Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Urk, jag har en såndär skitdag när jag betvivlar precis allt med mig själv. Tänker att jag kanske inte är varken så smart, rolig eller snygg som jag tidigare tyckt och vet inte alls vad någon skulle se hos mig. Varken vän eller partner. Efter två dagars festande så kan det nog vara bara alkoholen som ger lite ångest såhär på söndagen. Löser det, som alltid, genom att storstäda. Ordning rent visuellt ger ordning i huvudet, eller nåt :angel:
Du ger ett bra intryck här och ditt utseende är det inget fel på. Så det är nog lite ångest som förstör för dig.

@durachiny Nej, du har rätt, jag vet att jag ibland kan gå för långt i det tänket. Men något vill jag skriva iallafall, men ska inte ta så allvarligt på det, vi har ju inte ens setts så...

Sådär, nu skrev jag det till honom och avmatchade... :/

Men hörrni, hur gör man egentligen för att träffa folk utanför Tinder? ^^ HAHA Om man inte vill gå på krogen, vart letar man?

Senast ändrad:
Idag ska jag träffa samma kille från i torsdags, ska bli kul! Inte alls nervös nu.

Har även en dejt med en annan kille imorgon. :p Och egentligen på torsdag med ytterligare en annan, men får se om jag orkar. Han verkar schyst och rolig och vi har intressanta samtal men kanske skjuter upp det en vecka.

Igår hörde ett ex av sig efter nästan ett års tystnad och ville ses och prata för att han ”orkar inte hata mig längre”... Vi gick igenom ett fruktansvärt jobbigt breakup (han var inte schyst) och jag har ärligt talat varit livrädd för att råka springa på honom på stan. Vet inte hur jag vill göra, på ett sätt vore det skönt att ses men jag har ingenting att säga till honom. Han passerade väldigt många gränser för vad som är okej. Tog musten ur mig rätt rejält.
Nån som varit i liknande situation? Vad hade ni gjort?

Jag skulle inte svara honom alls.

@durachiny Nej, du har rätt, jag vet att jag ibland kan gå för långt i det tänket. Men något vill jag skriva iallafall, men ska inte ta så allvarligt på det, vi har ju inte ens setts så...

Men hörrni, hur gör man egentligen för att träffa folk utanför Tinder? ^^ HAHA Om man inte vill gå på krogen, vart letar man?
Nu ska jag inte stressa ut dig mer om det men om han inte svarade på det du skrev så vet man inte om han har sett det du skrev eftersom hela eran konversation försvinner när du avmatchar.

Det är inte så att jag tycker att man inte ska bry sig öht om andra personer osv men det är inte heller värt att överinvestera i personer som man inte har någon relation till. Om han dessutom är generellt lite för på osv så är det liksom meh, då är det bara avmatcha. Det skulle vara annan sak om det var en person som man på något sätt klickade med men man inte vill gå vidare med (kanske träffat någon utanför eller liknande), DÅ kan man vara lite mer civiliserad men annars riskerar det mest att bli slöseri med tid och känslor och att du fastnar i någon tråkig konversation där du måste förklara varför.

Orkar inte citera alla som kommenterat angående exet, men tack snälla för svar! Nej, jag kommer nog inte träffa honom. Hade han varit en annan person hade jag tänkt som @Singoalla (och det vore skönt att slippa tänka ”hoppas inte han är här” när man rör sig kring vissa platser) men jag ska nog inte ge den här snubben fler chanser. Lät bli att polisanmäla honom, det var tillräckligt. Jag måste lära mig att sluta vara så snäll och tillmötesgående.

Orkar inte citera alla som kommenterat angående exet, men tack snälla för svar! Nej, jag kommer nog inte träffa honom. Hade han varit en annan person hade jag tänkt som @Singoalla (och det vore skönt att slippa tänka ”hoppas inte han är här” när man rör sig kring vissa platser) men jag ska nog inte ge den här snubben fler chanser. Lät bli att polisanmäla honom, det var tillräckligt. Jag måste lära mig att sluta vara så snäll och tillmötesgående.

Låter som helt rätt beslut. Det där med att sluta vara så snäll och tillmötesgående är ofta något man får lära sig den hårda vägen tyvärr.

Låter som helt rätt beslut. Det där med att sluta vara så snäll och tillmötesgående är ofta något man får lära sig den hårda vägen tyvärr.

Verkligen! Får oss som ser sig själva som tjejer/kvinnor tror jag det är extra svårt. Man är så indoktrinerad i att man ska vara snäll och göra det enkelt för alla. Krävdes att jag skulle göra slut för att jag skulle fatta vilket hemskt förhållande jag hade varit i.

Verkligen! Får oss som ser sig själva som tjejer/kvinnor tror jag det är extra svårt. Man är så indoktrinerad i att man ska vara snäll och göra det enkelt för alla. Krävdes att jag skulle göra slut för att jag skulle fatta vilket hemskt förhållande jag hade varit i.

Så är det verkligen. En fördel med åldern, man lär sig identifiera energitjuvar och man lär sig vilken grad av respekt man kan kräva från omgivningen. Jag har fått bita mig i tungan många gånger när M har legat på och antingen krävt en förklaring till varför jag inte vill träffa honom mer, eller tjatat om att få ses och be om ursäkt. "Jag vill bara ta en lunch och få chansen att be om ursäkt på riktigt". Jag har skrivit över mess på ett väldigt artigt sätt att jag inte tycker att vi fungerar ihop och att jag därför inte vill att vi ska ses mer, jag tycker att det räcker som förklaring. Trots det får jag dåligt samvete när jag vägrar svara i telefon när han ringer, eller fortsätter att tacka nej till att ses. Jag får hela tiden tala om för mig själv att jag gett honom nog redan.

Skåningen träffade jag genom @the_connemara, kollegan på jobbet (vilken överaskning), SJ på snap, har även träffat ett par när jag jobbat.
Finns killar lite varstans :p

Nu har gymkillen åkt hem och jag kan väl konstatera att vi matchar rätt dåligt så det blir nog ingen mer gång.
Jag klarar inte riktigt av att hålla mig på mattan och inte dra iväg med min lätt störda humor.
Föredrar helt klart SJ som är precis likadan.

Hur vet man om någon inte är tillräckligt intresserad av att ses?

Han jag dejtat 3ggr är alltid antingen superupptagen med jobb/bakis/sjuk osv. Han har avbokat några ggr vi bestämt preliminärt. Nu när jag frågade om han hade tid att ses i veckan sa han kanske lördag.

Det här med att säga kanske och avboka verkar ju va hans grej.

Så vad tror ni? Är han intresserad men väldigt uppbokad eller inte tillräckligt intresserad för att bestämma något definitivt?

Han fortsätter ju skriva till mig ändå så vi håller kontakten. Men jag ser inte vad poängen är om vi inte ses. Jag funderar på att bara säga att vi kan skippa detta.

Hur vet man om någon inte är tillräckligt intresserad av att ses?

Han jag dejtat 3ggr är alltid antingen superupptagen med jobb/bakis/sjuk osv. Han har avbokat några ggr vi bestämt preliminärt. Nu när jag frågade om han hade tid att ses i veckan sa han kanske lördag.

Det här med att säga kanske och avboka verkar ju va hans grej.

Så vad tror ni? Är han intresserad men väldigt uppbokad eller inte tillräckligt intresserad för att bestämma något definitivt?

Han fortsätter ju skriva till mig ändå så vi håller kontakten. Men jag ser inte vad poängen är om vi inte ses. Jag funderar på att bara säga att vi kan skippa detta.
Låt han föreslå en tid när han kan och vill ses. Då vet du om han är intresserad eller inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 837
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 722
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka