Det varierar massor. Senaste året har jag varit på dejt med två personer (nä, jag dejtar inte direkt aktivt...). Den första personen skrev i princip "Hej, ska vi gå på promenad med hundarna i helgen?" som första meddelande, och det var någon gång mitt i veckan om jag inte minns fel. Det var perfekt, för då hann jag inte fundera så mycket. Enligt presentationen verkade han trevlig och hundarna behövde ju ändå ut
Den andra personen skrev jag med massor(!) innan. Han var otroligt trevlig, vi diskuterade med lätthet allt möjligt och jag såg verkligen fram emot att träffa honom. När vi sedan träffades, efter ganska lång tid, så visade han sig vara fullständigt omöjlig att prata med och det fanns absolut ingen som helst personkemi att tala om. Efter det började jag tänka att det var ganska skönt att träffa folk lite mer direkt, för att slippa få förväntningar osv. Inte för att jag dejtat någon efter det heller, men ja, OM jag skulle göra det, då vill jag nog träffa personen ganska snabbt ändå.
Min ringa erfarenhet också. Jag är alltså för lat nu med att ens svara/skriva till någon (och att swipea för tillfället med) för jag har ingen lust att träffa dem. Vanligtvis är jag den som föreslår att man ska ses samma dag som man haft lite flow i chatten. Visst kan man nog sortera bort lite rötägg på att lägga lite mer tid men för mig har de ändå visat sig jäkligt fort. Jag litar på min känsla och den har stämt bra förutom på allra första matchningen som var knäpp, resten har varit ok och jag har haft noll möjlighet att känna av personkemi innan vilket eg är det viktigaste för mig.