Del II Valp 2022

Harry kan vara så dramatisk 😅
Han stod och skällde lite i hallen, ett skall, tyst, skall, tyst osv. Ropade på honom utan resultat så jag gick dit och sa, vad gör du Harry? Helt vanlig röst, när han såg mig slängde han sig på rygg, slå mig inte 😭
Vi har aldrig ens tänkt tanken, höjer i princip aldrig ens rösten, undantaget är om vi är ute och behöver ropa på honom.
Han är bara en dramatiskt lagd liten fjant 😁
Nu är inte sambon hemma, hade han varit det hade Harry sprungit till honom och beklagat sig över hur extremt elak och orättvis matte är 💔
 
Harry kan vara så dramatisk 😅
Han stod och skällde lite i hallen, ett skall, tyst, skall, tyst osv. Ropade på honom utan resultat så jag gick dit och sa, vad gör du Harry? Helt vanlig röst, när han såg mig slängde han sig på rygg, slå mig inte 😭
Vi har aldrig ens tänkt tanken, höjer i princip aldrig ens rösten, undantaget är om vi är ute och behöver ropa på honom.
Han är bara en dramatiskt lagd liten fjant 😁
Nu är inte sambon hemma, hade han varit det hade Harry sprungit till honom och beklagat sig över hur extremt elak och orättvis matte är 💔
Särskilt ena katten vi har kan man tro har fått stryk utan dess like.
 
Lovis har varit en duktig flicka idag. :heart
Först var hon med mig i stallet och "tog hand om mig" när en olycka ledde till att jag skadade ena tummen. Sen fick hon vara ensam hemma medan jag var på VC och sedan skickades vidare till sjukhuset för röntgen. Hon låg och sov i hallen varje gång jag tittade till henne i kameran. :love:
Screenshot_20230726-143222~2.png
 
Unghundar 🙄
Igår gick vi till terrängbanan, Harry sprang lös och var så himla duktig och lydig ❤️
Idag har han inte varit riktigt lika duktig. Har varit uppe i varv, gruffat och skällt på både människor och andra hundar. Stannat ibland för att sprätta helt hysterisk och yla 😆
Vi tog en tur till ridsportsbutiken där vi var i helgen när han var så duktig. Han var inte riktigt lika duktig idag, mer gruff, mer skall, mer av allt 😅
Vi gör ingen affär av det, berömmer när han är lugn och tyst och ignorerar resten. Inte så lätt för honom när hormonerna verkar spruta ur öronen och han har fullt upp att hitta vem han faktiskt är i den här världen ❤️
 
Unghundar 🙄
Igår gick vi till terrängbanan, Harry sprang lös och var så himla duktig och lydig ❤️
Idag har han inte varit riktigt lika duktig. Har varit uppe i varv, gruffat och skällt på både människor och andra hundar. Stannat ibland för att sprätta helt hysterisk och yla 😆
Vi tog en tur till ridsportsbutiken där vi var i helgen när han var så duktig. Han var inte riktigt lika duktig idag, mer gruff, mer skall, mer av allt 😅
Vi gör ingen affär av det, berömmer när han är lugn och tyst och ignorerar resten. Inte så lätt för honom när hormonerna verkar spruta ur öronen och han har fullt upp att hitta vem han faktiskt är i den här världen ❤️
Jag känner igen det där med hormoner och att glömma bort hur man beter sig... 🙈
Lova ska nog börja löpa snart igen och hon har varit mer högljudd och mer "polis" än vanligt.
Igår stod en man halvvägs in i en häck och monterade en ny brevlåda när vi gick förbi. Han var suspekt redan på håll, för hon såg ju bara benen som stack ut ur häcken. (Mannen stod på knä)
Sen fick han en ordentlig utskällning, för byta brevlådor kan man ju inte göra hur som helst! :mad:

Härom dagen fick ena grannbarnet en ordentlig utskällning för att han inte gick in den vanliga vägen, utan "smög" runt i buskarna och bankade på altandörren (för att överraska mamman). Ojoj. Så får man inte hålla på!
 
Jag känner igen det där med hormoner och att glömma bort hur man beter sig... 🙈
Lova ska nog börja löpa snart igen och hon har varit mer högljudd och mer "polis" än vanligt.
Igår stod en man halvvägs in i en häck och monterade en ny brevlåda när vi gick förbi. Han var suspekt redan på håll, för hon såg ju bara benen som stack ut ur häcken. (Mannen stod på knä)
Sen fick han en ordentlig utskällning, för byta brevlådor kan man ju inte göra hur som helst! :mad:

Härom dagen fick ena grannbarnet en ordentlig utskällning för att han inte gick in den vanliga vägen, utan "smög" runt i buskarna och bankade på altandörren (för att överraska mamman). Ojoj. Så får man inte hålla på!

Man får vara lite tålmodig 😁
Ena dagen fungerar allt, nästa får man vara glad om de kommer ihåg sitt eget namn 😆

Vi tog en långpromenad förut. Halvt galen första halvtimmen, sen landade han och blev sig själv igen, börja söka kontakt med mig och taggade ner. Kunde möta både barnvagn cyklister och elsparkcyklar utan att bry sig, bara travade förbi med slakt koppel 😁
Får se vad som händer i morgon.
 
Knut är underbar men jag vet inte hur de började men han drar mig dit han vill ibland i kopplet... om han vill lukta på nått.
Det är så störigt och jag måste ta tag i det. Jag ser ut som en idiot som bara hänger efter.
 
Jag har varit och tittat på ett par hästar. Första dagen fick Harry vara hos hundvakten och igår fick han följa med.
Han tycker verkligen om att åka bil. Var ca två timmar dit och han sov hela vägen, fick vänta en timme i bilen, tyst och snällt och sen tog sambon ut honom på en promenad när jag red ut en sväng. Sen sov han hela vägen hem 😁
Perfekt för framtida liv som stallhund, Ruben åkte alltid med på alla träningar och tävlingar eftersom han älskade att åka bil. Så skönt att Harry är likadan ❤️
 
Idag har vi varit iväg i sex timmar och nästan bara åkt bil. Harry skötte sig exemplariskt 🌟
Tog ut honom för en liten rastning vid en mack och han var helt chill, strosade runt, kissade och sen åkte vi vidare 😁
När vi kom hem tog vi en runda runt kvarteret, ösregn så ingen ville gå längre 😅
Harry var så lycklig så han ylade nästan hela vägen 😂
Så himla gullig så hade inte hjärta att säga till honom, han var ju bara så himla glad och ville berätta för hela världen att han var tillbaka 😁
 
Knutta är duktig han med på att vara "ensam" :)
De får sina ben jag frusit in med gotte i o sen verkar de lugnt.
Jag är borta 4 timmar och de har hela lägenheten att vara i.

Ute har vi gått bakåt med att gå i koppel... han drar mig dit han vill ibland och det är mycket troligt att de är mitt fel. Jag har varit väldigt stressad o kommer på mig själv att skena runt våra promenadstråk och knappt varit närvarande i huvudet. Lättirriterad med....
Men imorse gick han så fint, kommer varje gång jag ropar :heart

Idag ska han vaccineras
 
Vi har varit dåliga och inte ensamtränat Harry något alls under semestern. Idag gick jag till biblioteket och lät honom vara kvar hemma, kameran har slängt ut mig och pga oteknisk behöver sambon hjälpa mig 😅
Var borta kanske 30 minuter och det verkade gå bra, hade fönstret i köket öppet och hörde inget när jag knallade tillbaka hem.

På måndag börjar jag jobba, sambon är ledig ytterligare ett par dagar så då drar vi igång på allvar igen. Han var ju jätteduktig innan semestern så det ska säkert gå bra 😊

Blir ju lite mer sen när jag köper häst. Han är ju dramatisk och kommer garanterat yla i sadelkammaren första gångerna, tur jag är ensam inackordering i ett stall utan grannar 😆
Blir dock max 30 minuter i början så han lär vänja sig snabbt vid att matte faktiskt kommer tillbaka igen.
Sen kommer det inte bli mer en någon timme, resten av tiden får han vara med och sambon kommer cykla med mig en del och då kan Harry också hänga på.

Sambon blir lite stressad över att han är så hysterisk med allt i början, för mig har det gått över 😁
Det är skrik och panik första gångerna oavsett vad det gäller och sen blir det bra. Varit så med allt, åka bil, hundvakt, bli lämnad själv. Sen kommer han på att det faktiskt är helt okej och både bil och hundvakt är numera toppen 😁
Han är superpepp varje gång vi har gått till stallet så även det kommer gå bra, är inte ett dugg orolig.
 
Vi har varit dåliga och inte ensamtränat Harry något alls under semestern. Idag gick jag till biblioteket och lät honom vara kvar hemma, kameran har slängt ut mig och pga oteknisk behöver sambon hjälpa mig 😅
Var borta kanske 30 minuter och det verkade gå bra, hade fönstret i köket öppet och hörde inget när jag knallade tillbaka hem.

På måndag börjar jag jobba, sambon är ledig ytterligare ett par dagar så då drar vi igång på allvar igen. Han var ju jätteduktig innan semestern så det ska säkert gå bra 😊

Blir ju lite mer sen när jag köper häst. Han är ju dramatisk och kommer garanterat yla i sadelkammaren första gångerna, tur jag är ensam inackordering i ett stall utan grannar 😆
Blir dock max 30 minuter i början så han lär vänja sig snabbt vid att matte faktiskt kommer tillbaka igen.
Sen kommer det inte bli mer en någon timme, resten av tiden får han vara med och sambon kommer cykla med mig en del och då kan Harry också hänga på.

Sambon blir lite stressad över att han är så hysterisk med allt i början, för mig har det gått över 😁
Det är skrik och panik första gångerna oavsett vad det gäller och sen blir det bra. Varit så med allt, åka bil, hundvakt, bli lämnad själv. Sen kommer han på att det faktiskt är helt okej och både bil och hundvakt är numera toppen 😁
Han är superpepp varje gång vi har gått till stallet så även det kommer gå bra, är inte ett dugg orolig.

Nä, han är ju lite dramaqueen emellanåt :laugh:
 
Harry kommer aldrig få vara lös i stallet 😅
Tänkte att det kan ju inte vara några problem att gå tre meter från dörren till bilen.
Ha! Harry drog som en avlöning, jag är fri! Det är stort och öppet, helt oemotståndligt för en liten vildhund.
Han drog som en raket in bland hästarna, en jäkla tur att de är snälla och vana vid hundar. Fegis-Harry är uppenbarligen inte det minsta rädd för hästar, han flög runt bland dem och var helt tokig. Jag fick snabbt komma över min osäkerhet att gå in i hagen 😆
Som tur var slängde han sig i en hög med skit för att rulla sig, då tog jag den lilla råttan 😡
Så tyvärr Harry, det blir långlina for life i stallet!
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
12 494
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 036
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 040
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 522
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp