Del II Valp 2022

Det går helt klart framåt här också. Numera sker olyckorna nästan bara på dörrmattan så hon har ju ändå fattat att hon ska till dörren. Hon går dock och ställer sig på mattan ibland när hon inte behöver gå ut också för då vill hon ut och äta snö och is och då blir det ännu svårare med rumsrenheten 😂

Jag har svårt att hänga med när hon ibland kan hålla sig i 4 h och ibland vill gå ut 10 minuter efter hon varit ute. Svårt att veta när det är nödighet och när det är bus. Men det löser sig nog så småningom, hon är bara 5 månader.
Min är 4 månader och vi går fortfarande ut typ så fort hon lämnar soffan så det är inte mycket olyckor alls. Men vilken stress 😂
 
Min är 4 månader och vi går fortfarande ut typ så fort hon lämnar soffan så det är inte mycket olyckor alls. Men vilken stress 😂
Ja man gör inget annat än springer ut så fort valpen rör sig 😂 Det har börjat lugna sig lite här men vi är ute väldigt ofta. Många gånger när jag springer och öppnar dörren så glor valpen bara på mig och undrar vad jag håller på med :rofl:
 
Katterna brukar leka i våra tvättkorgar, nu har de även lärt Harry den festliga leken 😂
IMG_20221207_200106.jpg
 
Minus 11 imorse när i skulle ut 🥶
Jag hade ullstrumpor, kängor, dunparkas, tjock mössa nerdragen över halva ansiktet samt tjocka vantar. Himla tur att Harry inte har bråttom ut 😅
Han hade sitt tunna täcke och var helnöjd, krispigt idag matte 🥳😁
Min petit fick ha tjocka täcken och frös ändå, köldkramp i tassar och ynklig. Nu är Harry visserligen strävhårig men har inte mycket päls och är ganska tunn men det verkar inte bekymra honom, han vill vara ute hela tiden 😁

Spökåldern är även lite festlig, häromdagen blev han jätterädd för trollkarlskatten och kattskallen på tv-bänken 😂
Vrålade på dem och vågade inte gå i närheten 😅
De har alltid stått där Harry 🙄
IMG_20221208_114729.jpg
 
IMG_20221208_121718281_HDR.jpg

Vi har nyss kommit in från en skogspromenad i kylan. 🥶 Vovve var inte helt övertygad om att det var nödvändigt att gå ut, så jag bar henne en bit och sen kom hon på att det nog var lite mysigt att gå och och gå ändå. 😅
Vi fick några hundmöten som inte gick speciellt bra och ett som gick ok. Inte lätt med (troligtvis) skendräktig, matvägrande tonårsslyngel... Inget dög för att distrahera. Ingen av de tre godaste godisarna var intressanta och inte leksaken med kaninpäls heller. Suck. Det är mycket lättare när hon är hungrig och gör vad som helst för en godbit!

De senaste dagarna har hon försökt "gömma" maten genom att stå och putta med nosen runt matskålen. Förhoppningsvis går det över snart. Enligt när löpet började, skulle hon nog vara sprickfärdig om hon hade varit parad.
 
Tänkte läsa en stund i soffan innan jobbet idag. Det tyckte inte Harry som sprang runt och bråkade med allt och alla, inbillade sig att han hörde något i trapphuset som han var tvungen att skälla på.
Övervägde att koppla honom eller Kantarell som verkligen inte kan låta bli att reta Harry 😑
Men han lugnade ner sig efter en stund, typ fem minuter innan jag var tvungen att göra mig iordning 🙄😂

IMG_20221208_114638.jpg
 
20221208_185421.png


Min trötta lilla tjej. 🖤

Hon fick vara på långlina utanför stallet medan jag fixade på gården.
Gick en rejäl runda hemmavid efteråt och tränade tillochfrån under promenaden.

Tycker hon är "mer sig själv" och inte lika full av hormoner som hon var i oktober-november och lite mer sansad.

Jag har börjat vara rätt konsekvens med att koppel av betyder att man håller sig vid sidan tills ett frikommando kommer och så tränar vi att hon ska hålla sig vid sidan till och från under promenaden. Det är fortfarande bara någon meter i taget.

Sen tränade vi på ridbanan en kort stund med fotgående och att orka leka en längre stund sammanhängande.

Hon låg i soffan och sov för att sedan lägga sig på bordet och sova vidare.
 
Minus 11 imorse när i skulle ut 🥶
Jag hade ullstrumpor, kängor, dunparkas, tjock mössa nerdragen över halva ansiktet samt tjocka vantar. Himla tur att Harry inte har bråttom ut 😅
Han hade sitt tunna täcke och var helnöjd, krispigt idag matte 🥳😁
Min petit fick ha tjocka täcken och frös ändå, köldkramp i tassar och ynklig. Nu är Harry visserligen strävhårig men har inte mycket päls och är ganska tunn men det verkar inte bekymra honom, han vill vara ute hela tiden 😁

Spökåldern är även lite festlig, häromdagen blev han jätterädd för trollkarlskatten och kattskallen på tv-bänken 😂
Vrålade på dem och vågade inte gå i närheten 😅
De har alltid stått där Harry 🙄
Visa bifogad fil 107394
Vi hade -16 🥶
Stella är inte heller bekymrad av kylan så det var skönt, corgisen får problem med köldkramp när det är kallare än typ -12 o vill helst inte gå ut alls.
 
Knut är verkligen en helt underbar individ 🥰
Han är så glad på morgonen, går runt o viftar på svansen men sin nya mjukisdinusaur.
Tar ner kopplet när vi ska gå ut.
Springer runt med matskålen när han fått mat!
Han tycker allt är roligt o det gör liver värt för mig nu när jag imte mår så bra♥️
När jag borstar tänderna kommer han och också vill borsta sina tänder 😁
92D10AD8-8BA9-4F43-997A-2CB8CF8CF687.jpeg
 
Sambon hade med sig Harry hem till sina föräldrar igår så han fick träffa sin bästis ❤️
De hade fullt upp med att springa och busa så Harry glömde kissa, blev en pöl i köket 😅
Han har inte kissat inne på två månader och dem typen av missöde är ju ändå inga konstigheter. De gick en promenad efter med bägge hundarna och då kunde Harry både kissa och skita ute.

Idag har Harry varit med när jag städade kaffis på anläggningen där jag brukade jobba extra o nan olyckan. Det är egentligen hundförbud där men jag har lite egna regler 😁
De känner mig, i gen hund, ingen Bison.
Var väl inte det mest roliga Harry gjort men det är bra att kunna ha tråkigt ibland också.
 
Vi hade -16 🥶
Stella är inte heller bekymrad av kylan så det var skönt, corgisen får problem med köldkramp när det är kallare än typ -12 o vill helst inte gå ut alls.

Fy 🥶
Skönt att Stella klarar sig bra. Men tycker ju så synd om dem när de bara fryser och inget hjälper ❤️
 
Lova åt middag idag. 🥳 Jag hittade köttfärs på extrapris pga kort datum. Det gick minsann ner och hon bad t o m om mer när hon ätit upp den lilla portionen jag la upp först. (Eftersom hon ätit så dåligt några dagar)
Annars äter hon Emzoo färskfoder (varierat med lite rått kött och fisk), men tydligen kände hon sig som en finsmakare nu. Helst hade hon kanske velat ha oxfilé? :laugh:
Hur som helst; när hon var mätt och belåten samt hade varit ute på tomten och uträttat sina behov och lekt lite, då var det minsann läggdags. Matte och husse var som vanligt tröga och fattade noll, så efter ett par försök att få med oss, gick hon och la sig i sängen utan oss. Där har hon legat och sovit i 20 min nu. Vi får se om hon vaknar innan vi ska sova. Hon brukar nämligen glömma att hon gått och la sig själv och blir då väldigt upprörd av att vi "övergett" henne. 😁
 
Mamma ville låna Viktor och det får hon så gärna göra. Jag trodde Jackie skulle leta efter honom och sakna honom för hon vill alltid vara nära honom men hon är precis som vanligt. Så skönt att se att hon är så trygg i sig själv och inte är beroende av Viktor. Ska passa på att miljöträna lite mer med bara Jackie i helgen.
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
11 346
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 783
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 014
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 323
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp