Del II Valp 2022

Lovas julafton var toppen, tyckte hon! Först morgonmys med husse i sängen medan jag var i stallet, sen långpromenad och därefter julfirande hos några av mina släktingar. Hon var festens mittpunkt och njöt av all uppmärksamhet. Hennes "mormor" kom någon timme senare och då blev det såklart glädjetjut och dagen blev ännu bättre. :rofl:
Det var hos min morbror och moster och två av mina kusiner var där. Lite lagom många. Lova charmade alla och de började bråka om vem som skulle ta med sig henne hem. När vi tittade på Kalle Anka, fixade morbror så Lova fick ordentligt med plats i soffan bredvid honom. :D
IMG_20221224_161023163.jpg


Husse, "mormor" och mattes moster fick sitta på varsin köksstol. Det var viktigare att hunden fick bästa platsen!
 
Inne i stan bor en tjej från Ukraina som gör fantastiska krukor i form av drakar och andra söta varelser. Skrev till henne om hon kunde tänka sig att göra en med Harry som förlaga men samtidigt fantasy/sago-inspiererad. Det kunde hon 😁
Ska bli väldigt spännande att se resultatet om två veckor.
 
Valpen fick vara med en liten stund på julfirandet, annars fick hon sitta i bilen. Hon blir så jäkla glad och det slår definitivt över i ren stress och till viss del osäkerhet hur hon ska hantera det.
Det är en avvägning med att ha med henne och träna på just det och låta henne slippa det.
Jag ska till middag hos pappa och jag ska fundera på om hon får följa med upp eller sitta i bilen, hon är trygg i bilen och sover så jag har inget dåligt samvete över det. Men samtidigt vill jag ha med henne för jag vet ju att hon tycker om familjen väldigt mycket.
Det är ju bara det att hon gör allt med 110%. :p
 
Inne i stan bor en tjej från Ukraina som gör fantastiska krukor i form av drakar och andra söta varelser. Skrev till henne om hon kunde tänka sig att göra en med Harry som förlaga men samtidigt fantasy/sago-inspiererad. Det kunde hon 😁
Ska bli väldigt spännande att se resultatet om två veckor.

Åh, ska bli kul att se, dom är ju fantastiska!
 
Stella har diarré 💩
Inte påverkad annars och de var bara tur att jag såg det för hon sket när vi var i stallet. Får bli skonkost ikväll och hoppas jag slipper ut flera gånger inatt 🙈💩
 
Det gick jättebra idag hos nya hundvakten, Harry är väldigt välkommen tillbaka 😁
Så himla skönt att han blivit en så duktig och okomplicerad liten hund. Hon har honom gärna om vi ska åka iväg en helg.
Perfekt att Harry trivs där och att hon samtidigt kan få lite sällskap 😊
 
Det finns en "tipsrunda" med sök efter kong på nyårsafton (på morgonen) jag funderar på att anmäla mig till.
Men, vi har kurs torsdag - fredag heldag om just sökutveckling, så funderar på om det blir för mycket att även åka iväg på lördagen (eller så blir det ett perfekt avslut?).
Men man kan nog styra svårighetsgraden själv (typ). Hade ju samtidigt varit bra att fått träning gjort på förmiddagen.

Har även anmält mig till en lydnadskurs med mer inriktning på tävling, det verkar ha ett kul upplägg med träningsträffar däremellan. Blir perfekt som början på året aktivitet ihop med de sista gångerna på specialsök då det kommer ta vid ungefär när den kursen tar slut.
 
Valpis svalde skinknätet i förrgår kväll, jag väntar oroligt på att det ska dyka upp… han äter och bajsar, ungefär som vanligt, men vill gå ut lite oftare. Börjar oroa mig nu, håll tummarna för att det är på väg och kommer ut i morgon :turd::(
Fortfarande inget nät i sikte, tyvärr. I natt var vi ute typ varannan timme, så det bråkade antagligen lite i magen. Dagen har varit ok, men nätet väljer att stanna kvar, som sagt. Behöver lite hjälp med tumhållande för att det tittar ut inom en hyfsat snar framtid.
 
Fortfarande inget nät i sikte, tyvärr. I natt var vi ute typ varannan timme, så det bråkade antagligen lite i magen. Dagen har varit ok, men nätet väljer att stanna kvar, som sagt. Behöver lite hjälp med tumhållande för att det tittar ut inom en hyfsat snar framtid.
Amen oj! Såklart vi håller tummarna!
Var det en stor bit? Har du pratat med vet?
Just det hade jag varit väldigt orolig för att det kan göra skada på tarmarna. Vill inte skrämma upp dig i onödan men samtidigt påpeka att det kan bli allvarligt väldigt snabbt om det vill sig illa.
 
Amen oj! Såklart vi håller tummarna!
Var det en stor bit? Har du pratat med vet?
Just det hade jag varit väldigt orolig för att det kan göra skada på tarmarna. Vill inte skrämma upp dig i onödan men samtidigt påpeka att det kan bli allvarligt väldigt snabbt om det vill sig illa.
Jag har pratat med veterinär som sa att jag skulle avvakta, men självklart åka akut om han blir dålig. Han äter och dricker och kissar och bajsar och är pigg och glad. Vill gå ut lite oftare emellanåt (som i natt) men är som vanligt större delen av tiden.
 
Fortfarande inget nät i sikte, tyvärr. I natt var vi ute typ varannan timme, så det bråkade antagligen lite i magen. Dagen har varit ok, men nätet väljer att stanna kvar, som sagt. Behöver lite hjälp med tumhållande för att det tittar ut inom en hyfsat snar framtid.

Hoppas det kommer ut snart :heart
Tror det tar längre tid än man tror? Knut svalde ett helt tugg och de kom ut 2 dygn senare men nåt sådär upplöst såklart. Och såklart rakt framför grannen på hennes uteplats 🙃
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
12 318
Senast: MiaMia
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 022
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 033
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 504
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp