Sv: Del IIII Hur går det för era 06r?
*KL*
Å nu har vi varit på första tillfället av fem på unghästkursen.
Det var SÅÅÅ kul, det var jag på min fröken, en yngre tjej på en nyinriden 06:a (riden sen sep) och sen min kusin på sitt halvblod (äldre men väldigt lite riden pga graviditeter/dräktighet flytt mm).
Vi fick vara i ett för min häst nytt ridhus, med stora läktare, en ponnygrupp på ena halvan av ridhuset och div störningsmoment. Men det gick superbra! Hon var så klart spänd när vi kom in, men efter ett par skrittvarv åt bägge hållen så slappnade hon av mycket mera.
Instruktören var toppen, jättetrevlig och helt perfekt för unghästtänk enligt mig. Även fast kusen busade och bockade lite (hon ville väll vara med och rejsa med ponnyekipagen som galopperade förbi i full rulle
), trippade när det gick/sprang små barn bakom läktaren (det är väll det läbbigaste tycker hon, dom är ju så små så dom syns ju inte bakom sargen) så kom hon tillbaka och hittade formen, lugnet och bjudningen igen och vi fick beröm och jag fick kvitto på att jag gjort rätt och att vi är på helt rätt väg.
Det var jätteskönt eftersom mina träningstillfällen för instruktör blivit inställda vart efter och skjutna på framtiden hela tiden, så jag har ju fått jobba på själv med min magkännsla som bästa lärare och det här är ju första unghästen jag rider in så det har inte kännts så kul att inte få den backupen som jag velat ha.
Var jättenöjd med upplägget, tränaren och framför allt med min underbara kuse
Superkul!