Del II Valp 2022

Fick en ny leksak när jag var o tog ut mer av hans medicin 🌸
080CE574-59F3-4A1C-8A5B-47F252263A7B.jpeg
 
Sambon tog upp kastreringen också, de kan göra det på kliniken hemma 😊
Han var lätt att söva och väcka, inga konstigheter och de har en veterinär med kirurgi som specialkompetens.

Dagens besök fick på 2600:- inklusive medicin som han ska få några dagar. Väldigt prisvärt!
 
Nu är Harry hemma igen, ett par tänder fattigare. Allt har gått jättebra och alla permanenta tänder är uppe och ser fina ut.
Han är helt slut ❤️
Vi brukar säga, oj, oj, oj Steven när han är riktigt trött och idag är det verkligen, oj, oj, oj Steven 😁❤️
Han får inte tugga ben på en vecka, det kommer bli kämpigt. Han älskar sina ben och har minst fem olika igång samtidigt.
Stackars Harry...
images.jpeg

Han fick mig att tänka på denna. 🙈
Här går det där med "bengnag" i perioder. Ibland gnager Lova inte på något och just nu funkar det mesta att tugga på, förutom råa ben. Annars har hon tvärvägrat hudben och bara velat ha färska, men hormonerna bråkar nog fortfarande med henne så hon tycker att råa ben är mat till hennes låtsasbebisar och ska gömmas och sparas till dem. 😅 Nu kan kan gräva fram ett hudben från sin "skattkista" (låda med leksaker) som hon inte velat ha sen någon månad tillbaka. Plötsligt är det lagom "moget" och redo att gnagas på. 😂
 
Sambon tog upp kastreringen också, de kan göra det på kliniken hemma 😊
Han var lätt att söva och väcka, inga konstigheter och de har en veterinär med kirurgi som specialkompetens.

Dagens besök fick på 2600:- inklusive medicin som han ska få några dagar. Väldigt prisvärt!
Oj vad billigt! Skönt att det gick bra och så snabbt :)
 
Nu är Harry lika pigg och bråkig som vanligt 😁
Skönt att det gick så snabbt för honom att komma tillbaka på banan, inte lika skönt för oss eftersom vi inte kan avleda med leksaker och ben 😅
Köpte mousse från RC på vägen hem, ville ha ett så smakrikt våtfoder som möjligt eftersom han är så himla kräsen.
Färskfoder äter han inte, rå mat 😱🤢
 
Valpen åker kana på rumpan…. Bokade en tid till veterinären men fanns tid först på onsdag. Min förra hund hade besvär med analsäckarna och det var så jäkla besvärligt så jag hoppas verkligen detta bara är en engångsgrej.

Börjar fundera på om det är något JAG gör som gör att det uppkommer med tanke på att båda hundarna fått symtom. Förra hunden blev tyvärr överviktig efter kastration och var av mindre ras men nuvarande hund är inte överviktig och inte av mindre ras. Visst att hon kan ha haft någon lös avföring någon gång men inte flera dagar på rad.
 
Vi gick en lång promenad ute i skogen med "kurragömma" och köttbullesök. Förhoppningsvis blev skägget lite trött i hjärnan OCH i kroppen. 😁
Men jag höll på att få psykbryt på en annan hundägare! Morr... Vi gick med skäggis i spårlina, men kallade såklart in henne och höll henne nära oss vid möten med människor i skogen. På hemvägen råkade vi nämligen hamna mitt i någon stor släktträff med tipspromenad och korvgrillning, så det kom folk i små grupper med jämna mellanrum. Men. Plötsligt kom en lös, stor hund springande. Jag började hojta på den att stanna och mota bort den, medan sambon fokuserade på vår vovve. Sen såg jag matte med sällskap och NOLL reaktion! De såg när jag kämpade för att hindra deras hund från att rusa fram, men de gjorde ingenting. Jag blev så paff att jag (som jag tyvärr ofta gör) frös till och kom mig inte för att vråla åt dem att kalla in hunden. Sen tänkte de stanna och prata och ville SÅ gärna att deras gamla, snälla hund skulle få hälsa på den lilla. Nej, sa vi. "Men den är snäll!" Sambon sa att det är en valp som ska lära sig att INTE hälsa när vi är ute och går. Då stod de kvar och blängde lite innan de lååångsamt började gå iväg. Lova var asjobbig, för det var omöjligt för oss att få henne att fokusera på annat när det blev ett så utdraget och intensivt hundmöte. Jag är fortfarande sur, för det känns som att det sabbade en del av vårt jobb med hundmöten... :arghh:
 
Just det. De klämde ur sig den klassiska "det brukar ALDRIG vara andra hundar här". Ha. Varje gång vi går där, får vi alltid några hundmöten. Det är vid ett elljusspår precis intill byn, dvs första skogsbiten man kommer till. Dessutom ha hunden lös och låta den springa fram till andra PÅ NYÅRSAFTON av alla dagar? Är det inte allmänt känt bland hundägare att förmiddagar ägnas åt att trötta ut vovvarna ordentligt och gå lite extra, för att sedan kanske inte kunna göra annat än att snabbkissa utanför dörren resten av dagen/kvällen? Jag tänker att även om den lösa hunden är snäll och kanske är obrydd om smällare och raketer, är det ju många hundar som inte är sig själva och kanske går till anfall pga all extra stress? Förlåt... Slut på gnäll. Jag blev bara så less på folk.
 
Valpen åker kana på rumpan…. Bokade en tid till veterinären men fanns tid först på onsdag. Min förra hund hade besvär med analsäckarna och det var så jäkla besvärligt så jag hoppas verkligen detta bara är en engångsgrej.

Börjar fundera på om det är något JAG gör som gör att det uppkommer med tanke på att båda hundarna fått symtom. Förra hunden blev tyvärr överviktig efter kastration och var av mindre ras men nuvarande hund är inte överviktig och inte av mindre ras. Visst att hon kan ha haft någon lös avföring någon gång men inte flera dagar på rad.
Min DSG gör så när hon är för mjuk i magen.
Så för hennes del har det med fodret att göra för om bajset är hårdare så töms de av sig självt. Nu vet jag inte om det är därför din har problem 🙂 kan ju vara mask med.
Morot i maten gör dem lite fastare i magen
 
Min DSG gör så när hon är för mjuk i magen.
Så för hennes del har det med fodret att göra för om bajset är hårdare så töms de av sig självt. Nu vet jag inte om det är därför din har problem 🙂 kan ju vara mask med.
Morot i maten gör dem lite fastare i magen

Jättebra tips, tack!

Jag tycker det är svårt, hennes avföringen ser ju normal ut men det är möjligt att den kanske kunde vara hårdare. Ska prata med veterinären om det på onsdag 👍
 
Jättebra tips, tack!

Jag tycker det är svårt, hennes avföringen ser ju normal ut men det är möjligt att den kanske kunde vara hårdare. Ska prata med veterinären om det på onsdag 👍

Ja det brukar ju synas på färgen 🙃😅 men jag gav ett foder med kyckling ett tag och märkte att det tyvärr var det hon reagerade på.
 
Vi har också varit i skogen på långrastning idag.
När vi var ut o kvällskissade smällde det endel en bit bort, Stella gruffade lite men blev inte rädd o tuffade på som vanligt.
Jag är inbeordrad på jobbet inatt😭 så Stella får sova hos min mamma. Det gör hon ifs jämt när jag jobbar, men det hade känns skönt att vara hemma❤️

8079333B-7974-47E3-B878-AD601AEAE1CC.jpeg
 
Vi hade huset fullt igår inklusive en till unghund. Det var fullt ös medvetslös till 12-slaget! Vår hund skällde och gruffade lite först när det sköts raketer men jag körde ryggsäcken och gav godis och då lugnade hon sig. När det sen smällde ytterligare raketer kl 01 (vem gör ens det!?) så hade vi gått och lagt oss och jag hörde inte ett knyst från hunden.
 
Stella sov igenom raketerna 😴 hade kikat upp lite precis när de börja, sen lagt sig tillrätta. Så skönt❤️

Nu har jag hämtat henne för mamma jobbar så dags att träna på att sova på förmiddagen när matte jobbat natt 😴
Dedär med att ha hunden sovandes nedanför sängen gick förresten sådär 😅

4B677C63-8F80-47DF-B1DA-637066B3E40A.jpeg
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
12 342
Senast: MiaMia
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 023
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 033
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 507
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp