Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ser den kommande dejtingveckan ut för er?
Jadu, bra fråga. Den här veckan blir nog lugn. Kan bli mer intressant att se vad som händer nästa vecka, men jag har inga höga förväntingar.
Helgen var trots allt super, jobbet på måndag var upp som en sol och tisdagen blev ner som en pannkaka. I och för sig fanns det några höjdpunkter idag, skulle ringa lite snabbt till TK och fråga om en kudde, sen blev det att vi småpratade tills det ringde på hans jobbtelefon.

Vi får helt enkelt se vad som händer, det enda jag förväntar mig är att jag är hemma själv och fixar det sista i stallet.

Oj, hade en gammal vän på middag.
Hon har jag känt länge och pratar mest jobb och sådant.
Aldrig varit intresserad i någon romantisk mening med henne.
Men när vi satt i soffan och pratade om ditt och datt så hände något jag vill veta vad ni tjejer tror om detta.
Hon satte sig i soffan och vände fötterna mot mig.
Och liksom särade och stängde benen sakta fram och till backa. (hon hade byxor). Men det kändes som hon flashade mig.
Då jag inte är intresserad av henne så blev det besvärligt.
hon gjorde den manövern ett par gånger under kvällen.
Miss tolkar jag henne eller flashade hon mig?
Jag skulle nog säga att det var en väldigt tydlig invit, eller så är hon bara väldigt märklig :D
Känns jätteäckligt att tolka det som en "invit" ärligt talat.

Oj, hade en gammal vän på middag.
Hon har jag känt länge och pratar mest jobb och sådant.
Aldrig varit intresserad i någon romantisk mening med henne.
Men när vi satt i soffan och pratade om ditt och datt så hände något jag vill veta vad ni tjejer tror om detta.
Hon satte sig i soffan och vände fötterna mot mig.
Och liksom särade och stängde benen sakta fram och till backa. (hon hade byxor). Men det kändes som hon flashade mig.
Då jag inte är intresserad av henne så blev det besvärligt.
hon gjorde den manövern ett par gånger under kvällen.
Miss tolkar jag henne eller flashade hon mig?
Tror du misstolkar.

Men du - om du kan bjuda hem en gammal vän på idag så kan du nog bjuda hem dina dejter och andra vänner också.

Känns jätteäckligt att tolka det som en "invit" ärligt talat.

Det får du ju tycka om du vill, men de flesta kvinnor sitter faktiskt inte och särar benen på vid gavel flera gånger inför en man, sådär helt apropå när man sitter och snackar. Just av den enkla anledningen att det av de allra flesta skulle tolkas som en invit.

Skulle du själv tycka det var helt normalt om en man satt en ½meter från dig och långsamt särade på benen upprepade gånger, eller skulle du fundera på vad han vill, vad tusan han pysslar med?

Uppenbarligen så gjorde beteendet att bli "flashad" @Tranan obekväm och lika uppenbarligen så tolkade inte han det som ett normalt och vanligt beteende.

Det får du ju tycka om du vill, men de flesta kvinnor sitter faktiskt inte och särar benen på vid gavel flera gånger inför en man, sådär helt apropå när man sitter och snackar. Just av den enkla anledningen att det av de allra flesta skulle tolkas som en invit.

Skulle du själv tycka det var helt normalt om en man satt en ½meter från dig och långsamt särade på benen upprepade gånger, eller skulle du fundera på vad han vill, vad tusan han pysslar med?

Uppenbarligen så gjorde beteendet att bli "flashad" @Tranan obekväm och lika uppenbarligen så tolkade inte han det som ett normalt och vanligt beteende.
Gör du själv så som en invit?

Ja, jag kommer nog också se det som träning i första hand, i alla fall nu i början. Är så något socialt inkompetent så bara "vanligt" umgås med folk är lite av en gissningslek för mej, och dejtande är en helt främmande värld...
Övning ger färdighet. Jag har varit social inkompentent men övat upp mig, nu är det bara lite kvar ibland. :up:
Våga öppna dörren och testa vingarna. Du kommer fixa det bara du vågar prova. :)

Fast vadå ”av de allra flesta”?

Beroende på hur det såg ut hade jag trott att det var en omedveten rörelse eller så hade jag frågat vad personen gör. Hade aldrig tolkat det som någon slags invit.

Fast vadå ”av de allra flesta”?

Beroende på hur det såg ut hade jag trott att det var en omedveten rörelse eller så hade jag frågat vad personen gör. Hade aldrig tolkat det som någon slags invit.
Ja jag hade knappast ens reagerat på något sådant, och än mindre tagit det som en invit. Aldrig att jag skulle ha tagit det som det!
Jag röstar också för att det var en omedveten rörelse - en som jag känner att jag själv säkert också skulle kunna göra. ...och HU om någon tog det som att det var en invit. En sådan tolkning skulle jag nästan bli skraj över :nailbiting:

Jag ser det som ett HELT normalt beteende. Särade ben betyder INTE ”ska vi knulla nu”. Själv sitter jag ofta med ena benet uppdraget = fri insyn för den som vill fästa blicken på mitt skrev. Men jag sitter så för att det är bekvämt, inte för att jag är kåt (och jag har nästan aldrig kjol). Jag tror det är betydligt vanligare att man lutar överkroppen mot den man är intresserad av, än att man viftar med knäna.

Jag tror att @Tranan misstolkade och att det därför blev obekvämt. Inte att hennes handling var obscen.

Jag ser det som ett HELT normalt beteende. Särade ben betyder INTE ”ska vi knulla nu”. Själv sitter jag ofta med ena benet uppdraget = fri insyn för den som vill fästa blicken på mitt skrev. Men jag sitter så för att det är bekvämt, inte för att jag är kåt (och jag har nästan aldrig kjol). Jag tror det är betydligt vanligare att man lutar överkroppen mot den man är intresserad av, än att man viftar med knäna.

Jag tror att @Tranan misstolkade och att det därför blev obekvämt. Inte att hennes handling var obscen.

Så tänker jag med. Jag sitter som en apa, knölar runt, byter ställning, vrider benen åt alla möjliga håll. Jag kan inte sitta som en normal människa.

Jaha, jag var ju på dejt i måndags, vi cyklade en runda och hittade en liten sjö som vi badade i. Det var skoj och på slutet sa han till mig typ att han nästan inte känt igen mig från mina bilder på hp, för jag var mycket snyggare nu.. aaw^^ Kul att höra.

På kvällen skrev han och frågade ifall vi skulle ses lite spontant redan nästa dag (alltså igår), så det gjorde vi, jag åkte dit och vi badade från en klippa, gick till en fin utkiksplats mm.

Han verkar vara en jättebra person, en sån som gör saker, så man inte bara vill saker men så blir de aldrig av... men... jag känner inget pirr alls. Ska skriva det till honom, det känns lite jobbig, men bättre ju tidigare jag säger det. Jag vet inte hur han känner för mig heller, han känner kanske likadant, kan ju alltid hoppas. Hade gärna fortsatt vara kompis med honom dock och ut och vandra och sånt som vi båda gillar.

Inga andra dejter på gång, tyvärr, pratar inte med någon för tillfället utom han som bor för långt bort. Trögt.

Nu blir jag nojjig igen. Från att vi pratat hela tiden och sen vi var på stranden med hans föräldrar så har han läst mitt meddelande igår men inte svarat. Jag sa som de va att det är en stor grej för mig att träffa föräldrar men att jag gärna fortsätter ses. Han sa desamma vill fortsötta träffa dig sen skrev han godmorgon snygging dagen efter men nu helt tyst. Behöver jag oroa mig?

På väg hem från fikadejt. Supertrevligt och roligt, snygg kille med helt fantastiska ögon. Men inget klick från min sida i alla fall...inte från hans heller tror jag. Så känns inte som att det blir någon fortsättning på det.

På väg hem från fikadejt. Supertrevligt och roligt, snygg kille med helt fantastiska ögon. Men inget klick från min sida i alla fall...inte från hans heller tror jag. Så känns inte som att det blir någon fortsättning på det.

Skulle ni inte kunna ge det någon chans till? Om alt var så bra i övrigt. :)

Mitt livs stärsta kärlek kände jag i nästan 10 år innan det sa "klick".... :angel: inte så att jag rekommenderar att vänta i flera år alltså, men... :rofl:

Skulle ni inte kunna ge det någon chans till? Om alt var så bra i övrigt. :)

Mitt livs stärsta kärlek kände jag i nästan 10 år innan det sa "klick".... :angel: inte så att jag rekommenderar att vänta i flera år alltså, men... :rofl:

Ja, det kanske en borde. Men min erfarenhet är att jag vill ha den där lite elektriska känslan redan från början. Det är ju skillnad tänker jag med nån en träffar i annat sammanhang som det växer fram med. Så många dejter med samma person lär nog ingen gå på innan det känns som nåt som kan bli något?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Svar
1 029
· Visningar
106 164
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 023
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
391
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur