Spock har fyllt 10 månader och har börjat lyfta på benet ibland. Fortfarande ett härligt okomplicerat energiknippe till hund där svansen går i ett. Jag undrar om han egentligen inte var labbe I tidigare liv
.
Tyvärr får jag konstatera att han blir krypt, upptäckte att det saknades en testikel när han var 4-5 månader och den har inte kommit ner igen.
Har varit på coachgrupp i agility, på fritt följ kurs och bägge tränarna tyckte att han är väldigt snabblärd och följsam. Vill kursa i vår men är lite velig på vad vi ska välja.
Idag var vi ute en kortis och han fick leta vittringspinnar på promenaden, så himla duktig
. Det känns som om jag kan göra i princip vad som helst med honom, han kommer göra sitt bästa oavsett disciplin. På det sättet är han sjukt lik Nessie och jag kan inte förstå hur jag kan ha två hundar efter varann med så otroligt fina arbetsegenskaper som är så lika i träning, det är både otroligt lyxigt men svårt samtidigt då det lätt att jämföra och framförallt att bli påmind varje pass om Nessie. Han har också den fantastiska förmågan att fullständigt skita i ens sinnesstämning och köra på för fullt ändå (som en viss annan liten hund) och byter förare utan bekymmer för det viktiga är att han får träna
.
Han har testat lite grann att resursvakta men inte överdrivet och vi har sagt ifrån vid dessa tillfällen och han köper det. Inte särskilt alarmerande då i princip alla våra hundar haft en period där de flrsökt sig på detta under uppväxten.
Ska bli spännande att se hur han utvecklas nästa år!
Spock
Visa bifogad fil 108264