Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad roligt, Miraculix låter också så charmigt men lite krångligt på en hundVi hade en gång i tiden en tupp som hette Idefix, och en som hette Miraculix! Hela familjen är stora fans av Asterix och Obelix.Roliga och söta namn tycker jag, kör på det!
Absolut inte användbart, jag börjar skratta varje gång jag säger detVad heter han i stamtavlan? Det kanske är användbart
Vi har halva Dollystyle med en Holly och en Dolly. Det är verkligen inte optimalt men det var inte riktigt meningen att vi skulle behålla Dolly (som är dotter till Holly).
Jag vill inte ha smeknamn på namnet, vet inte varför men vill att det ska sägas som det står liksom och har sagt det till andra för vissa vill kalla Milou för Mille men för mig är han Milou. Men jag har en massa andra smeknamn som är mer eller mindre normala. Alvin var Älskeplutt och Milou Sötnöt.Tycker Idefix låter fint, sen har alla mina hundar haft ett gäng smeknamn också. Lätt att korta ner till Idde eller Fix om man vill ha kortare.
Milou blir glad vad jag än kallar honom bara det är rätt röst, har provat saker som toaborste, nagellack, banan, mössa…Oskar har ett jättelångt sprit-namn. Som inte gick att använda.
Lystrar till Oskar men underligt nog också till Gris
Märkte det när jag kallade honom för Gris och han kom.![]()