Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Officiellt rörigaste hjärnan.Bokat för HD/ED röntgen nu o de blev inte förens 28de september men de blir bra
Stella tycker fortfarande man lika väl kan kliva upp om man vaknar efter 04Harry blev en riktig sjusovare under semestern, gå upp före 09 var helt uteslutet
Det håller i sig, förra veckan fick jag tvinga ut honom när jag gick upp tidigt, sen flög han upp hos husse för att hinna sova lite till innan han också skulle upp.
Nu jobbar jag kväll och Harry går och lägger sig med husse vid 21, sen väcker jag honom för en snabbkiss när jag kommer hem strax efter midnatt. Går vi upp före 09 är det fullständig misär trots att han har sovit jättemycket.
Han är full av energi på dagarna men sova sängen är det bästa som finns
Hur länge har hon löpt? Jag tycker vulvan kan svullna några dagar innan, så det kan ju vara så att hon inte kommit igång på riktigt än.Igår var det "truck meet" här i byn, så Lova fick se en massa människor, blinkande lastbilar och höra hög musik. Hon tyckte mest det var spännande. Men höjdpunkten var ändå när hennes (och min) favoritgranne kom fram och hälsade. Jag hade Lovis i famnen pga risk att hon blev trampad på när vi gick igenom den värsta folksamlingen. Hon tjöt av glädje och sprattlade sig över i granntantens famn. Sen satt hon där och var skitnöjd och ba "kolla, matte. Jag har det bättre här! Tant har dessutom en fluffig "päls". Mycket skönare än din jacka!"
(En sån där luddig tröja/jacka. Ungefär som Lovas bädd)
Hon löper nu, men jag ser inget blod. Hon är svullen och slickar sig ofta och har flera andra tecken på löp, men inte ens efter en hel natt med trosor på, är det mer än någon liten fjuttig antydan till halv bloddroppe. Typ. Visst kan hon ju ha blivit bra på att "städa" nu när hon löper för 3e gången och kanske fattar lite mer vad som händer, men det känns svårt att veta vad hon är i löpet pga varit så diffust kring när det började.
Jag vet inte exakt, men åtminstone några dagar.Hur länge har hon löpt? Jag tycker vulvan kan svullna några dagar innan, så det kan ju vara så att hon inte kommit igång på riktigt än.
Håller tummarna att det inte är något allvarligt.Jag vet inte exakt, men åtminstone några dagar.
Nu verkar det tyvärr som att det är något skumt med det här löpet, så imorgon åker jag in och kollar upp henne. Jag har haft videosamtal med veterinär och pratat med uppfödaren. Hon mår så pass bra just nu att jag inte behöver åka in akut ikväll (om hon inte skulle bli superdålig helt plötsligt), men att det är bra att hon kollas imorgon. Speciellt eftersom förra löpet/skendräktigheten också var lite jobbig. Stackars lilla Lovis.
Det är riktigt bra fart i Knut nu! Men han är lydigt och respekterar vilt när han är lös. Stannar, tittar men sen kallar jag in o då kommer han.
Kul att vid HD röntgen upprepade veterinären där hur vältränad hon tyckte han är (vet inte vad hon är van vid) men än så länge tycker jag vi mest motionerar, inte börjat träna rejält än.
Anmält till vardagslydnad den 19de September.
Tar de lugnt fram med pga att vi inte har några problem och pga mig. Jag vet att jag kommer ha det lite svårt att ta in instruktioner
Får också ofta höra att mina hundar är vältränade hos fysio/veterinär och om än det är smickrande så kan jag inte låta bli att fundera på om det inte snarare att gemene folks hundar är alldeles för omusklade .
Vi tränar på intet sätt till några överdrifter utan de får den aktivering de behöver för att vara nöjda..