Sv: Del II Hur går de för era 0.6or
knapplån
fick ni intrycket av mitt inlägg att han skulle tävla?
Jo dessa
undantag för en klubbtävling nästa helg
Det är en tävling på stallet, på klubben.
sen efter kritik av mig så ploppar de fram att de är en fejk tävling, men bara för att man skriver bommar finns de många klubbar som har bomtävlingar på klubb nivo = olagligt för en 3åring att delta i.
Klart som fan att jag reagerar på att någon skriver att de ska tävla en 3åring, reagerade likadant till dig som till en´annan här itråden som redan tävlat och hoppar höjd med sin ponny.
Alla har vi delade meningar med allt, och man får vara beredd att ta snack om saker och ting och varför vara så harig att bara lämna ett snack när det inte passar dig längre? Alla kan vi lära oss av varandra, och jag har aldrig skrivit att du skulle rida eran ponny men jag tar dig som yttersta ansvarige för vad din dotter gör med er ponny dvs. du bryter mot lagen så länge din dotter ej är myndig. Att du sedan tar kritiken så pass hård att du drar från tråden är löjligt men ok för mig.
Men jag ska bannemig inte bara sitta tyst när någon göra nått jag tycker är sjukt fel mot en häst, och framför allt de är väl endast i hästens bästa de ej är tillåtet för dom att delta i en tävling som 3 åring, och framförallt har ponnyförbundet sett till ponnyns bästa att de ej rids på 3års testet för ponnyer.
Att kliva över bommar med en 3åring ser jag absolut inget fel på snarare tvärtom, de är bra för dom att lära sig lyfta på fötterna och ha koll. Har aldrig sagt att själva bommarna är fel utan tävlan är fel.
Och jag tycker att har man koll på reglerna kan man ju efter att ha fått en "pekpinne" skriva då tydligare att allt
är utom tävlan på en låssas tävling, men de kom du första efter några inlägg när vi båda var igång med vårt snack.
Sen att jag aldrig skulle drömma om att rida in en ponny som en treårig ska jag nog starkt hålla flr mig själv så du inte ramlar av stolen med att någon annan har en åsikt du inte håller med om.
Jag har hela tiden sagt att jag aldrig menat något illa, men regler är regler. Visst jag kanske skriver lite irriterande men jag fick defenetivt uppfattningen av dig att du vet bäst och min åsikt är bara skit.
Man kan spinna vidare på allt detta i en evighet, trist att du tar allt så hårt och drar när någon inte bara skriver lovord över din ponny. Men thats life. Ska inte lägga mig i någiot mer dom du skriver här på buke så du inte ramlar av någon stol hemma för att jag fattar allt långsamt.
Kivina
Sen en tanke rent allmänt:
Alla gör precis som dom vill med sina djur, och klart hästar klarar mkt osv. Men hur många tänker igentligen på hur klarar hästen itgentligen är? En häst kan se väldigt klar ut i kroppen men en röntgen plåt kan visa även på en sådan häst att skelettet inte är helt klart. Varför skynda på en sån unghäst när man har hela livet framför sig?