Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han var inte intresserad av ett förhållande i nuläget. Mit svar var att jag inte heller letar efter ett förhållande och hellre träffas och lär känna personen innan ett ev förhållande blir ett faktum.
Vet inte hur historien slutar, men tänker ge det en chans. För helgen har varit toppen och det kändes riktigt bra.
Att han säger att han inte vill ha ett förhållande just nu är inte samma sak som att du vill lära känna honom innan ni blir ihop. Just saying... Menar inte att vara taskig, men ser stor risk att du blir sårad i det här, oavsett vad dina vänner sagt.

Att han säger att han inte vill ha ett förhållande just nu är inte samma sak som att du vill lära känna honom innan ni blir ihop. Just saying... Menar inte att vara taskig, men ser stor risk att du blir sårad i det här, oavsett vad dina vänner sagt.
Det har jag aldrig påstått heller. Jag berättade bara hur jag brukar vilja göra, men i nuläget är inget förhållande aktuellt ändå. :)

Brist på självdisciplin gjorde att jag kommenterade en av A:s händelser på Instagram i helgen och det slutade med att jag hamnade hos honom igår kväll. Om ni minns han som jag blev ytterst betuttad i på en dejt tidigare i våras men senare fick nobben av. De rosa glasögonen var inte på den här gången men det var kul att träffa honom. Har inte riktigt blivit vän med min dejtingsituation ännu men tar en dag i taget just nu!

Lunchdejten igår var härlig, vi köpte falafel och åkte till havet och promenerade massor av kilometer i gassade sol och var svettiga och härliga ;) Åkte sedan hem till honom och drack kaffe och åt glass (och spelade ett märkligt parti schack). Ingenting hände mer än kramar men jag fick något lite lurigt meddelande sent på kvällen så attraktion uppstod nog ;) Han var otroligt söt och väldigt trevlig.

Sedan fortsatte jag på säga-ja-spåret och gick på spontandejt med en annan förmåga på kvällen efter bokcirkel. Vi åt glass på en bänk i Slottsskogen och åkte hem till mig och hängde och pratade och såg lite stand-up på Youtube... och hamnade i säng. Hoppsan ;) (Vid det här laget hade jag varit vaken sedan halv fem, varit ute och badat, suttit ute i några timmar, varit på lunchdejten i några timmar, varit på bokcirkel i några timmar... så jag var rätt trött, extremt varm och kanske inte helt engagerad. Kan nog tänka mig en revanschmatch nån gång.)

Hur ser den kommande dejtingveckan ut för er?

Jag hinner inte träffa någon alls den här veckan men ska förhoppningsvis hem till Vinkillen nästa vecka och ska faktiskt föreslå till jätten att vi ses också. Vi har skämtat om att det är dags att planera i maj för att ses i juli. Men nu har jag fått en plötslig lucka.

Om knappt två veckor ska jag åka iväg och träffa tjejen från festen jag var på för två år sedan, hon som tagit kontakt med mig igen. Vi håller på att prata för fullt om allt mellan våra konstnärskap och livet typ. Ska bli så kul att träffa henne, och ska passa på att träffa ett par vänner som bor i samma by också tänkte jag.
Ska vara där i två-tre dagar och jag tror verkligen på att detta kommer kunna bli bra.
Iiiiiih!! :D

Jag hinner inte träffa någon alls den här veckan men ska förhoppningsvis hem till Vinkillen nästa vecka och ska faktiskt föreslå till jätten att vi ses också. Vi har skämtat om att det är dags att planera i maj för att ses i juli. Men nu har jag fått en plötslig lucka.

Jag hinner inte heller denna veckan, det är helt fullsmockat. Tre konserter och en fotbollsmatch plus träffa gammal bästis som är på besök från Los Angeles. Eller ja, skulle någon absolut vilja dejta mig på fredag kväll kan jag väl tänka mig det, men jag lär väl vara slut som artist vid det laget och endast i skick att ladda om för lördagen och Queens of the Stone Age ;)

A vill ses igen men vi har inte bokat in någonting ännu. Jag och MM lär ju ses mer, han sov hos mig inatt dessutom. Nu när vi bor på gångavstånd blir det lätt att han kommer över senare på kvällen, även fast vi varit iväg på olika aktiviteter innan. Men främst blir det kompishäng! Tjejmiddag ikväll, nationaldagsutflykt i morgon och häng med bästa killkompis på lördag! :heart

Jag har en dejt imorgon med en ny kille från HP. Har bestämt mig för att inte träffa han från i fredags nåt mer, kommer ändå inte leda till något från min sida. Och jag var hos han jag dejtat längre igår, han är så jäkla oklar mellan vi ses men sjukt bra sex och supermysigt när vi ses. Så svårt känner jag...tror det blir svårt att hitta någon som toppar det vi har när vi ses, men hatar oklarheten emellan.

Jag har en dejt inplanerat imorgon, ska träffa en 45-åring(äldsta jag träffat hittils!) från brasilien och äta pizza. :up:

Skrev litegrann med "min" italienare förra veckan men jag tänker att om han vill ses igen så får han ta någon form av initiativ, jag vill inte "tränga mig på". Eventuelt om det dyker upp någon festlig event (helst med alkohol inblandad) så skulle jag kunna fråga om han vill med...

Jag har varit upptagen och svårdejtad ett tag men har under tiden samlat på mig massor av potentiella tinderkillar jag skriver med mer eller mindre så dejter lär det bli framöver. Räknade efter nu och jag har 10 konversationer igång. Sen är väl inte alla superintressanta, och ingen som känns helt klockren.
Först ut blir middag med en amerikan på torsdag. Han verkar snygg och trevlig, men lite för smörigt entusiastisk säger magkänslan så jag är lite på min vakt, men det kan ju också vara nåt kulturellt.

Har folk slutat att använda Tinder ? Om det var dött tidigare så är det Öken nu efter senaste omstarten. Pratar endast med en person som om jag har tur svarar 1 gång varannan dag. Hon bor 30 mil ifrån och jag vet inte om hon är sådär superintressant.
Sen skaffade jag Tinder Guld då man lockade med 25+ nya matches. Men Guld var samma försäljningstrick som jag misstänkte. Hade 49 personer där och inte en enda intressant. De flesta verkar vara folk som jag redan swipat vänster på... :meh:
Men som sagt, är ju inställd på singel for life numera så :).

Beror på i vilket sammanhang man tar upp det. I en dejtingtråd, så ja då är man bitter (och har dessutom inte accepterat eftersom man fortfarande försöker).
Försöka kan man väl alltid. Men det är bra att inte ha några förhoppningar tror jag. Bra att vara realist.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 029
· Visningar
106 141
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 023
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
391
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ägare av hund offentligt?
  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31