Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
O så en fråga - har ni något namn som ni sorterar bort folk för att dom heter? Pga tidigare erfarenheter eller så? Låter kanske korkat utan förklaring, så jag ska väl skriva att jag har ett namn som jag aldrig tror jag skulle pallat umgås med någon som heter, hjärtat skulle gå sönder då (familjeskäl).
Japp. Förut var det två namn som jag inte klarade av, nu för tiden är det bara ett namn. Jag sorterar bort alla som heter samma sak som min mors sambo. Jag har under en sommar för några år sedan dejtat en man som hade samma namn, men han visade sig vara en komplett idiot. En väns sambo heter samma sak och jag är inte överförtjust i honom heller.

Så ja, kombinationen av att den finns en person i min direkta närhet och att övriga jag lärt känna med samma namn varit otrevliga... De sållas bort och det enda som skulle få mig att ändra det är om jag lär känna någon (tex via vänner eller arbete) med det namnet som är så fantastisk att det går att tänka bort mina negativa associationer.

Jag och Köpenhamn har skrivit väldigt intensivt och nu har vi äntligen hittat ett datum när vi kan ses igen. Och jag har lite fjärilar i magen! Jag kan inte minnas när jag hade det sist... Så jag är också väldigt glad för detta bevis på att jag inte är helt död känslomässigt. Han verkar också väldigt intresserad av att ses men jag har ju gjort väldigt klart innan vi träffades att jag minsann inte ville ha något annat än en kk, och det ville inte han heller. Så troligtvis kan det inte bli mer. Men jag njuter i alla fall av att ha ett fånigt leende på läpparna så fort han hör av sig. Det är så härligt även om det är obesvarat.

Ligger på ryssens säng och äter godis :D Gick bra att köra hit. Så skönt att jag kan komma hit i svettiga ridkläder, skitig och trött utan att det känns konstigt alls.

Läraren skrev och frågade om jag ville ses nästa gång jag är i Kalmar.
Han la även till att jag gett honom självskadebeteende. Jag är galen, avskyr barn och höger, han är nörd, pappa och vänster :p
Men jag träffar honom gärna igen.

Kände att dejtens intresse av att träffas verkar ha svalnat (även om han säger och skriver annat...). Så jag öppnade mitt HP-konto igen och la till en profilbild. Hade ingen innan...har fått 12 nya mail på ett par timmar nu bara, och helt sjukt många besökare. Tyvärr inte så många intressanta. Men jag skriver med en i alla fall som kan vara något.

Trummisen vill ses igen. Och jag med, även om jag inte är helt glasklar över hur det känns och hur vi passar ihop. Men vi har chattat en del idag och det känns kul och lättsamt att skriva med honom, och tanken på nästa gång vi ses (vet inte riktigt när vi ska få till det) får mig en aning pirrig. Jag upptäckte när vi blev facebookvänner att han är vän med min förrförra dejt Arkitekten... Jag är bra nyfiken på hur de känner varann, men hoppas att de inte är mer än bekanta. Världen är lite för liten, trots att jag bor i en storstadsregion. Kompis och Konstnärskillen känner varann också, men jag tror inte de gillar varann. När jag nämnde för Kk att jag och K hade hängt lite, men bara blev kompisar i slutänden sa han "Tur... annars hade jag blivit orolig över din smak" (jag berättade naturligtvis inte vem som dissade vem).
Min relation med Kk är i alla fall precis som jag vill ha den just nu. Hörs sporadiskt och kravlöst, ses ganska sällan, men då ser jag mycket fram emot det. På onsdag ska vi vara lite luriga och ses på arbetstid.

Kul fest igår :) innan vi tog taxi hem så kom min kompis och sa "keep him" om E.

Han kommer himla bra överens med alla mina vänner (mitt ex funkade inte alls med nån av dom på 5 år.. O_o )

Blir så less på mig själv. Kan jag inte få känna nåt!! Som läget är nu känner han troligen mer.
Han frågade om han fick komma hit ikväll när han slutat, men jag orkar tusan inte..

Nån som upplevt problem med Tinder nyligen?

Efter en kortare paus installerade på nytt och plötsligt upplever jag ett nytt fenomen. Jag får notiser om att någon skickat ett par meddelanden och när jag klickar på notisen och kommer in på Tinder är hela matchen borta. Aldrig varit med om det tidigare och nu var det flera på en dag så börjar fundera på om det är nån bugg?

Uh, efter att ha tänkt sönder mitt huvud och bollat lite med bästis undrar jag inte om jag faktiskt börjar få känslor för T. Jag vet inte riktigt vad jag känner för det, det var INTE min plan att känna såhär starkt för någon såhär på en gång. Jag är så rädd för att göra om samma misstag som med mitt ex för ett och ett halvt år sedan, att jag går in i något för fort men samtidigt är jag en helt annan människa idag än var jag var då och jag har utvecklats så mycket och blivit mer mig själv (lång historia kort: var djupt nere i den depression, spenderade några omgångar inlagd, blev utredd och fick diagnoser, har fått världens bästa psykologhjälp och idag vågar jag nästan säga att jag mår bra?!).
(Och OBS, för att ge exempel på mina starka känslor: jag stör mig inte längre på att han skriver "ja" istället för "jag" över text!!!!!!!!!!!! Vad är det för fel på mig??? :banghead::yuck:)

Samtidigt ser jag fram emot att träffa R på tisdag, men nu vet jag inte ifall det är mer ur vänskapligt syfte än något annat. Spanjoren har jag också funderat på vad jag känner för, men det är lite mer komplicerat än så... Det här blev mycket svårare än vad jag planerat att det skulle vara... :crazy::p

Fick sju superlikes när jag var i sthlm, måste vara rekord. Speciellt med tanke på hur kort tid jag var där. Kollade in dem men swipade inte mer än så, känns ovärt efter det är helt fel del av landet för mig.
Köra E4:an norrut är döden, sånt slöseri när det går att köra åt andra hållet och hamna i skåne :love:

Men kul att träffa ryssen, han bor trevligt och var så sjukt gullig. Har nog saknat honom lite trots allt.

Ska försöka träffa läraren på någon rast i veckan om han är fri och tåget är i tid. Hoppas på fint väder så vi kan gå runt slottet.

Nån som upplevt problem med Tinder nyligen?

Efter en kortare paus installerade på nytt och plötsligt upplever jag ett nytt fenomen. Jag får notiser om att någon skickat ett par meddelanden och när jag klickar på notisen och kommer in på Tinder är hela matchen borta. Aldrig varit med om det tidigare och nu var det flera på en dag så börjar fundera på om det är nån bugg?

Japp. Samma grej här med notiserna, men matcherna har inte försvunnit. Störigt som fan.

• Gilla
Reactions: JGD
Stående ovationer även hos mina vänner när jag berättat att jag nog bara vill träffa MM framöver. Det blev trots det en stökig helg med mycket fest och jag hamnade i säng med min KK och hans dejt för kvällen. Lyckades utöver det göra en riktig skulle-inte-ha-tagit-det-sista-glaset-kräk på toalettlocket och jag kände mig som när jag var 15 år och drack 7,0 cider i Haga. MM kom hem igår och frågade om jag haft en bra helg. Jag borrade in ansiktet i bröstet på honom och sa att det var skönt att ha honom hemma. För hur kul stökiga nätter och trekanter än är så slog det ändå inte att få se honom efter några dagar isär.

(Och OBS, för att ge exempel på mina starka känslor: jag stör mig inte längre på att han skriver "ja" istället för "jag" över text!!!!!!!!!!!! Vad är det för fel på mig??? :banghead::yuck:)

Jag och en vän pratade i helgen om hur mycket man accepterar när man är lite förälskad :D Jag köpte ju rakt av att M var ett riktigt svin som alltid lyckades dubbelboka när vi skulle ses och inte prioriterade mig. "Han är ju bara så himla upptagen, stackaren!" :grin: Vännen hade nyligen heeeeeelt accepterats sin dejts veganism, yogahörna, rökelser och marijuanabruk. Nu när de brutit skrattade hon högt åt vilka rosa glasögon hon haft på sig.

Hade det varit jag hade det inte varit förälskelse. Snarare förhäxning. Tag dig i akt!

Nu när du säger det så, ja, så måste det vara! Ska akta mig!

Jag och en vän pratade i helgen om hur mycket man accepterar när man är lite förälskad :D Jag köpte ju rakt av att M var ett riktigt svin som alltid lyckades dubbelboka när vi skulle ses och inte prioriterade mig. "Han är ju bara så himla upptagen, stackaren!" :grin: Vännen hade nyligen heeeeeelt accepterats sin dejts veganism, yogahörna, rökelser och marijuanabruk. Nu när de brutit skrattade hon högt åt vilka rosa glasögon hon haft på sig.

Ja, herregud vad man accepterat skit genom åren. Ett ex till mig kom hem klockan 6 en morgon efter att ha varit ute, HELT nedblodad. Jag hade varit orolig hela natten, hans mobil var död och när han inte kommit hem klockan 4 visste jag inte vad jag skulle ta mig till. När han till slut kommer in genom dörren blir han SVINARG över att jag gråter (av lättnad och chock) och tycker jag ska skärpa mig för att han lyckats hamna i slagsmål, missat all kollektivtrafik hem och ingen taxi ville plocka upp honom när han såg ut sådär "jag är trött och vill bara sova"... Visade sig sen också att han dragit i sig massor av kokain. Jag bad om ursäkt. :crazy:

Nu när du säger det så, ja, så måste det vara! Ska akta mig!

Ja, herregud vad man accepterat skit genom åren. Ett ex till mig kom hem klockan 6 en morgon efter att ha varit ute, HELT nedblodad. Jag hade varit orolig hela natten, hans mobil var död och när han inte kommit hem klockan 4 visste jag inte vad jag skulle ta mig till. När han till slut kommer in genom dörren blir han SVINARG över att jag gråter (av lättnad och chock) och tycker jag ska skärpa mig för att han lyckats hamna i slagsmål, missat all kollektivtrafik hem och ingen taxi ville plocka upp honom när han såg ut sådär "jag är trött och vill bara sova"... Visade sig sen också att han dragit i sig massor av kokain. Jag bad om ursäkt. :crazy:

Alltså det där med att be om ursäkt när man inte ska. Mitt ex fick mig att be om ursäkt för att jag träffat en annan åtta månader efter att vi gjort slut och inte berättat det för honom. M fick mig att be om ursäkt för att jag ”var så tjafsig emot honom” när sanningen var att jag enbart reagerade på hans svinerier och sa ifrån. Faktiskt precis alla gånger man bett om ursäkt för att man ”överreagerat” när man helt enkelt bara har called them out on their bullshit. Nej tjejer, kan vi inte bara komma överens om att försöka stå upp för oss själva hur kära vi än är?

Alltså det där med att be om ursäkt när man inte ska. Mitt ex fick mig att be om ursäkt för att jag träffat en annan åtta månader efter att vi gjort slut och inte berättat det för honom. M fick mig att be om ursäkt för att jag ”var så tjafsig emot honom” när sanningen var att jag enbart reagerade på hans svinerier och sa ifrån. Faktiskt precis alla gånger man bett om ursäkt för att man ”överreagerat” när man helt enkelt bara har called them out on their bullshit. Nej tjejer, kan vi inte bara komma överens om att försöka stå upp för oss själva hur kära vi än är?

När jag separerade senast bestämde jag mig för att jag ALDRIG mer skulle låta någon bli besviken på mig. Dra åt helvete om jag och mitt beteende inte duger rent ut sagt. Jag är en snäll person och handlar jag konstigt så beror det på att du pressat mig och det tänker jag never ever be om ursäkt för. Har bett om ursäkt för mig själv hela mitt liv men nu är det slut på det!

Vad är det för fel på mig, Jag blir ledsen för att jag bara pratade med B i två timmar!
Och blev ledsen för att hon gick och la sig! för att jag inte kan prata mer med henne förrän i morgon.
Något fel är det på kontoret. vi kommer att träffas på lördag.

Det går bra nu... :meh:
Trummisen skrev att han hade känt efter lite och att det nog inte kunde bli nån romans mellan oss... Det var ändå han som kort efter vår dejt frågade om jag ville ses igen, så det var kanske inte helt väntat, jag trodde han var mer på än mig. Men bra att han är ärlig och inte bara låter bli att höra av sig som vissa andra. Han är nog den mest kommunikativa person jag dejtat tror jag, vi har verkligen hunnit göra djupdykningar på kort tid. Lite synd att det inte gick vägen, men jag var väl också lite osäker egentligen, dels över hur mycket attraktion det fanns, men också över hur våran vardag skulle gå ihop, och om han kanske har lite för mycket bagage, att jag kanske just nu skulle behöva någon som är lite stabilare i sig själv.

Efter att Kompis dissade mig har jag nu alltså dejtat tre killar som inte velat ses mer efter första gången. Jag har ju inte tagit hårt på det var för sig, ingen av dem har jag väl själv känt varit så klockren, ,men ändå känns det nu som att mitt dejtsjälvförtroende (som var bättre än någonsin för nån månad sen) börjar rasa lite, att jag undrar vad som är fel på mig, eller vad jag gör för fel, fast jag egentligen vet att det mest handlar om hur man synkar och inget annat. Känns lite läskigt att fortsätta försöka nu för att det vore så jobbigt att hantera ännu fler dissar. Får komma på nåt sätt att komma runt den känslan.

Men jag har i alla fall Konstnärskillen. Det blir fint att träffa honom på onsdag. Synd att jag blir så rastlös om vi umgås en längre stund. Jag gillar att ligga med honom, gos och film funkar också, men i övrigt har vi helt olika energinivå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 024
· Visningar
105 696
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 019
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10