Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ganska starka känslor för frukostkillen, men vill ändå inget seriöst. Så det behöver inte vara, som man ofta tänker, ett likhetstecken mellan känslor och vilja något mer än casual. Det hänger nog mest på hur känslorna känns och inte bara att dom finns där.

Intressant! På vilket sätt är känslorna annorlunda (nyfiken :))?

Ja, låt honom ta kontakten om han vill. Jag tror det är bättre att inte vara för på och låta dom ta kontakten istället. Det är så jag själv gör just nu med TK, vill han höra av sig igen får han göra det jag tänker inte vara den som hör av mig till honom (utanför jobbet då).

Jag tror det kommer lösa sig för dig, låt det ta den tiden du behöver för att lappa ihop dig själv igen. :heart

Alltså.. jag har nog inget som behöver lappas ihop. Det var bara skönt att ha nån att höra av sig till och ligga med regelbundet :)

Intressant! På vilket sätt är känslorna annorlunda (nyfiken :))?

Kan känna att jag älskar honom, ofta. Att jag beundrar vilken fin och genuint omtänksam människa han är. Så klok, varm och trygg. Ofta saknar jag hans famn och bara få ligga där och känna mig som världens lugnaste människa. Men jag vet hur det känns när jag är kär. Då får jag så mycket fjärilar i magen att jag blir illamående. Det är helt annorlunda. Jag är säker på att jag och frukostkilllen skulle kunna bygga en riktigt fin relation och få ett bra liv tillsammans. Men jag vill ha mer krut, mer fjärilar och bara.. mer av allt. Många söker nog det här trygga som vi redan har och skulle tycka allt annat mest låter jobbigt. Men själv är jag en person som det smäller högt för när jag faller för någon och eftersom det har hänt förr så vet jag att det kommer att hända igen. Så jag väntar på det.

Hemkommen från dejten med B. Det var väldigt trevligt, även om det var typiskt göteborgsväder och inte lika fint som igår ;) Vi tog en promenad och picknick i Slottskogen.

Han sa dock när vi skulle skiljas åt att han inte visste riktigt vad han ville med vår relation än, och att han inte hinner ses innan han är tillbaka från sin resa (om 1,5 månad). Jag sa att jag inte vet heller, men att jag gärna träffas igen. La ansvaret lite på honom att höra av sig om vi ska ses, och det lät det som att han ville. Ovant med någon som är så öppen och ärlig vid andra dejten, men jag gillar det!
Spännande att Någonting i umgänget med honom gör mig väldigt lugn, jag får liksom en känsla att detta kommer bli något (utan att vara kär än egentligen) :p Kommer dock inte hålla andan och vänta, utan tindrar nog lite till han är tillbaka..

Kan känna att jag älskar honom, ofta. Att jag beundrar vilken fin och genuint omtänksam människa han är. Så klok, varm och trygg. Ofta saknar jag hans famn och bara få ligga där och känna mig som världens lugnaste människa. Men jag vet hur det känns när jag är kär. Då får jag så mycket fjärilar i magen att jag blir illamående. Det är helt annorlunda. Jag är säker på att jag och frukostkilllen skulle kunna bygga en riktigt fin relation och få ett bra liv tillsammans. Men jag vill ha mer krut, mer fjärilar och bara.. mer av allt. Många söker nog det här trygga som vi redan har och skulle tycka allt annat mest låter jobbigt. Men själv är jag en person som det smäller högt för när jag faller för någon och eftersom det har hänt förr så vet jag att det kommer att hända igen. Så jag väntar på det.

Jag förstår hur du menar. Jag är likadan. Mina ex har varit såna som fått mig at känna de där fjärilarna och starka längtan när man inte ses.
Jag tror absolut du kommer få känna det igen :).

Idag ska jag träffa samma kille från i torsdags, ska bli kul! Inte alls nervös nu.

Har även en dejt med en annan kille imorgon. :p Och egentligen på torsdag med ytterligare en annan, men får se om jag orkar. Han verkar schyst och rolig och vi har intressanta samtal men kanske skjuter upp det en vecka.

Igår hörde ett ex av sig efter nästan ett års tystnad och ville ses och prata för att han ”orkar inte hata mig längre”... Vi gick igenom ett fruktansvärt jobbigt breakup (han var inte schyst) och jag har ärligt talat varit livrädd för att råka springa på honom på stan. Vet inte hur jag vill göra, på ett sätt vore det skönt att ses men jag har ingenting att säga till honom. Han passerade väldigt många gränser för vad som är okej. Tog musten ur mig rätt rejält.
Nån som varit i liknande situation? Vad hade ni gjort?

Idag ska jag träffa samma kille från i torsdags, ska bli kul! Inte alls nervös nu.

Har även en dejt med en annan kille imorgon. :p Och egentligen på torsdag med ytterligare en annan, men får se om jag orkar. Han verkar schyst och rolig och vi har intressanta samtal men kanske skjuter upp det en vecka.

Igår hörde ett ex av sig efter nästan ett års tystnad och ville ses och prata för att han ”orkar inte hata mig längre”... Vi gick igenom ett fruktansvärt jobbigt breakup (han var inte schyst) och jag har ärligt talat varit livrädd för att råka springa på honom på stan. Vet inte hur jag vill göra, på ett sätt vore det skönt att ses men jag har ingenting att säga till honom. Han passerade väldigt många gränser för vad som är okej. Tog musten ur mig rätt rejält.
Tycker det låter som ett märkligt skäl att träffa någon för att ”man inte orkar hata dem längre”.
Låter dessutom inte som att DU vill träffa honom, och då spelar det ingen roll vad han vill i detta läget. Har han behandlat dig illa har du inga skyldigheter mot honom!

B hörde av sig igår kväll och tackade för dejten, och sa att han gärna träffades igen, om jag ville. Jag sa att det vill jag gärna, och förklarade att jag inte förväntar mig att någon av oss vet vad vi vill eller känner efter två dejter.
Tror han blivit bränd av någon rätt nyligen, därav kanske han har en rädsla att hamna i nått som inte är bra. Så får ta det lite piano helt enkelt :) Det har jag inga problem med. Lät som att han skulle försöka få till att ses innan sin resa iaf, och det tror jag är bra :bump:

Men vilken röv. "Jag orkar inte hata dig längre", öh nähä, gör inte det då?

Han respekterade inte dina gränser, du är rädd för att träffa honom och du har ingenting att säga. Du har noll och ingen skyldighet att träffa honom bara för att han har (drabbats av) någon slags hybris. Det är helt okej att be honom fara och flyga om det är vad du vill!

Jag hade inte träffat honom.
Han var ett as och nu ska du ställa upp att träffa honom för att han ska känna sig bättre?
Nej, glöm det

Men herregud vilken omogen barnrumpa. Upplys honom om att du inte har några som helst skyldigheter gentemot honom. Han kan nog också behöva höra att han mer än gärna kan låta bli att höra av sig eftersom du har gått vidare och helt enkelt inte vill höra från honom pga hans tidigare obehagliga beteende.

Om jag hade haft minsta magkänsla som sa mig att han kanske faktiskt ville mötas på riktigt i separationen, eller att han ville be om ursäkt så hade jag gett honom en chans. Valt ett café och rest mig upp och gått ifall det visade sig att jag hade fel. Jag brukar vilja reda ut saker, jag och mitt ex bråkade nästan varje vecka i 6 månader (:angel:) efter vårt uppbrott tills våra vänner fick spader och beordrade oss att sluta. Tillslut sänkte vi garden och kom fram till att vi inte kommer att mötas fullt ut i den här konflikten, och bara måste acceptera det och gå vidare. Idag har vi en väldigt bra relation.

Nu är du säkert inte alls intresserad av att ha kontakt med ditt ex alls i framtiden men om du känner att det kan ge dig någonting att ses så gör det, absolut inte för hans skull. Men känner du på dig att han kanske inte alls har mognat så är risken att det bara river upp gamla sår helt i onödan.

Varit borta fyra dar och glömt massa inlägg jag tänkt kommentera, men aja...
@transmission Tycker inte heller du ska träffa honom. Om du hade velat det så absolut, men du är inte skyldig honom något.
@Ceta Vad kul att det går bra!

För min del är det fortsatt segt, Tinder är ganska tråkigt. Skriver med två personer, men den ena är för på samt bor för långt bort, så ska komma på nåt icke-taskigt sätt att säga hejdå på. Den ena matchade jag med för en vecka sen och han har svarat tbx en gång, men jag har ju själv varit borta nu så jag har svarat tbx bara en gång jag också nu, får väl se där då...

Varit borta fyra dar och glömt massa inlägg jag tänkt kommentera, men aja...
@transmission Tycker inte heller du ska träffa honom. Om du hade velat det så absolut, men du är inte skyldig honom något.
@Ceta Vad kul att det går bra!

För min del är det fortsatt segt, Tinder är ganska tråkigt. Skriver med två personer, men den ena är för på samt bor för långt bort, så ska komma på nåt icke-taskigt sätt att säga hejdå på. Den ena matchade jag med för en vecka sen och han har svarat tbx en gång, men jag har ju själv varit borta nu så jag har svarat tbx bara en gång jag också nu, får väl se där då...
Tycker inte man behöver tänka så mycket på att vara "icke-taskig", är man inte intresserad så är det bara att matcha av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 837
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 400
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 722
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka