är domare i dressyr.;)

Sara hoppar för Ewa Lundblad.

Polly, klart att de kan ta emot efteranmälningar och kontantbetalning.Det är upp till klubben. Ska sitta i sekretariatet på ponnydressyr på söndag, sen kan jag alla regler:D Kommer bara att kika på några vaccinationer:laugh:

Kl

Puh, vad fullt upp jag haft i veckan, har läst vad ni skrivit men inte hunnit skriva något själv.

Min dressyrträning som jag var anmäld till blev framskjuten på obestämd tid:(, hade blivit något fel med bokningen. Så istället har jag anmält mig till dressyr kickoff på ridklubben i helgen.
På lördagen rider man en träning med middag på kvällen och på söndagen rider man upp ett valfritt program som man får kritik på. Jag har bestämt mig för LC:1 så nu pluggar jag... Det här är vad jag behöver, något att se fram emot.

Idag red jag lite galoppjobb på fältet utanför stallet i ljuvligt vårväder, härlig pigg pålle.

Några har frågat om nya stallet och vi trivs kanonbra!! Stallet är inte riktigt klart än men så ljust och fräscht. Pållen har varit lite "ofokuserad" men det blir bättre och bättre. Han går fortfarande tillsammans med stona men det har helt klart lugnat sig. Tror att det kommer bli jättebra!!

Tack för att ni frågar! Majsan läker långsamt när det är så här kallt. Hon är fortfarande väldigt halt, såret är djupt o öppet men det bättrar sig iaf.

Ajaj, stackaren! :/ Hoppas att hon kryar på sig snart och slipper halta omkring...

KL

Igår var det dressyrträning. OMG säger jag bara. Att det ska vara så j***a svårt att rida rätt. Har lust att skriva ut alla möjliga svordomar men inte gör det mig till en bättre ryttare eller att man rider bra. :( Fick mig en ordentligt genomkörare igår och inser att jag är låååååångt ifrån tävlingar och allt vad det innebär.
Tycker jag kämpar och rider, sliter och försöker göra så gott man kan, men med facit i hand, helt i onödan...känns det som iaf. Är inte ute efter empati, jag behöver kritik eftersom jag är nybörjare, men jag tycker att efter 2år på en ordentlig hästrygg så borde väl lite fastnat i kroppen?? Nu iof sig en unghäst, men ändå. Med så kunnigt folk runt om mig så är det ju f*n att man inte lär sig.

Summa summarum. Jag är så besviken på mig själv och behöver främst skriva av mig så hoppas att ni står ut med ett riktigt tråkigt inlägg i tråden...

Så trevligt det låter, dressyrträning och sedan middag.:laugh:
Varför ordnar inte min klubb sådana aktiviteter?

Tessa; inte ska du bryta ihop. Nu kan det bara gå bättre.:)

Nova; tråkigt att hon fortfarande är mycket halt. Hoppas det läker på bättre nu när våren kommer med värme.

Hmm, visst är det tråkigt när det känns så. Men sådana pass har vi alla, oavsett hur länge man hållt på med ridning, när allt bara känns pest och man inte får någon känsla överhuvudtaget.
Om du reflekterar lite över din träning så har jag svårt att tänka mig att verkligen allt kändes dåligt, visst fanns det ändå något bra? Försök att fokusera på det som är bra, träna på och så ska du se att helt plötsligt så bara sitter det där.
Som en kompis till mig sa efter ett skitpass på sin då 5-åring: "Ja, ja jag får väl vara nöjd över att jag kan lasta och köra honom själv, det är det ju inte alla som kan."

Du är så ambitiös och vill lära, så jag är helt övertygad om att det här löser sig för dig. Lycka till!!

Jo, men så är det. Man måste se att det alltid finns något positivt.
Jag var också missnöjd igår då pållan hade glömt en väsentlig del hemma-nämligen hjärnan. Ok..jag får vara glad åt att hon inte bockar stegrar eller gör nå´t annat dumt men liiiite fokus tack..Hon brukkar ju vara trevlig borta och i ridhus men hon vart pigg och ofokuserad och verkade ha "glömt" alllt hon ändå kan..
Å dum som jag var så efteranmälde jag mig igår kväll men vi får ta det som det blir och se det som att vi är ute på utflykt och ser oss omkring men ont i magen har jag:angel:..Fast ska jag vänta på att känna mig helt redo så lär jag aldrig komma igång:eek:.

Tess: det blir bara bättre ju mer man kommer iväg..har ju en jättebra relation till min dressyrtränare men vart ju iväg på hoppträning i december och kännde mig väldigt tillentigjord. Känndes som hon pratade om "oss" till fotryttarna på ett icke smickrande sätt, nä, såna tränare klarar jag mig utan även om jag tål kritik, det är ju därför man tränar men inte så som det vart då-jag kännde mig helt kass..

Tessalonica; Bryt ihop och kom igen ;), är helt säker på att det inte gick SÅ dåligt. Men jag känner väl igen kännslan och det ÄR frustrerande när man får ett skitpass, och det är någonting som händer alla! Jag jobbar verkligen med att se och hålla fast vid det som går bra. Men mitt ridsjälvförtroende är i grunden inte så gott så det är lätt att halka ner och se mig som tämmligen värdelös :o. Mycket lättare än att ta åt mig då någon berömmer en och säger att man gör någonting mycket bra :angel:
Det finns alltid någonting som gått bra eller bättre i alla fall, ibland får man bara leta lite mer för att hitta det, nästa gång är en ny gång! :)

Men Tessan! Det var ju första träningen på en evighets evighet för dressyrtränare så det får du ta som det är! Och jag har ridit 30 år längre än du o lär mig nya saker varje gång jag tränar...:grin: Tycker inte jag kunde rida helt ok förrän jag var över 35, först då hade allting fallit på plats, jag hade fått in känslan för hur det ska kännas när en häst är loss på riktigt och efter det accepterar jag ingen annan känsla! Har man smakat Hallon vill man inte ha björnbär!;)

Så det enda du ska göra är att smälta det som hände, ta in vad tränaren sa o försöka upprepa hemma o sen träna ofta ofta så du får mycket hjälp så löser det sig på nolltid!:)

Försök muta pojkvännen eller någon annan att filma så du får SE vad du gör för fel, mycket lättare att rätta till då.

aramis, polly, happy, avel och nova!

Tack hörrni! Pratade med tränaren innan idag. Hon är hård med rättvis, det är egentligen precis vad jag behöver. Fick ett jättefint sms efter vi pratat där hon skriver att hon är stolt över att jag vågar inse mina problem och har viljan att försöka rätta till dem. Hon satt upp igår och hästen gick ju fint så där kom svaret på vad som är fel, ME. Men jag är inte bitter (kanske lite), det taggar mig till lärdom och som du skriver, varför välja björnbär? ;)
Jag försöker få med folk att filma men jag får nog ändra taktik..

Tusen tack igen, ni är så snälla! :D

På måndag är det träning igen och då skall jag vara fokuserad och taggad!

Det är jättebra när tränaren kan sitta upp. Det gjorde min förra på min gamla häst och sen när jag red kunde jag känna hur hästen skulle vara när den använde ryggen korrekt.;)
Då visste jag ju lite bättre vad det var jag strävade efter.
Det blir säkert bättre om du kommer igång med lektioner lite regelbundet. Hjälp måste alla ha:laugh:

Gott att höra:)! Bra också att ha en dialog med sin tränare, att hon är engagerad och intresserad, det betyder mycket och det låter det som hon verkligen är. Du, det kommer som sagt bara bli bättre, så ambitiös och villig att ta in lärdom som du är.

*kl*
..säger jag med värsta nojjan för en liten lokal Lb..men det är ett stort steg för mig:crazy:. och som sagt är vi inte riktigt överens för tillfällfället men, men..Håll tummarna att vi tar oss genom med nå´n typ av heder i behåll, men vete 17..Ooops, absolut inte rätt inställning men jag ska plocka fram lite jäklaranamma och tänka att vi är där för att titta och lära:).

Avel, Tack! Visst är det bra. Sedan tycker jag det är roligt att se sin häst bli riden, jag ser ju inte det särskilt ofta...

Polly, du kommer klara det galant!!! :) När ska vi hålla tummarna?

Jag tycker du är modig som ger dig ut på Lb när det inte känns helt 100. Men det går säkert bra ändå. Det är ju nyttig träning och oavsett hur det går poängmässigt så är det ju bra att komma ut och rida under andra förhållanden än hemma i tryggheten.

Själv hoppas jag att komma ut på en LC i vår någon gång. Då blir det premiär för både hästen OCH mig och du kan ju gissa hur det känns när man ska göra en "tävlingsdebut" vid 36 år ålder bland alla tonåringar som ridigt sen dom var små. :angel:

Passar på att lämna en liten uppdatering från oss också. :)
I morgon ska vi iväg på träning igen, ser verkligen fram emot det. Nu har vi ställt in den två ggr på rad (-20 grader en gång och influensa en gång) så nu är det verkligen dax. Tyvärr har jag åkt på en förkylning så jag har halsont och är sådär lagom tilltäppt i kolan, men nu tänker jag dopa mig med värktabletter, nässpray och lite energidricka för jag VILL träna NU. :D Dessutom så får jag troligen med mig syrran som sällskap och kan äntligen få lite film på oss. *hoppas*
Jag har ju inte en film på mig ridandes ända sen tidigt i höstas eftersom jag åker själv och hemma rider jag ju utomhus själv med så det blir inte mycket film då heller....

Har lasttränat hemma också och igår och i förrgår så kunde jag efter lite jojande fram och tillbaka få på henne och stänga själv.:bump: Sen fick hon stå och mumsa lite i lugn och ro. (ser fram emot att kunna lasta och åka utan att behöva ringa om lasthjälp)
När det funkar så har jag funderingar på att åka med henne till ridklubben och hänga på någon liten hoppträning eller så, vi får se. :laugh:

:D..Jaha..och hur tror du det känns att vara 38 då och i samma sits!
Jag har aldrig tävlat heller öht.
Det är lite stressande för självkännslan för är man så "gammal" som jag å dessutom på en ung och oerfaren häst så tror och förväntar sig kanske di övriga att man "kan". Å jag har egentligen skitdåligt självförtroende men försöker inala mig att det är på lek och att det iallafall är skoj att göra oss fina, jag å poppsan:D..( Hur fin hon nu kan bli med sin trollman och min misslyckade benrakning på henne a´la slaktad kanin? )

Har också en 06:a men kanske inte platsar här?

32131169.jpg

32131159.jpg

Ahhh, då håller jag tummarna!!! :)

Tibra! Klart du är välkommen! Har ju sett din söta pålle en gång i ridtravartråden ;) Inte ofta man får se en klippt islänning. Berätta lite mer om er själva och mål osv!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 752
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama