Nytt ordspråk: leta pärlor bland svinFinns ju så sjukt mkt idioter där ute. En annan anledning till att jag inte är så sugen på att ge mig ut i träsket och leta pärlor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nytt ordspråk: leta pärlor bland svinFinns ju så sjukt mkt idioter där ute. En annan anledning till att jag inte är så sugen på att ge mig ut i träsket och leta pärlor
Jag hade också ganska låg andel lyckträffar bland de jag skrev först till. Föreställer mig att min smak inte är helt olik genomsnittets, vilket innebär att de jag gillar också är eftertraktade överlag och därför kan välja och vraka. T ex vraka mig utan återkoppling.Jag sveper ganska sporadiskt och hyfsat oentusiastiskt sen ett tag tillbaka. Ganska opepp på män i allmänhet. Blir inte bättre av att samtliga de matcher jag fått på sistone har avmatchat direkt jag skrivit, eller helt enkelt låtit chatten gå ut (Bumble) Vad är grejen? Inser att killar kanske sållar mer efter matchning medan kvinnor gör det innan, men det är extremt enerverande att lägga tid på att skriva något kul/trevligt till någon man de facto matchat med och mötas av en diss
Förstår hur du menar, och skriver ofta själv först. Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att brist på initiativ är så oattraktivtJag hade också ganska låg andel lyckträffar bland de jag skrev först till. Föreställer mig att min smak inte är helt olik genomsnittets, vilket innebär att de jag gillar också är eftertraktade överlag och därför kan välja och vraka. T ex vraka mig utan återkoppling.
Men även om det är deppigare så tror jag ändå mer på att själv vara aktiv och ta kontakt med folk man gillar än på att sitta och vänta. Annars missar man ju potentiella pärlor som på grund av t.ex. popularitet aldrig kommer sig för att vara aktiva själva.
Tillägg: Jag skulle också ha missat några som tyckte att jag spelade i en högre division och därför inte skulle ha kontaktat mig trots att de tyckte att jag var söt. Tur att jag skrev först då.
Håller helt med. Jag driver igång en konversation nån gång då och då och svaren är precis bara svar oftast men sällan något som helst frågande tbx. Tack och block.Förstår hur du menar, och skriver ofta själv först. Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att brist på initiativ är så oattraktivt
Jag är nog helt enkelt för kräsen alt. inte på humör för att träffa någon
Förstår hur du menar, och skriver ofta själv först. Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att brist på initiativ är så oattraktivt
Jag är nog helt enkelt för kräsen alt. inte på humör för att träffa någon
Tyvärr är det många som inte läser presentationstexten... Vilket för mig är väldigt underligt så man lätt kan skriva sina dealbreakers där för att slippa komma på det senare. Kämpa påHåller med! Jag skriver alltid först nu på Tinder (för jag har betalat för att se vilka som likear mig) men sen hoppas jag få tillbaka nån fråga, nått intresse och förhoppningsvis en dialog. Men många män verkar ganska kassa på det.
Och så alla dessa som likeat mig som vill ha barn? Jag har skrivit i min press att jag inte vill ha egna och fyllt i det. Brukar inte gilla dem tillbaka men så testa jag igår. Fick frågan direkt " de är en dealbreaker för mig att hon vill ha barn" JAMEN VARFÖR HAR DU LIKEAT MIG DÅ?
*andas
Men ni hittar alltså sådana som ni tycker är så fantastiska att de aldrig skulle välja er. Mitt problem är att jag tycker att de flesta verkar helt ointressanta eller sannolika knäppskallar med problem (dom är dock lite intressanta).Jag hade också ganska låg andel lyckträffar bland de jag skrev först till. Föreställer mig att min smak inte är helt olik genomsnittets, vilket innebär att de jag gillar också är eftertraktade överlag och därför kan välja och vraka. T ex vraka mig utan återkoppling.
Men även om det är deppigare så tror jag ändå mer på att själv vara aktiv och ta kontakt med folk man gillar än på att sitta och vänta. Annars missar man ju potentiella pärlor som på grund av t.ex. popularitet aldrig kommer sig för att vara aktiva själva.
Tillägg: Jag skulle också ha missat några som tyckte att jag spelade i en högre division och därför inte skulle ha kontaktat mig trots att de tyckte att jag var söt. Tur att jag skrev först då.
Jag hann inte skriva till tillräckligt många för att kunna se ordentliga mönster med acceptabla felmarginaler. Men min känsla är att de som inte svarade på mina kontaktförsök var mer sannolika att vara normsnygga, lite yngre snarare än lite äldre, lite längre snarare än lite kortare och hade sysselsättning som var okänd eller hade hög status (kontor snarare än hantverkare t.ex.). Alltså sådana som är lite klyschigt attraktiva för "massan".Men ni hittar alltså sådana som ni tycker är så fantastiska att de aldrig skulle välja er. Mitt problem är att jag tycker att de flesta verkar helt ointressanta eller sannolika knäppskallar med problem (dom är dock lite intressanta).
Men högre division är = snygga med högstatus jobb?Jag hann inte skriva till tillräckligt många för att kunna se ordentliga mönster med acceptabla felmarginaler. Men min känsla är att de som inte svarade på mina kontaktförsök var mer sannolika att vara normsnygga, lite yngre snarare än lite äldre, lite längre snarare än lite kortare och hade sysselsättning som var okänd eller hade hög status (kontor snarare än hantverkare t.ex.). Alltså sådana som är lite klyschigt attraktivt för "massan".
Jag väljer att tänka att mina "krav" inte är lägre än andras. Däremot är de nog annorlunda, så jag hade god tur bland de som inte tilltalar så många andra. Skrev t ex med en som var 1,50+ och någon annan som körde sopbil och båda var redo att bli ghostade när de "avslöjade" det. "Jaha, nej men det spelar ingen roll."
När jag skilde mig var jag så himla nöjd över att vara själv (ja, med två barn också förstås). Inte behöva anpassa mig till någon annan utan bara få rå om mig själv och barnen. Sen hittade jag ju en som jag redan visste var en pärla, när jag väl kände mig redo igen. Men jag är glad att jag inte kastade mig ut på Tinder, det var verkligen inte vad jag behövde eller hade mått bra av.Separerade i somras och är rätt nöjd med att vara själv. Jag och min lilla katt och så hästen såklart. Inte så sugen på dejt överlag, men det är kul att läsa i tråden!
Har svårt att se att jag skulle lyckas frigöra tid eller ork till något slags dejtingliv. Får nog satsa på crazy cat lady istället
Jag vet inte exakt vad du svarar på, kan du utveckla?Men högre division är = snygga med högstatus jobb?
Jag var ju egentligen inte missnöjd med relationen som tog slut, så har inte haft liksom behov av att få slippa anpassa mig eller liknande. Men jag tenderar alltid att gå in i typ ”jag klarar mig fint själv så det gör inget om jag lever ensam resten av livet” när en relation tar slutNär jag skilde mig var jag så himla nöjd över att vara själv (ja, med två barn också förstås). Inte behöva anpassa mig till någon annan utan bara få rå om mig själv och barnen. Sen hittade jag ju en som jag redan visste var en pärla, när jag väl kände mig redo igen. Men jag är glad att jag inte kastade mig ut på Tinder, det var verkligen inte vad jag behövde eller hade mått bra av.
Just ja, jag skaffade två katter också
Jag svarade på det här och funderade på de där populära pärlorna som man kanske skulle missa och förstod inte vilka de skulle kunna vara. Jag fattar väll inte vilka män och varför de är populära typ. När allt jag ser är hopplöst ointressanta typer och potentiell problem :P.Jag hade också ganska låg andel lyckträffar bland de jag skrev först till. Föreställer mig att min smak inte är helt olik genomsnittets, vilket innebär att de jag gillar också är eftertraktade överlag och därför kan välja och vraka. T ex vraka mig utan återkoppling.
Jaa okej, då är jag med. Förstår att det blir utmanande att försöka nätdejta om väldigt få verkar intressanta överhuvudtaget, men samtidigt lite praktiskt att slippa lägga energi på att ge sig in i konkurrensen om män som är populära bland andra.Jag svarade på det här och funderade på de där populära pärlorna som man kanske skulle missa och förstod inte vilka de skulle kunna vara. Jag fattar väll inte vilka män och varför de är populära typ. När allt jag ser är hopplöst ointressanta typer och potentiell problem :P.
Jag förstår inte riktigt varför de är så populära. Men det kanske är för att jag är gammal och bitter.Jaa okej, då är jag med. Förstår att det blir utmanande att försöka nätdejta om väldigt få verkar intressanta överhuvudtaget, men samtidigt lite praktiskt att slippa lägga energi på att ge sig in i konkurrensen om män som är populära bland andra.