Del II Valp 2022

Busig älgkalv som jag försöker hålla realtivt lugn 😅
6DED2A37-256A-463B-BCE0-738BA72F7277.jpeg
 
Spock har fyllt 10 månader och har börjat lyfta på benet ibland. Fortfarande ett härligt okomplicerat energiknippe till hund där svansen går i ett. Jag undrar om han egentligen inte var labbe I tidigare liv 😂.
Tyvärr får jag konstatera att han blir krypt, upptäckte att det saknades en testikel när han var 4-5 månader och den har inte kommit ner igen.
Har varit på coachgrupp i agility, på fritt följ kurs och bägge tränarna tyckte att han är väldigt snabblärd och följsam. Vill kursa i vår men är lite velig på vad vi ska välja.
Idag var vi ute en kortis och han fick leta vittringspinnar på promenaden, så himla duktig 😍. Det känns som om jag kan göra i princip vad som helst med honom, han kommer göra sitt bästa oavsett disciplin. På det sättet är han sjukt lik Nessie och jag kan inte förstå hur jag kan ha två hundar efter varann med så otroligt fina arbetsegenskaper som är så lika i träning, det är både otroligt lyxigt men svårt samtidigt då det lätt att jämföra och framförallt att bli påmind varje pass om Nessie. Han har också den fantastiska förmågan att fullständigt skita i ens sinnesstämning och köra på för fullt ändå (som en viss annan liten hund) och byter förare utan bekymmer för det viktiga är att han får träna 💖.

Han har testat lite grann att resursvakta men inte överdrivet och vi har sagt ifrån vid dessa tillfällen och han köper det. Inte särskilt alarmerande då i princip alla våra hundar haft en period där de flrsökt sig på detta under uppväxten.

Ska bli spännande att se hur han utvecklas nästa år!

Spock
20221209_093913.jpg
 
Jaha nu har labradoren svalt ett helt ben också. Det var till Gry men de bytte visst o sen gick de fort… ringde jour vet och de sa att de brukar smälta de eller spy upp 🙄 men ska hålla koll på han såklart

Ett orosmoment med min "labbe"-glupska hund är just att han ska svälja nåt olämpligt och behöva buköppnas 🙄. Hoppas att det löser sig.
 
Från att gått från knäck-i-lurarna-fas till en riktigt trevlig period efter löpet, är vi tillbaka till en riktig hör inte-förstår inte fas.
:banghead::banghead::banghead:
Försöker att inte bli totalt frustrerad när saker inte funka längre.
Det blir koppel på konstant ute och långlina på promenaderna.
Senast förra helgen gick hon med lös på gården på morgonen när djur skulle ut/ få mat och det var så trevligt med sällskapet och hon flöt bara med när jag bad henne om saker.
 
Spock har fyllt 10 månader och har börjat lyfta på benet ibland. Fortfarande ett härligt okomplicerat energiknippe till hund där svansen går i ett. Jag undrar om han egentligen inte var labbe I tidigare liv 😂.
Tyvärr får jag konstatera att han blir krypt, upptäckte att det saknades en testikel när han var 4-5 månader och den har inte kommit ner igen.
Har varit på coachgrupp i agility, på fritt följ kurs och bägge tränarna tyckte att han är väldigt snabblärd och följsam. Vill kursa i vår men är lite velig på vad vi ska välja.
Idag var vi ute en kortis och han fick leta vittringspinnar på promenaden, så himla duktig 😍. Det känns som om jag kan göra i princip vad som helst med honom, han kommer göra sitt bästa oavsett disciplin. På det sättet är han sjukt lik Nessie och jag kan inte förstå hur jag kan ha två hundar efter varann med så otroligt fina arbetsegenskaper som är så lika i träning, det är både otroligt lyxigt men svårt samtidigt då det lätt att jämföra och framförallt att bli påmind varje pass om Nessie. Han har också den fantastiska förmågan att fullständigt skita i ens sinnesstämning och köra på för fullt ändå (som en viss annan liten hund) och byter förare utan bekymmer för det viktiga är att han får träna 💖.

Han har testat lite grann att resursvakta men inte överdrivet och vi har sagt ifrån vid dessa tillfällen och han köper det. Inte särskilt alarmerande då i princip alla våra hundar haft en period där de flrsökt sig på detta under uppväxten.

Ska bli spännande att se hur han utvecklas nästa år!

Spock
Visa bifogad fil 108264

Harry började lyfta på benet när han var fyra månader, i början ramlade han varannan gång 😁
Nu lyfts det på benet 100 gånger per promenad 😂

Tråkigt att han också är krypt, verkar vara en väldigt fin hund ❤️
 
Sambon gick ut med Harry vid 06 imorse, jag ska jobba kväll och ville sova betydligt mer 😴
Harry sov kanske en halvtimme till i sängen, sen har han roat sig själv i tre timmar. Inget skällande, alla katter lever och har pälsen kvar och inga olyckor inne. Stor och duktig kille nu 💞

När jag beställde kattmat sist köpte jag några tuber med kycklingklet till våra promenader. Harry skäller ibland vid hundmöten eftersom han är ganska rädd för hundar som han inte känner.
Kletet fungerar utmärkt för skvaller. Väntar tills han sett hunden, tar fram tuben och påkallar hans uppmärksamhet. Inget skällande och hundmöten blir positivt och trevligt 😁
Nu börjar han titta på mig när han ser en hund, fram med tuben!
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
21 22 23
Svar
458
· Visningar
12 237
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 022
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 030
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 494
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp