Del II Valp 2022

Åkte och handlade, för varmt för Harry att vänta i bilen så han fick vara hemma ensam i 40 minuter, inga problem alls.
Nu när han alltid är hos hundvakt när vi bägge jobbar blir det väldigt sällan han är själv förutom några minuter om jag slänger sopor.
Men nästa vecka är praktiken slut för sambon och han kommer vara hemma och skriva uppsats fram till examen i augusti då han börjar jobba heltid.
Då kommer han gå till gymmet på förmiddagen så Harry får öva på att vara ensam lite längre.
Förhoppningen är att han ska kunna vara ensam två timmar fyra dagar i varannan vecka, glappet från jag åker till sambon kommer hem.
Tror det kommer gå bra, han gillar rutiner och samma sak varje dag.
 
Harry har varit på sitt första midsommarfirande. Mycket folk, ungar och andra hundar. Nu ligger han helt utslagen på balkongen 😁
IMG_20230623_161211.jpg
 
Lova fick tyvärr inte följa med till hembygdsgården där vi kollade på midsommarstången och insåg att vi inte hade fått plats att dansa ens om vi velat. 😅
MYCKET folk! "Dansen" blev med myrsteg då de knappt fick plats att röra på sig.
Det var flera hundar där, fast det stod att hundar inte fick tas med. Mutter... Nåja, Lova hade det nog skönare hemma med luftvärmepumpen inställd på AC. ❄️
Sen fick hon ett köttben och några räkor. 😋 Så jag tror att hon var rätt nöjd med dagen ändå.
 
Helt plötsligt lossnade det och Lova började simma frivilligt! 🥳😍
Lova simmar
Först simmade hon mellan mig och sambon, men sen var hon så modig att hon kastade sig ut för att rädda sin nya badleksak. Anden pep och höll på att drunkna ju! Bäst att rädda den. Den är väldigt greppvänlig och sjunker inte när hon försöker bita tag. Mycket bra. 😁
 
Helt plötsligt lossnade det och Lova började simma frivilligt! 🥳😍
Lova simmar
Först simmade hon mellan mig och sambon, men sen var hon så modig att hon kastade sig ut för att rädda sin nya badleksak. Anden pep och höll på att drunkna ju! Bäst att rädda den. Den är väldigt greppvänlig och sjunker inte när hon försöker bita tag. Mycket bra. 😁

Jag får inte upp nåt!! :( eller jo, detta 😂
Screenshot_20230624_182612_Instagram.jpg
 
Funderar på att anmäla till en inofficiell utställning i sommar men blir nervös bara jag tänker på det. Jag har bara varit på utställning en gång tidigare och då var det inte jag som ställde, kändes som en helt ny värld. Och jag som inte gillar att tävla och sånt, önskar jag var lite mindre brydd 😅
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
12 460
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 036
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 035
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 520
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp