Del II Valp 2022

IMG_20221222_090042365_HDR.webp

Här ligger lilla jag och chillar i soffan. :love:

Harry fick följa med och julstäda kaffis idag. Väldigt bra miljöträning eftersom det rör sig så mycket folk där.
Var tomt i stora ridhuset så han fick springa av sig en stund innan vi åkte hem 🥳
IMG_20221222_124802.webp

Knut haltar även om han går på smärtlindrande. Jag ser ett mönster och är rädd att ena höften är kass.
Suttit o tjutit i bilen o alla försöker lugna mig men jag har svårt att tänka bra nu..
Får vänta till efter jul med röntgen iaf
Oj missat detta inlägget, hur känns det nu?
Det är lätt att man drar på stora trumman för man får matte-ångest, samtidigt som jag tycker man ska lyssna på sin magkänsla.
Men det vore ju en förjäkla otur, för visst var det ingen stor smäll när de lekte?

Mvh hon som trampade på sin valp dagen efter hon hämtad henne och valpen skrek som om tassen behövde amputeras.
Blev lite bättre av mattes pussar och att få åka famn. Men hon skrek lite då och då den närmsta timmen för att påminna mig om mitt svek. 🙈
Inga bestående men, men man hinner dra ungefär alla rimliga och orimliga slutsatser. (Får hon atros på den tassen när hon blir gammal kan jag garantera att jag kommer känna mig skyldig).

Med det sagt, ta ett andetag och tänk på att mycket löser sig med lite vila. ❤️

Det är lätt att man drar på stora trumman för man får matte-ångest, samtidigt som jag tycker man ska lyssna på sin magkänsla.
Men det vore ju en förjäkla otur, för visst var det ingen stor smäll när de lekte?

Mvh hon som trampade på sin valp dagen efter hon hämtad henne och valpen skrek som om tassen behövde amputeras.
Blev lite bättre av mattes pussar och att få åka famn. Men hon skrek lite då och då den närmsta timmen för att påminna mig om mitt svek. 🙈
Inga bestående men, men man hinner dra ungefär alla rimliga och orimliga slutsatser. (Får hon atros på den tassen när hon blir gammal kan jag garantera att jag kommer känna mig skyldig).

Ammo fastnade med en tå i en gallerbur som typ 1åring. Han skulle hoppa ur buren som var i en bil, fastnade med tån och vred om hela tån innan jag fick loss honom. Han var inte särskilt traumatiserad (han skrek inte och var ohalt efter 5 -10min 😅 ) men han har ätit ledtillskott sen den dagen typ - så att OM han får tåartros så har jag gjort vad jag kunnat 😂

Ammo fastnade med en tå i en gallerbur som typ 1åring. Han skulle hoppa ur buren som var i en bil, fastnade med tån och vred om hela tån innan jag fick loss honom. Han var inte särskilt traumatiserad (han skrek inte och var ohalt efter 5 -10min 😅 ) men han har ätit ledtillskott sen den dagen typ - så att OM han får tåartros så har jag gjort vad jag kunnat 😂

😄😄😄

Det är ingen som förbereder en på den emotionella delen när man skaffar valp.

Ja han skulle attackera Gry som kom i full fart o gjorde nått sidohopp tror jag. Jag såg inte allt.
Imorse satte han inte ner benet alls men de blev bättre när han fick sin smärtstillande till frukost. Han haltar dock ändå.
I trav vickar han fram och tillbaka och i galopp hoppar han jämnfota.
Veterinären ska ringa efter julhelgen så får vi se ♥️

Så de har väl gått en vecka och två dagar sen de hände. Har försökt att inte tänka katastrof och hålla han lugn men rörelsemönstret påminner om vår första setter som hade en kass höft.
Ska iaf be om höftröntgen nästa gång.

De har ju varit två veterinärer som kännt på han o då visar han inget + lugnande o känna på korsbandet som är ok.

Harry har varit med på ett par olika julfiranden under helgen och skött sig utmärkt 🥂
Han är precis lagom social med främlingar, hälsar fint utan att bli jobbig. Med de han känner bra vill han helst sitta i knät 😁
Han tycker det är lite trist att behöva sitta på golvet när vi sitter till bords, hemma ligger han ju alltid på köksbordet eller i soffan i vardagsrummet.
Han tigger inte, vill bara inte sitta ensam på golvet som någon byracka 😑
Eftersom jag är blödig så har han fått sitta i mitt knä, kan hända att jag smög upp honom på bordet lite också 😁

Sambon har tänkt jobba lite mer under våren i kombination med sina studier så jag la ut en förfrågan om hundvakt i lokala fb-gruppen. Vi har ju Rubens gamla där han varit några gånger men de bor på min gamla ort och det skulle vara skönt att slippa köra dit honom så ofta. Sen ska han få vara där ibland ändå, de tycker om honom och vi tycker det är bra att han är trygg på flera ställen.

Fått ett svar från en tant som verkar supergullig, pigga pensionärer är de bästa 😁
Hon bor nära och helt perfekt med liten trädgård och nära till motionsspåret där Harry älskar att gå. Haft egen hund tidigare och verkar väldigt vettig.
Vi ska dit och hälsa på i morgon 😊
Sen är planen fortfarande dagis när sambon börjar jobba heltid men än tycker jag Harry är för liten och vi vill inte kastrera honom för tidigt.
Hoppas Harry kommer gilla henne och hon honom ❤️

Valpis svalde skinknätet i förrgår kväll, jag väntar oroligt på att det ska dyka upp… han äter och bajsar, ungefär som vanligt, men vill gå ut lite oftare. Börjar oroa mig nu, håll tummarna för att det är på väg och kommer ut i morgon :turd::(

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
908
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 818
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 695
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA