För lika namn?

Dutt Dutt ? :rofl: Hur blev Lily till Dutt Dutt?
När Lily hälsar på morsan eller på något vis ska informera morsan om att hon är där, då duttar hon med nosen på morsans hand, eller på ansiktet om det är inom räckhåll :p (Morsan ser väldigt dåligt, så hon märker inte alltid om någon hund är i närheten och det har Lily förstått) Så "Dutt Dutt" är mer en beskrivning av Lilys beteende än ett faktiskt namn, men det blev som ett smeknamn.

Idedix är jättegulligt! Passar bra ihop med Milou också.

Mina hundar har haft rätt tråkiga smeknamn, tills man kommer till Pärla 😅 Hund!, Dövsnöret, Juggernaut, Hopplös och Bulldozern är vad jag kommer ihåg på rak arm.

Och att uttala namn rätt har jag inte haft problem med hundar, men tre marsvin har utmärkt sig. Xíexie (shieshe)) är ju helt förståeligt att det var svårt, hennes bror Ai (aj) var det också många som inte kunde uttala rätt, men värst var deras mamma Dovv. Jag, och de jag har frågat, tycker att det är rätt självklart att det uttalas precis som det står, men ändå fick hon höra Dåv, Dov, Doov, Dove (med engelska uttalet) och Doove (med svenska uttalet) och säkert något mer jag har glömt 😅 Chache (chattche) kan jag faktiskt inte minnas att någon har snubblat på. Tror att de flesta nog tog hennes stamtavlenamn istället, men de andra hette bara Xíexie, Ai och Dovv så där fanns inga alternativ

Ayla kallades för Snigel. Hon lyssnade på det. Ropade jag Snigel så kom hon som ett skott, så hon hette båda delarna. Familjen VÄGRADE kalla henne Snigel. "Man kan inte kalla en hund Snigel" jag och barnen kunde ju :D Och Snigel själv verkade gilla sina namn :D

Nadya kallades för Pudding :D

Idedix är jättegulligt! Passar bra ihop med Milou också.

Mina hundar har haft rätt tråkiga smeknamn, tills man kommer till Pärla 😅 Hund!, Dövsnöret, Juggernaut, Hopplös och Bulldozern är vad jag kommer ihåg på rak arm.

Och att uttala namn rätt har jag inte haft problem med hundar, men tre marsvin har utmärkt sig. Xíexie (shieshe)) är ju helt förståeligt att det var svårt, hennes bror Ai (aj) var det också många som inte kunde uttala rätt, men värst var deras mamma Dovv. Jag, och de jag har frågat, tycker att det är rätt självklart att det uttalas precis som det står, men ändå fick hon höra Dåv, Dov, Doov, Dove (med engelska uttalet) och Doove (med svenska uttalet) och säkert något mer jag har glömt 😅 Chache (chattche) kan jag faktiskt inte minnas att någon har snubblat på. Tror att de flesta nog tog hennes stamtavlenamn istället, men de andra hette bara Xíexie, Ai och Dovv så där fanns inga alternativ
Ja X`iexie kan jag ändå hålla med om är lite svårt :p

Jag har haft några djur med dom perfekta namnen. Som verkligen stämt med hur dom är, framförallt min häst som jag fortfarande saknar fast det gått 9 år sen hon dog och Alvin. Alvin var bara så självklart en Alvin. Milou hette Milou när jag köpte honom och valde att ha kvar namnet. Eftersom han allt som ofta, senast idag hittar på hyss blir uttalet ofta ”Men Miiiiiiloooooouuuu” :p Går dock inte att säga med arg röst ut man låter mest miserabel över vad han gjort och att han lurat mig igen när jag trodde det var omöjligt.

Idag hade han lyckats nå upp på en hylla och knyckt sin tandborste när jag var borta. Han tycker om tandborsten eftersom jag borstar tänderna varje dag med tandkräm med köttsmak. Så lite av ett lyxproblem på ett sätt att hunden kommer när man ska borsta tänderna och inte springer iväg. Men insåg att han visst kunde nå upp mycket högre än vad han gjort innan. Så bakläxa på mig där.

Min mormor kallar Milou för Filuren och Rackaren och när han kom och dom första åren var det första hon gjorde när vi träffades att fråga vad han hade gjort sen sist

Så fint ❤️ Har du några marsvin nu?
Hon var så fin 💖 Hennes brors Ais namn betyder kärlek. Deras sista bror hette Jai efter en kejsare i en Jackie Chanfilm så han matchade inte riktigt mer än att Ai och Jai rimmade och kinesiskt tema.
Jag har fyra nu och alla har metaltema. Floor (sångerskan i Nightwish), Sirenia (norskt metalband), Yannis (sångaren i Beast in black) och Sammet (sångaren Tobias Sammet i Avantasia. Hon heter också Vibys Amaranthe i stamtavlan så hon har två metalnamn). Det temat började med syskonen Eluveitie (han var också en ingen kunde uttala kommer jag ihåg nu!) och Epica. Epica gick bort för ca en månad sedan och var den sista av mina egenuppfödda 🥺
Edit: Ailyn hade också metaltema (sångerskan i Sirenia)

Hon var så fin 💖 Hennes brors Ais namn betyder kärlek. Deras sista bror hette Jai efter en kejsare i en Jackie Chanfilm så han matchade inte riktigt mer än att Ai och Jai rimmade och kinesiskt tema.
Jag har fyra nu och alla har metaltema. Floor (sångerskan i Nightwish), Sirenia (norskt metalband), Yannis (sångaren i Beast in black) och Sammet (sångaren Tobias Sammet i Avantasia. Hon heter också Vibys Amaranthe i stamtavlan så hon har två metalnamn). Det temat började med syskonen Eluveitie (han var också en ingen kunde uttala kommer jag ihåg nu!) och Epica. Epica gick bort för ca en månad sedan och var den sista av mina egenuppfödda 🥺
Edit: Ailyn hade också metaltema (sångerskan i Sirenia)
Beklagar sorgen med Epica, jag misste ju min Alvin för 2 månader sen så jag kan tänka mig hur ledsen du är :heart

Överskatta inte din egen förmåga att hålla isär namnen ... Jag har två hundar som heter Pinglan och Peggy. Inte alls lika, bara samma begynnelsebokstav, men ändå vill både min och makens hjärna blanda ihop dem till den grad att vi måste tänka till rejält för att förstå vilket namn vi egentligen menar ...

Överskatta inte din egen förmåga att hålla isär namnen ... Jag har två hundar som heter Pinglan och Peggy. Inte alls lika, bara samma begynnelsebokstav, men ändå vill både min och makens hjärna blanda ihop dem till den grad att vi måste tänka till rejält för att förstå vilket namn vi egentligen menar ...
Ja det låter krångligt tycker jag också

Nu kom jag på vad han ska heta! Han är tydligen den busigaste och mest framåt valpen i flocken och påminner om morbror Milou. Jag tänker att han kan heta Trassel. Kom på det nu precis så kanske ångrar mig men det är lite gulligt och lätt att säga

Och Yatzy också

Senast ändrad:
Nu kom jag på vad han ska heta! Han är tydligen den busigaste och mest framåt valpen i flocken och påminner om morbror Milou. Jag tänker att han kan heta Trassel. Kom på det nu precis så kanske ångrar mig men det är lite gulligt och lätt att säga

Och Yatzy också

Plus att när han busar kan det blir Trasseltrubbel! :laugh:

Och Yatzy också

Plus att när han busar kan det blir Trasseltrubbel! :laugh:
Xíexies sonson hette Trassel och hennes dotter hette Trubbel. Trassels syskon hette Troll, Tova, Tufs och Tangle. Tangle hette på engelska för hon var släthårig medans de andra hade virvlar av alla möjliga slag (därav namnen)

Xíexies sonson hette Trassel och hennes dotter hette Trubbel. Trassels syskon hette Troll, Tova, Tufs och Tangle. Tangle hette på engelska för hon var släthårig medans de andra hade virvlar av alla möjliga slag (därav namnen)
Vilka fina namn ❤️

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 336
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 351
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 066
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 573
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka