Dejtingtråden del 37

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska åka och bada med den gulliga imorgon 😁
Inget dejtigt dock, iaf inte från min sida. Kommer säkert bli trevligt, vi har väldigt lätt att prata och han har samma driv. Han kommer dessutom fixa mat och dricka att ta med på eget initiativ.
Efter nederlaget med S känns det skönt med någon som är lite pepp och på och verkligen vill umgås med mig och inte bara sova 😆

Har även hittat ett par trevliga på Tinder, en som bor tillräckligt nära som är snygg, utan barn och taggad på att ses.
 
Jag är inte aktiv alls med dejtandet..

Varit i stugan ensam ett par dagar och hjärnan kan en ju knappt få tyst på så jag rer i saker. Det är väl en del i att må bättre.
Och jag inser hur pass negativ mitt ex var hela tiden? Och jag är en sån som försöker hjälpa i de situationerna vilket han ofta mötte med mer negativitet. Vilket resulterade i att jag försökte fysiskt lösa hans problem (ekonomiskt, tidsmässigt mm)
Det var inte bara för att va snäll utan de var även för min egen del. Att vara tillsammans med någon som är negativ och sur är jättejobbigt.

Ja, jag inser mer o mer saker när tiden går och jag hoppas jag läker av det.

Lite konstigt att en ändå hoppas mitt i allt 🙂 att träffa någon.
 
Den senaste jag skrev med ”tackade för sig”. Jag hade tänkt göra detsamma så det var lika bra. Hon hade gjort någon slags analys av mig och kommit fram till att hon skulle bli för mycket för mig?! Ja, men tro det du. Jag retade mig på det mesta hon skrev så det var ändå ingen bra match :rofl:
 
Den senaste jag skrev med ”tackade för sig”. Jag hade tänkt göra detsamma så det var lika bra. Hon hade gjort någon slags analys av mig och kommit fram till att hon skulle bli för mycket för mig?! Ja, men tro det du. Jag retade mig på det mesta hon skrev så det var ändå ingen bra match :rofl:

Då var det ju ändå en korrekt analys, om än på tveksamma grunder? :rofl:
 
Då var det ju ändå en korrekt analys, om än på tveksamma grunder? :rofl:
Nej, det tycker jag inte. Hon menade att hon skulle bli för mycket för mig för att jag ”trivs i mitt lilla lugna” och hon behövde någon som kunde hänga med i hennes tempo, fara runt och se olika ställen.

Jag hittar gärna på saker med folk jag trivs med och även om jag nu är lugn dras jag gärna till min motsats. Tyckte det var märkligt att göra en sån analys efter att ha skrivit med någon i typ två dygn 🤷‍♀️
 
Det var trevligt att träffa kollegan idag, dock så jävla kallt i vattnet 😆
16 grader, jag dök i utan att känna på vattnet innan, kunde varken andas eller prata, bara försöka simma tillbaka utan att avlida 🤣
Inga känslor där alls, så det är skönt att ha den biten avklarad. Nu kan vi fortsätta hänga ibland som kompisar.

Ska iväg på en spontandejt nu, hemma hos honom. Konsekvenstänk noll som vanligt 😅
Har inte tvättat håret efter badet, en kompis jämförde mig med Hermoine i första HP-filmen. Satt upp trasslet, knappt orkat sminka mig heller. Här är jag, trött, ofixad med trassligt hår, dvs mitt normala jag 😄
 
Jag träffade en ny bekantskap idag. Men lagom till att jag fann någon som förefaller vara en utmärkt match för en mer... hm. enkelspårig bekantskap, har jag såklart hamnat i självrannsakan och tvivel på mig själv.
Det räckte med att någon (en bekant/vän) fällde ett par kommentarer för att jag ska känna mig rätt ohärlig. Fast jag vet att det inte stämmer.
Men nog bra att nya bekantskapen ska åka bort så att jag får smälta det hela.

Kanske är sådana relationer inget för mig ändå, kanske var han inte rätt person, om än rätt i teorin. Det är ju ändå det där med kemin som ska till.

Eller så vill jag bara ha min Familyman ändå... Om man bortser från anledningen till att jag är singel, så är det ändå lyxproblem, tänker jag.
Jag har möjlighet att känna efter i lugn och ro, jag har möjlighet att ha casual sex med en snygg karl om jag vill eller möjlighet att låta bli.

Varför ska jag krångla till det så? Skuld, skam, stereotypa roller, förväntningar, fördomar och konventioner. Jag vet ju att det är därför, trollen är ute i ljuset. Ändå blir jag påverkad.
Kan man vara en bra förälder och samtidigt vilja ha sex och känna lust, eh, ja såklart!
Är det okej att säga nej till någon om det inte känns 100 procent rätt. JA, självklart!
Skulle min man ha tyckt att jag gör rätt. Ja, absolut. Han vill bara att jag ska ha det bra. Och om jag behöver testa runt lite så skulle han stötta det, det vet jag.
Ja, men dåså. Skärpning, Tualma.
Det här blev väl långrandigt och babbligt som vanligt. Men hoppas att det är okej att skriva ändå.
 
Jag tycker det kunde finnas ett upplägg för ett intressant samtal om det senaste decenniets spridning av toxisk positivitet i inlägget som @Bison la upp. Det kan också vara en deprimerad person, men inte nödvändigtvis. Förstår inte varför han måste blockas dock, men det kanske bara är det moderna ordet för att säga tack, men vi får leta vidare på varsitt håll...?
 
Jag tycker det kunde finnas ett upplägg för ett intressant samtal om det senaste decenniets spridning av toxisk positivitet i inlägget som @Bison la upp. Det kan också vara en deprimerad person, men inte nödvändigtvis. Förstår inte varför han måste blockas dock, men det kanske bara är det moderna ordet för att säga tack, men vi får leta vidare på varsitt håll...?

För att slippa få upp personen igen 😅
Låter som att astråkigt samtalsämne, jag är noll intresserad av djupa diskussioner och det hade han fattat om han läst min profil.
Jag är en glad och obekymrad person som vill träffa en likadan.
Inte en som inleder med att att gnälla om att han är ensam.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
För att slippa få upp personen igen 😅
Låter som att astråkigt samtalsämne, jag är noll intresserad av djupa diskussioner och det hade han fattat om han läst min profil.
Jag är en glad och obekymrad person som vill träffa en likadan.
Inte en som inleder med att att gnälla om att han är ensam.

Ok, det finns en teknisk funktion i det alltså. Jag är van vid det bara när man måste blockera personer som trakasserar en, men då förstår jag hur det fungerar i dejtingappar.

Man kan vara en glad och kul typ men samtidigt kunna diskutera samhällsfrågor, det är ingen motsättning i det 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
192
Hemmet Jag skulle vilja ha en svart takkrona i mitt vardagsrum 😄 Har googlat lite men det finns så mycket och lika många suspekta hemsidor. Tar...
2
Svar
21
· Visningar
1 163
Senast: Idas
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
751
Senast: Raderad medlem 149639
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
100
· Visningar
14 228
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp