Del II Valp 2022

"Lova, nu ska vi klä på oss och åka till stallet!"

IMG_20221215_123733189.jpg


"Nope!"
 
Satan i gatan, här är -25 grader just nu! Stackars valpen sprang ut som vanligt i trädgården men blev strax varse om det iskalla underlaget och visste inte vilken tass hon skulle stå på 😂 Sen verkade det släppa och hon sprang på som vanligt men vi gick in snabbt igen ändå. Minns inte när vi hade så kallt senast!
 
Livet med valp är underbart!
En vecka till sen kan vi ta andra vaccinationen och bege oss ut mer än på tomten!
Här i Aus är det 3 vaccinationer men efter den 2a räknas det som "hyfsat säkert" att vara på mer allmänna platser samt träffa andra fullvaccinerade hundar
20221214_194817.jpg
 
Min mor avslöjade att det hennes bror ser mest fram emot på julafton, är att få umgås med Lova. Vi andra var inte riktigt lika viktiga. Jag har en känsla av att hon kommer att vara i centrum och vara överlycklig av all uppmärksamhet. 🥰
Hon lär säkert få en och annan julklapp också. 😁
 
Harry är så klok och duktig ❤️
Vet iofs inte egentligen inte vad som är normalt att kunna vid sex månaders ålder 🙄
Han vet vad katterna heter och frågar jag var är Paisley så letar han upp just henne, tar inte första bästa katt 😁
Han är väldigt duktig på att att visa oss när han vill något. Frågar vi om han behöver gå ut springer han till dörren.
Så skönt att han är ordentligt rumsren, inte behöva passa på honom när han springer iväg själv.
Är det något annat står han kvar. Frågar vi om han är hungrig springer han till köket, tittar i sin skål och går sen till tunnan med mat.

Han är inte så glupsk och frukosten brukar räcka fram till kvällen. Är det dags att fylla på och vi inte har sett det talar han om det.
Eller om han är lite extra hungrig någon dag och vill ha mer mat 😁
Växer man upp med tre katter så blir man tydligen till hälften katt och äter som en katt 🙄😂
Han är väldigt slank så ingen fara att han äter lite extra vissa dagar 😊
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
21 22 23
Svar
452
· Visningar
12 082
Senast: doppler
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 998
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 026
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 443
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp