Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp fortfarande TK, jag har fått en känsla av det som ”han” skrev på messenger om barnets mamma inte var han som skrev. Hans messenger var tydligen hackad, så jag kan förstå om han ville ligga lite lågt och reda ut det där först. Nu är det fixat, men han litar inte hundra på den ändå.
Men alltså, om det bara var problem med att hans messenger var hackad så är det väl ganska orimligt att det har dröjt tills nu innan ni setts på det här viset igen?

Vadå, berättade han först nu att den varit hackad? Tycker det låter mest som att han är velig och vill ha nåt att skylla på.
Jag håller med. Jag ville egentligen säga något liknande också men det tar emot eftersom redhyuuga är så glad och upprymd.

Om jag skulle hamnat i en sådan situation att min facebook eller liknande blev hackad och personen försökte lägga sig i relationer så skulle jag ha tagit inblandade åt sidan privat irl och berättat om det så att personerna visste om det. Att bara låta det bero och ta upp det långt senare låter både konstigt och riskabelt.

Pinsammaste dejten ever! Han jag låg med första gången vi sågs ville jag skulle med till stranden. Vi kommer till stranden och där sitter hela hans familj! Han sätter stolen bredvid sin mamma och säger ingenting jag får sträcka fram handen och hälsa. Skrev till mina vänner i panik haha. Stod ut i 2,5 h skämdes ihjäl jag låg mest tyst på min solstol 😂

Här kan jag uppdatera med att jag numera är sambo för första gången i mitt liv (eller, bodde ju men min bästa kompis i 5 år men det kanske kallas kombo :p ) :love: Eller snart sambo, den gamla gemensam lägenheten som J och hennes ex hade såldes i slutet av förra veckan och om 1 månad ska lägenheten vara tom.
Vi har väl i princip bott hos varandra hela tiden men nu flyttar hon in hos mig på heltid tills vi hittar ett eget gemensamt boende, vilket jag hoppas att vi gör senast till hösten.
Det känns så kul och pirrigt och roligt och helt rätt :bump:
Så himla roligt att det går bra för er!!

Vadå, berättade han först nu att den varit hackad? Tycker det låter mest som att han är velig och vill ha nåt att skylla på.
Han upptäckte det för någon vecka sedan och vi har inte pratat på ett tag, inte om sådant då vi bara träffats på jobbet och då är det jobbsnack som gäller, samt att jag höll låg profil.

Han upptäckte det för någon vecka sedan och vi har inte pratat på ett tag, inte om sådant då vi bara träffats på jobbet och då är det jobbsnack som gäller, samt att jag höll låg profil.

Det är inte märkligt att det var så vältajmat efter er första kväll tillsammans och att han sedan varit helt tyst på facebook sedan dess? Om ni inte använda facebook innan så kan jag väl kanske tänka mig att det stämmer men om ni kommunicerade aktivt innan och det sedan abrupt tog slut efter kvällen och det där meddelandet så verkar det i mitt tycke VÄLDIGT konstigt.

Jag håller med. Jag ville egentligen säga något liknande också men det tar emot eftersom redhyuuga är så glad och upprymd.

Om jag skulle hamnat i en sådan situation att min facebook eller liknande blev hackad och personen försökte lägga sig i relationer så skulle jag ha tagit inblandade åt sidan privat irl och berättat om det så att personerna visste om det. Att bara låta det bero och ta upp det långt senare låter både konstigt och riskabelt.
Fast i det här fallet visste han inte om det förrän för ett tag sedan, se svaret jag gav ovan.
Ändå bra att det blev upptäckt, hade varit lite skrämmande annars. :crazy:

Det är inte märkligt att det var så vältajmat efter er första kväll tillsammans och att han sedan varit helt tyst på facebook sedan dess? Om ni inte använda facebook innan så kan jag väl kanske tänka mig att det stämmer men om ni kommunicerade aktivt innan och det sedan abrupt tog slut efter kvällen och det där meddelandet så verkar det i mitt tycke VÄLDIGT konstigt.
Vem är det som säger att det varit tyst? Det finns andra vägar att prata än på facebook. Vi skrev inte så aktivt på fb innan heller, så ingen direkt förändring nej.

Jag börjar bli sugen på att dejta själv. Men eftersom jag är som jag är ser jag mest hinder, så hur peppar man sig själv att ge sig ut? Bor i en mindre stad och har svårt att komma på ens aktiviteter att föreslå för eventuell dejt, jag avskyr att äta med främlingar, badar inte, har svårt för värmen (gömt mig i ett mörkt rum hela helgen). Dessutom har jag en kollega som är intresserad och inte förstår att jag inte vill inleda något trots att jag försökt vara tydlig. Mitt ex bor också i samma stad, jag flyttade hit för hans skull... har också nämnt tidigare i tråden att jag tycker det känns jobbigt att bli igenkänd på t.ex. tinder då jag känns igen i jobbsammanhang. Jag är rädd att det bara kommer kännas jobbigt, samtidigt behöver jag verkligen utöka mitt kontaktnät här, som det är nu är sannolikheten inte stor att jag träffar någon som är dating material bara sådär.

@RedHyuuga

Jag får också ganska dåliga vibbar av TKs beteende som du beskrivit det i tråden. Mina varningsklockor ringer. Med det sagt så är det ändå du som vet mest om situationen och gör din egen bedömning. Bara var rädd om dig, det verkade ju som det tog ganska hårt senast.
Man lär sig på sina misstag, jag byggde nog för höga förväntingar då. Nu med facit i hand har ”spelreglerna” ändrats. Tänker ta det som det kommer och har inga förväntningar alls. Så får vi se vad som händer, kommer inte vara den som är på oavsett. Håller fortfarande låg profil.
Jag kan tyvärr inte återge allt vi pratat om eller vad som kom fram, då det blir lite väl avslöjande och jag vill bevara anonymiteten än så länge. Men magkänslan känns bra, väninnorna som vet hela resan säger samma ”kör på och njut så länge det varar”.
Sen får vi som sagt se vart det bär hän.

Det har jag aldrig skrivit?

Men om det han nu skrev om ex inte var han som skrev så undrar jag lite hur det går ihop att det inte upptäcktes innan förra veckan? Man skulle tro att eftersom ni hade trevligt och trivdes tillsammans så borde det i er kommunikation ha funnits en vilja att träffas osv igen och då hade det kommit fram vad som skrivits till dig på fb? Jag får bara inte riktigt ihop hur det kunde bli en så påpasslig paus i att vilja träffas fram tills nu?

Man lär sig på sina misstag, jag byggde nog för höga förväntingar då. Nu med facit i hand har ”spelreglerna” ändrats. Tänker ta det som det kommer och har inga förväntningar alls. Så får vi se vad som händer, kommer inte vara den som är på oavsett. Håller fortfarande låg profil.
Jag kan tyvärr inte återge allt vi pratat om eller vad som kom fram, då det blir lite väl avslöjande och jag vill bevara anonymiteten än så länge. Men magkänslan känns bra, väninnorna som vet hela resan säger samma ”kör på och njut så länge det varar”.
Sen får vi som sagt se vart det bär hän.

Förstår att du inte skrivit allt i tråden, därav att jag formulerade mig som jag gjorde. "Shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice" är typ min signature t-shirt, därav att jag ville skriva något till dig, det var inte meningen att trampa på din glädje på något sätt.

Förstår att du inte skrivit allt i tråden, därav att jag formulerade mig som jag gjorde. "Shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice" är typ min signature t-shirt, därav att jag ville skriva något till dig, det var inte meningen att trampa på din glädje på något sätt.
Jag behöver det här just nu, lite positivitet efter all skit med jobbet och allt med hästen. Så det känns roligt att få vara en del. Fick träffa hans kompisar igår. Den här gången gjorde jag ej misstaget att lägga ut någon bild på sociala medier, det är ett misstag jag ej gör om.

Men om det han nu skrev om ex inte var han som skrev så undrar jag lite hur det går ihop att det inte upptäcktes innan förra veckan? Man skulle tro att eftersom ni hade trevligt och trivdes tillsammans så borde det i er kommunikation ha funnits en vilja att träffas osv igen och då hade det kommit fram vad som skrivits till dig på fb? Jag får bara inte riktigt ihop hur det kunde bli en så påpasslig paus i att vilja träffas fram tills nu?
Nu hänger jag inte riktigt med på vad det är du vill få fram? Tror det är värmen, försökt läsa om flera gånger men får inte riktigt ihop det. Sorry. :(

Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig efter denna dejten! Det var så pinsamt och konstigt att träffa hela hans familj 😱

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 029
· Visningar
106 120
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 023
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
391
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka