Deklaration

Jag har aldrig gjort det tidigare men borde funka, behöver pengarna "nu" om omläggningen inte skulle gå igenom, gör den det är det lugnt. :)
Jag gjorde det som sagt för något år sedan, när jag hade missat att jag kunde göra ett avdrag. Så jag hade godkänt och fått pengarna redan, och sedan gjorde jag en ändring och fick en utbetalning till. Det var ju inte medvetet, så som tänkt här, men det torde ju inte påverka

Puuh! Trots fastighetsskatt och tack vare skattereduktionen för allmän pensionsavgift så hamnade jag på plus :banana:

Nästa år blir nog fastighetsskatten dubbelt så mycket, och hänsyn till ev arv också ... blir nog inte lika kul 😬
Men förhoppningsvis blir jag anställd i april 🙏

Jag ”får tillbaka” hela 90:- så det blir alltså 0. 😁 Borde egentligen vara supernöjd för jag jämkar och sätter in diffen på mina sparanden med automatik, men ändå har jag ju haft en liten förhoppning att jag jämkat för lite så att det skulle bli en liten slant iaf.😎

Min man fick aldrig sin deklaration.. Trots att han har kivra. Så konstigt!
Han studerar, men har jobbat extra.
Vad kan det bero på? Deklarerar man inte när man pluggar?

Landade på knappt 3000:- i restskatt. Hoppas på att hamna ganska nära noll efter reseavdragen. Hade ju varit roligare att få tillbaks, men å andra sidan har jag ju kunnat spara pengarna och få lite utdelning på dem under tiden iaf.

Om jag kollar på lönebeskedet 221223 och på deklarationen så diffar det lite mer än 2000. Det står 2000 mer på lönespecen. Vad gör jag?
Skatten stämmer på kronan.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 885
Senast: lizzie
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 336
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka