Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1års vaccineringen bokad
Funderar lite på röntgen med, HD/ED. Skrev på uppfödarens sida på facebook för just vår valpkull och det verkar som de passar att göra de närsom efter de fyllt 1år.
Knut är välmusklad och inte alls vinglig/valpig i kroppen så.
Vet annars vissa vill vänta till 1,5 års ålder.
Min valps uppfödare vill att alla valparna ska vänta till efter 1,5 års ålder, för att vara mer säker på att kroppen är färdigväxt. Valpen är dock blandras, så det är inget som kommer påverka någon rasstatistik - utan det är för uppfödarens egen uppföljning och för ägarnas skull som det röntgas (och alla valparna ska röntgas, och röntgen betalas av uppfödaren).1års vaccineringen bokad
Funderar lite på röntgen med, HD/ED. Skrev på uppfödarens sida på facebook för just vår valpkull och det verkar som de passar att göra de närsom efter de fyllt 1år.
Knut är välmusklad och inte alls vinglig/valpig i kroppen så.
Vet annars vissa vill vänta till 1,5 års ålder.
Har röntgat bägge bc pojkarna strax efter ett års dagen, Tay var mer färdig och Spock som är 16 månader är fortfarande en kalv... Bägge har fått A höfter och då har jag tagit närmaste stället som utför HD röntgen. Tycker det skönt att ha det avklarat.
Min valps uppfödare vill att alla valparna ska vänta till efter 1,5 års ålder, för att vara mer säker på att kroppen är färdigväxt. Valpen är dock blandras, så det är inget som kommer påverka någon rasstatistik - utan det är för uppfödarens egen uppföljning och för ägarnas skull som det röntgas (och alla valparna ska röntgas, och röntgen betalas av uppfödaren).
Jag tänker samma! Vad kostar de?
Tay kostade ca 1500 förra året och Spock kostade ca 2000 i år så de hade höjt priset med 500
Sen tillkommer avläsningen som du betalar i förväg, det kan du göra redan nu så du inte glömmer och det kostade också kring 500 har jag för mig. Bc har inget krav på armbågsröntgen men jag gjorde det ändå i samma veva så tar man bara HD kanske det blir nån hundralapp billigare. För oss som kör agility och tränar mycket så är det ändå skönt att veta att armbågarna är ok.
Åh jag trodde de skulle va dyrare så de var en lättnad för mig
Han har ju redan röntgats 4 gånger
Ja det mailet har jag nånstans så tänkte betala de imorgon.
Okej ja frågar dit vi ska o vaccinera förstDet kan variera en del. Blev rekommenderade ett annat ställe som skulle vara "bra" men där kostade det 800 mer .
Ja, det var inte själva kostnaden egentligen men vår vanliga veterinärpraktik var betydligt närmare också så det kändes smidigast.Okej ja frågar dit vi ska o vaccinera först
Ja, det var inte själva kostnaden egentligen men vår vanliga veterinärpraktik var betydligt närmare också så det kändes smidigast.
köpte matte nått på hööks?Igår åkte vi till gamla Linköping och strosade runt ett par timmar. Var lagom mycket folk och ett gäng andra hundar, Harry var som vanligt väldigt exalterad men skötte sig ändå jättebra
Var även inne på Hööks och kikade runt, första turen i rulltrappa som var märkligt men helt okej när man sitter säkert i mattes famn
Idag har vi varit och fullt på tuggförrådet, han har väl bara sisådär 10 olika halvätna igång nu hemma
Han är så rolig när han försöker rulla sig i korgarna med stinkiga tugg
Tog ett gäng grisknorrar och två vomburgare som han valde själv, de stinker mest, alltså är de bäst
Visa bifogad fil 124396