Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Jag hade ju hoppats på att kunna lägga ut en liten snutt på min polle här idag, men helgen vart inte som planerad tyvärr.
Syrran skulle ju följa med och filma men när jag står i stallet så får jag ett sms att hon krockat på väg till mig och inte kan följa med. Jag ber henne höra av sig när det är lugnt. Så får jag ringa sambon och be om lasthjälp. Hästen knölar och det tar ett tag innan vi får på henne. Sen far hon i transporten och framme vid tränaren är hon genomblöt
.
Dumma jag har lagt på varma täcket och hon fick panik... Lastar i alla fall av och går med henne lite runt tills hon är sig själv igen.
Sadlar på och tar det lite lugnt. Helt otroligt nog så går det ovanligt bra att rida och hon är jättetrevlig och fin. Så trots den eländig starten så får vi ett ovanligt bra pass, vilket var skönt.
Tyvärr trampade hon på sig i transporten så det var till att tvätta och plåstra om broddtramp när jag kom hem. Men det var ingen större fara som tur var.
Pratade med syrran sen och hon hade fått åka ambulans och röntgat nacken.(verkade vara ok, men hon var lite öm) Bilen vart skrot. En kvinna med barn i bilen hade svängt ut mitt framför henne. Kvinnan hade väjningsplikt och felet var hennes. Läskigt nog hade hon en liten tös på ca 5 år i fram just där syrran körde in i hennes bil. Hon hade blött ut mun och näsa, men hon hade frågat en polis senare på sjukhuset och det var ingen fara med barnet.
Ja, det var inte så jag såg min helg innan. Men tur i alla fall att ingen skadade sig på något håll.