Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och läraren ska ses på lördag. Jag fortsätter vara brutalt ärlig mot honom och frågade förut om han inte kommer störa sig på att jag är så totalt ointresserad av omvärlden. Han gillar att diskutera och är väldigt politiskt engagerad. Jag vill helst prata om hästar, tycker politik är döden och föredrar min skyddade verkstad med choklad och Disneyfilm.
Men han tyckte det var helt okej. Han tycker bara jag är charmig som är så rätt fram och ärlig.
Jaja, vi får väl se hur länge han tycker det. Kanske inte är lika charmigt när jag slutar lyssna och bara tittar ut genom fönstret :p

Träffade en tjej idag på en konstnärsgrej och har umgåtts och pratat hela dagen. Jättehärlig och trevlig!
Som tur är ska vi umgås två dagar till, så jag hinner slå på min egen charm och försöka charma henne lite. Får väl se hur det går, haft svårt att släppa henne ikväll iaf. Vet dock inte hur straight hon är, bara att hon haft pojkvän, men det behöver ju inte betyda något. :)

Jaha, här är det dött igen. Med cykelkillen hette det att han "visst glömt att han redan var bokad på grejer i helgen". så... Nä. Skriver han till mig så får jag väl se, men jag kommer inte skriva igen. Han verkar ju inte supertaggad på att ses direkt.
Andra killen bodde ju så hemskt långt bort, men vi pratar (skämtar?) om att försöka ses...
En matchning till, som väl inte känns jättelockande, men vore väl kul o gå på dejt iaf.
På hp stendött.
Lite blö just nu, jag vill dejta ju...

Och just ja! Förvånande att höra att det är fler än jag som väljer bort personer pga deras namn, trodde jag skulle bli lite dumförklarad faktiskt, men där ser man :P Det är tur att namnet jag väljer bort inte är så jättevanligt iaf, känns värre för den som hade Fredrik, tror jag det var va? Känns som var tredje kille på tinder heter just Fredrik...:P

Eftersom det inte händer någonting överhuvudtaget med han som jag har dejtat lite vagt sedan förra sommaren (på riktigt, det är så tråkigt) och eftersom jag bara stör mig mer och mer på honom på diverse olika sätt (märkliga uttalanden om allt möjligt, kass allmänbildning (ja jag kanske är elitist men vissa saker tycker jag att man ska veta om man lever i verkligheten) och så bygger han varuberg i affären trots förmaningar ;)) startade jag upp Tinder igen förrförra helgen när jag kom hem efter en båtfest och var så bubblig av vårkänslor, sol, sång, bekräftelse och glädje (dock nykter ;)) att jag kände att jag bara måste se om det fortfarande finns något pirr att hitta därute.

Redan samma natt slängde jag iväg en superlike på en lovande förmåga, vi matchade och skrev fram och tillbaks under veckan och i fredags kväll kom han hem till mig på spontan fruktsallad och många timmars prat och häng. (Vill skriva MYS men det kanske missuppfattas :angel:) Så ja, det finns pirr därute ;) Vet inte vart det leder än, förstås, men vi messar flera gånger om dagen och ja, det pirrar definitivt fortfarande. Hoppas att vi hinner träffas en stund någon gång i veckan för jag åker bort i helgen :)

Tjejen jag träffade på konstnärsgrejen igår har jag umgåtts med hela dagen idag, lika trevlig och vettig som igår. Vi umgås med andra med såklart, men hon och jag utbyter blickar hela tiden med varandra. Sånt är fint tycker jag. Passade på att bjuda med henne på en grej, men utan att bestämma närmare när. Men tänkte skriva till henne på messenger och bjuda med henne någon dag.
Blir lite pirrig av hennes närvaro. :)

Att det ibland ska vara så svårt att få till en tid och plats där två personer ska träffas. När jag kan, är hon upptagen och vice versa...

Eftersom det inte händer någonting överhuvudtaget med han som jag har dejtat lite vagt sedan förra sommaren (på riktigt, det är så tråkigt) och eftersom jag bara stör mig mer och mer på honom på diverse olika sätt (märkliga uttalanden om allt möjligt, kass allmänbildning (ja jag kanske är elitist men vissa saker tycker jag att man ska veta om man lever i verkligheten) och så bygger han varuberg i affären trots förmaningar ;)) startade jag upp Tinder igen förrförra helgen när jag kom hem efter en båtfest och var så bubblig av vårkänslor, sol, sång, bekräftelse och glädje (dock nykter ;)) att jag kände att jag bara måste se om det fortfarande finns något pirr att hitta därute.

Redan samma natt slängde jag iväg en superlike på en lovande förmåga, vi matchade och skrev fram och tillbaks under veckan och i fredags kväll kom han hem till mig på spontan fruktsallad och många timmars prat och häng. (Vill skriva MYS men det kanske missuppfattas :angel:) Så ja, det finns pirr därute ;) Vet inte vart det leder än, förstås, men vi messar flera gånger om dagen och ja, det pirrar definitivt fortfarande. Hoppas att vi hinner träffas en stund någon gång i veckan för jag åker bort i helgen :)

Du är ju värsta toppenpinglan, klart du måste ha en dejt som fattar poängen med att vända streckkoder och är allmänbildad.

Pratade med MM igår och berättade att jag tänkt och att jag också bara vill träffa honom just nu. Han blev glad och svarade "Vad bra, det är vad jag vill också!" Så frågade jag vad det innebär för oss. Han var tyst ett tag, sedan svarade han "Att vi fortsätter att träffas". Alright then, ingen brådska här inte :p Det passar mig fint, att bara få fortsätta att träffas med nu en ny inställning till det hela är precis vad jag vill också. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är lite sött att jag inte är den enda som kliver på äggskal kring det här med förhållanden.

Men du ÄR ju en toppenpingla :love:

Jag önskar fortfarande att det inte hade varit så stressat för oss båda när jag besökte Sveriges framsida :D

Ja men verkligen! En kram och snabb pratstund i en kissdoftande tunnel i all ära, men nästa gång får vi planera lite bättre ;)

Sluta genast med det, men det är sant! Du har det där extra i utstrålning vettu.

Puss!

Som sagt, går bra nu.
Chattade intensivt med en ny kille flera timmar igår, han verkade helskön och det flöt på. När jag skrev "måste lägga mig men hörs gärna mer" så skrev han "Det var kul att skriva med dig, sov så gott, så kanske vi hörs nån gång när stjärnorna står rätt :) " Kändes ju inte så entusiastiskt...

Min plan att träffa Kk ikväll failade pga praktiska omständigheter. Vi kommer inte kunna ses på minst 10 dar nu.

Har skrivit till en hel hög av gamla och nya matchningar, fått ett par svar, men seeegt att få igång konversation, bara jag som driver.

Kanske läge att testa en ny app. Vilken ska jag ta? Jag har inte mycket tid att sitta vid dator, måste ha nåt som går enkelt med mobilen. Gillar Tinders användarvänlighet, men har tömt den på alla för mig intressanta personer känns det som.

Dejten igår med R var jättemysig, tiden flög fram och jag gillar honom verkligen. Vilket gör att det känns extra tråkigt att jag avslutade det idag. För jag insåg att även om jag gillar honom gillar jag T ännu mer och ja, det fanns inget annat att göra. R tog det dock väldigt bra och var glad över att jag var ärlig och skötte det snyggt. Hoppas verkligen att vi kan ses som vänner i framtiden.

Imorgon ska jag träffa T och prata, har jag tänkt. Vet inte riktigt vad jag planerar att säga mer än att jag känner att jag måste säga att jag är påväg att bli kär i honom och att jag har lite panikkänslor över det. Vill i alla fall höra vad han tänker och känner. Jag är lite nervös, men vi har hittills varit väldigt bra på att prata med varandra, så jag tror det ska gå bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 024
· Visningar
105 695
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 019
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur