Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kan jag uppdatera med att jag numera är sambo för första gången i mitt liv (eller, bodde ju men min bästa kompis i 5 år men det kanske kallas kombo :p ) :love: Eller snart sambo, den gamla gemensam lägenheten som J och hennes ex hade såldes i slutet av förra veckan och om 1 månad ska lägenheten vara tom.
Vi har väl i princip bott hos varandra hela tiden men nu flyttar hon in hos mig på heltid tills vi hittar ett eget gemensamt boende, vilket jag hoppas att vi gör senast till hösten.
Det känns så kul och pirrigt och roligt och helt rätt :bump:
Härligt! Grattis!

Nu hänger jag inte riktigt med på vad det är du vill få fram? Tror det är värmen, försökt läsa om flera gånger men får inte riktigt ihop det. Sorry. :(
Jag förstår inte hur det kan ha gått från den kvällen fram till nu utan att det kommit fram att han inte skrev det som skrevs på fb. Det verkar bara rätt märkligt att hela denna tid passerat fram tills nu där ni hade kontakt och kemi innan träffen till en sorts kommunikation i hur många veckor nu där det varit mer neutralt? Jag menar det naturliga efter att man trivs tillsammans och haft en ttrrevlig kväll är väl att träffas igen? Och om han nu säger nåt som går i kontrast med fb-meddelandet så kommer det fram direkt...

Jag behöver det här just nu, lite positivitet efter all skit med jobbet och allt med hästen. Så det känns roligt att få vara en del. Fick träffa hans kompisar igår. Den här gången gjorde jag ej misstaget att lägga ut någon bild på sociala medier, det är ett misstag jag ej gör om.
Men du, HAN ansåg att det var ett misstag, DU gör vad du vill med dina bilder så länge objekten inte protesterar när du tar bilderna.

Jag förstår inte hur det kan ha gått från den kvällen fram till nu utan att det kommit fram att han inte skrev det som skrevs på fb. Det verkar bara rätt märkligt att hela denna tid passerat fram tills nu där ni hade kontakt och kemi innan träffen till en sorts kommunikation i hur många veckor nu där det varit mer neutralt? Jag menar det naturliga efter att man trivs tillsammans och haft en ttrrevlig kväll är väl att träffas igen? Och om han nu säger nåt som går i kontrast med fb-meddelandet så kommer det fram direkt...
Tja, det beror nog på att vi inte pratas vid utanför jobbet. På jobbet har hans kollegor varit närvarande och då går det inte att prata om sådant, sen vad jag förstod det som hade det kommit fram nu.
Jag skickade en gång till honom på messenger. Då skrev han att jag inte skulle skicka på messenger då han inte litade på den. Sen skulle jag inte skicka sms utan ringa om jag ville något. Nu så här i efterhand tror jag han hade börjat misstänka att något inte stod rätt till då. Jag ringde aldrig, då jag inte visste vad jag skulle prata om utanför jobbet.
Vi träffades igen och har pratas vid på messenger för en vecka sedan, kan ha varit då han löste hacker-problemet.
Vi har pratat lite allmänt när jag är på hans jobb, vi har nu träffats en gång till och för min del känns det bättre att det gick lite tid mellan.
Så har jag hunnit få ordning på mitt liv igen och så som jag uppfattar honom är han rakt på sak, men behöver träffa och prata med honom mera utanför jobbet innan jag kan ge en slutgiltig bedömning.
Återigen ett steg i taget och är rädd om mig. Har inget att förlora, snarare fler erfarenheter. :)

Tja, det beror nog på att vi inte pratas vid utanför jobbet. På jobbet har hans kollegor varit närvarande och då går det inte att prata om sådant, sen vad jag förstod det som hade det kommit fram nu.
Jag skickade en gång till honom på messenger. Då skrev han att jag inte skulle skicka på messenger då han inte litade på den. Sen skulle jag inte skicka sms utan ringa om jag ville något. Nu så här i efterhand tror jag han hade börjat misstänka att något inte stod rätt till då. Jag ringde aldrig, då jag inte visste vad jag skulle prata om utanför jobbet.
Vi träffades igen och har pratas vid på messenger för en vecka sedan, kan ha varit då han löste hacker-problemet.
Vi har pratat lite allmänt när jag är på hans jobb, vi har nu träffats en gång till och för min del känns det bättre att det gick lite tid mellan.
Så har jag hunnit få ordning på mitt liv igen och så som jag uppfattar honom är han rakt på sak, men behöver träffa och prata med honom mera utanför jobbet innan jag kan ge en slutgiltig bedömning.
Återigen ett steg i taget och är rädd om mig. Har inget att förlora, snarare fler erfarenheter. :)
I slutändan så är det du som vet bäst och väljer men för mig och många andra så verkar det lite märkligt alltihopa. Dock ingen mening att fortsätta på det spåret eftersom endast han vet vad som verkligen hänt och enbart du ska leva ditt liv. Du är glad och mår bra nu och det är härligt att se!

I slutändan så är det du som vet bäst och väljer men för mig och många andra så verkar det lite märkligt alltihopa. Dock ingen mening att fortsätta på det spåret eftersom endast han vet vad som verkligen hänt och enbart du ska leva ditt liv. Du är glad och mår bra nu och det är härligt att se!
Jag tänker köra på och se vad som händer. Hade en helt underbar kväll på sjön och det var riktigt roligt, träffade även nya människor och det tycker jag är kul att lära känna andra. Endast tiden kan utvisa vad kontentan blir, jag litar på min magkänsla och vad mina väninnor säger. De vet lite mer än vad jag kan berätta här, en dag kanske jag kan delge det med, men idag är inte den dagen. :)

Men du, HAN ansåg att det var ett misstag, DU gör vad du vill med dina bilder så länge objekten inte protesterar när du tar bilderna.
Nja, det där är inte helt sant. Jag tyckte själv att det var ett misstag eftersom det satte igång skitsnacket ordentligt på jobbet, men just i ögonblicket kändes det bra (var förvisso full och tänkte inte på konsekvenserna). Jag våndades lite över det och hade dåligt samvete. Någon hade tydligen tagit en skärmdump som skickades runt, men vet ej om det var/är sant.
Nu vet jag bättre att det finns några som snokar i allt jag lägger upp, så lägger inte upp vad som helst längre.

Nja, det där är inte helt sant. Jag tyckte själv att det var ett misstag eftersom det satte igång skitsnacket ordentligt på jobbet, men just i ögonblicket kändes det bra (var förvisso full och tänkte inte på konsekvenserna). Jag våndades lite över det och hade dåligt samvete. Någon hade tydligen tagit en skärmdump som skickades runt, men vet ej om det var/är sant.
Nu vet jag bättre att det finns några som snokar i allt jag lägger upp, så lägger inte upp vad som helst längre.

Ok, jag fattar.

Men det här att du skulle ringa, inte sms eller messenger - jag är ledsen men det låter för mig som att han hade någon som riskerade se hans mobil och som han inte ville skulle känna till er kontakt.

Jag skickade en gång till honom på messenger. Då skrev han att jag inte skulle skicka på messenger då han inte litade på den. Sen skulle jag inte skicka sms utan ringa om jag ville något. Nu så här i efterhand tror jag han hade börjat misstänka att något inte stod rätt till då.
Men vadå misstänka? Han ser väl om någon skrivit från hans fb? Eller om nån raderat konversationen? Sen är det ju bara byta lösenord och skriva vidare med de man vill skriva med?

Ok, jag fattar.

Men det här att du skulle ringa, inte sms eller messenger - jag är ledsen men det låter för mig som att han hade någon som riskerade se hans mobil och som han inte ville skulle känna till er kontakt.
Ja, hans mobil var ”hackad”, någon kunde se allt han skrev på messenger. Nu har han ändrat lösenord och stängt ner alla aktiva sessioner. Får en känsla att han kan varit nojjig att personen skulle se sms:en också, men nu är det ur världen och överspelat. Bra att det uppdagades i alla fall.
Han la även in mitt nummer i hans telefon.

Ja, hans mobil var ”hackad”, någon kunde se allt han skrev på messenger. Nu har han ändrat lösenord och stängt ner alla aktiva sessioner. Får en känsla att han kan varit nojjig att personen skulle se sms:en också, men nu är det ur världen och överspelat. Bra att det uppdagades i alla fall.
Han la även in mitt nummer i hans telefon.
...men - bortse inte från det att han ärligt sade att han inte vill ha ett förhållande.
Jag vill inte heller förstöra din glädje, men din historia låter allt för mycket som en min kompis historia...och hon har väntat och hoppats och analyserat och tolkat och trott i snart 6 år. ...och han har haft andra förhållanden under tiden och ändå på nåt jäkligt sätt hållit hennes naiva hopp levande.
Hoppas din historia slutar bättre.

Visst var det han som hade ett ex han skulle försöka med igen, höll det inte? @RedHyuuga
Jag vet inte, men jag fick vibbar att det inte var han som hade skickat det meddelandet. När jag tänker på det var meningsuppbyggnaden så olik hur han brukar skriva, så känns inte allt för långsökt men kan ej säga helt säkert.
Men vi får se vart det bär hän, kommer följa strömmen och njuta så länge det varar. :)

...men - bortse inte från det att han ärligt sade att han inte vill ha ett förhållande.
Jag vill inte heller förstöra din glädje, men din historia låter allt för mycket som en min kompis historia...och hon har väntat och hoppats och analyserat och tolkat och trott i snart 6 år. ...och han har haft andra förhållanden under tiden och ändå på nåt jäkligt sätt hållit hennes naiva hopp levande.
Hoppas din historia slutar bättre.
Han var inte intresserad av ett förhållande i nuläget. Mit svar var att jag inte heller letar efter ett förhållande och hellre träffas och lär känna personen innan ett ev förhållande blir ett faktum.
Vet inte hur historien slutar, men tänker ge det en chans. För helgen har varit toppen och det kändes riktigt bra.

Jag skrev till honom ikväll att det var en väldigt obekväm situation för mig då det är stort för mig att träffa någons föräldrar men att vi hade de väldigt mysigt i fredags och att jag gärna träffas igen. Han svarade att han tyckte det var jättemysigt och att han absolut vill träffa mig mer. Men ja lite märkligt var de 😂

Förstår att du inte skrivit allt i tråden, därav att jag formulerade mig som jag gjorde. "Shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice" är typ min signature t-shirt, därav att jag ville skriva något till dig, det var inte meningen att trampa på din glädje på något sätt.

”Fool me three times and you’re good at this. I respect that”

:angel: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 029
· Visningar
106 143
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 023
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
391
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur