Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Matchade med en kille som visade sig vara pilot.
Jag är inte så lättimponerad, tittade på hans gulliga plan på Instagram och skrev att jag tänker mig honom som Sigge Mckvack i Ducktales :D
Han hade ganska roligt åt det, går inte att vara lättstött om man ska umgås med mig.
Jag brukar referera mig själv till Peter Dalle i Skenbart, självdistans är viktigt :laugh:
Flygplan :love:

Matchade med en kille som visade sig vara pilot.
Jag är inte så lättimponerad

Blir man inte imponerad av vad man själv är intresserad av, eller tycker är spännande/häftigt? :confused: Jag personligen tycker inte flygplan är ett dugg imponerande.

Blir man inte imponerad av vad man själv är intresserad av, eller tycker är spännande/häftigt? :confused: Jag personligen tycker inte flygplan är ett dugg imponerande.

Det var mer att många tycker det är lite coolt med piloter, uniform osv.

Själv uppskattar jag människor med genuina intressen, sen om det är flygplan, hästar eller warhammer spelar ingen roll. Duktiga människor är alltid intressanta.

Så funkar inte jag iaf. Jag kan bli imponerad av mycket jag själv inte är speciellt "intresserad" av. Varför är det inte ett dugg imponerande med nån som har tagit flygcert (och dessutom utbildat sig till att kunna specifika, större, flygplan)? Det är inte särskilt enkelt precis.

Så funkar inte jag iaf. Jag kan bli imponerad av mycket jag själv inte är speciellt "intresserad" av. Varför är det inte ett dugg imponerande med nån som har tagit flygcert (och dessutom utbildat sig till att kunna specifika, större, flygplan)? Det är inte särskilt enkelt precis.
Kan ju hänga ihop med att jag har varit gift med en pilot :cool:

Blir betydligt mer imponerad av teoretiska fysiker tex.

Ifall många blir imponerade av piloter, men inte jag. Det var dessutom bara en tanke.

Ah.. det jag inte förstod var vilken roll det spelade att du varit gift med en pilot. Blir man mindre imponerad av en sak nån gör enbart för att ett ex gjort det?

Anyways.. jag blir själv imponerad av personer som orkar tänka och filosofera. Samt personer som har principer och kan klara av att vara disciplinerade om de bestämmer sig för nått. Yrket spelar inte lika stor roll IMO.

• Gilla
Reactions: ptr
I vissa fall kan det väl absolut vara så. Man kanske t.ex har sett sidor av ett yrke eller dylikt som gör att det inte är varken glamouröst eller lockande. Eller imponerande.

Jag undrar hur du menar.. blir ett yrke som är relativt svårt att utbilda sig till och utföra plötsligt inte alls imponerande längre för att det har mindre glamorösa sidor? Inget yrke tex har väl bara perfekta och glamorösa sidor, oavsett om man vet om dem eller ej så bör man ju redan veta just det.

I vissa fall kan det väl absolut vara så. Man kanske t.ex har sett sidor av ett yrke eller dylikt som gör att det inte är varken glamouröst eller lockande. Eller imponerande.
Det kan ju också vara så att de allra flesta inom vissa yrken har några gemensamma åsikter/egenskaper som en själv inte alls är kompatibel med som gör att hela yrket inte är särskilt imponerande eller att en inte ser charmen med personer inom vissa yrken (pch jag vet att alla är individer osv men jag pratar generellt nu)

Jag undrar hur du menar.. blir ett yrke som är relativt svårt att utbilda sig till och utföra plötsligt inte alls imponerande längre för att det har mindre glamorösa sidor? Inget yrke tex har väl bara perfekta och glamorösa sidor, oavsett om man vet om dem eller ej så bör man ju redan veta just det.

Ja, så tror jag att det kan vara. Det behöver ju inte vara så att man är blasé inför det, men att man kanske har insett att de är lika mycket människor som vi andra och därför kanske inte direkt imponerande? Sedan kan man väl vara imponerad av dedikationen och energin och så vidare hos människor som studerar länge ändå.

Det kan ju också vara så att de allra flesta inom vissa yrken har några gemensamma åsikter/egenskaper som en själv inte alls är kompatibel med som gör att hela yrket inte är särskilt imponerande eller att en inte ser charmen med personer inom vissa yrken (pch jag vet att alla är individer osv men jag pratar generellt nu)

Oh ja, definitivt! Och detta kanske inte är uppenbart förrän en lever lite närmre inpå, träffar kollegor osv...

Ja, så tror jag att det kan vara. Det behöver ju inte vara så att man är blasé inför det, men att man kanske har insett att de är lika mycket människor som vi andra och därför kanske inte direkt imponerande? Sedan kan man väl vara imponerad av dedikationen och energin och så vidare hos människor som studerar länge ändå.

Men då är man ju imponerad?:) Att de är människor...ja såklart. Jag inser att jag tänker helt annorlunda kring vad som är imponerande än andra här nu..

• Gilla

Själv är jag inte så imponerad av titlar. Men jag har förstått att andra är det? Min bror är pilot och när man berättar det brukar man få höra typ "oj, är han pilot. Va häftigt". Men det är väl inte så jätte glamoröst egentligen och inte jättesvårt. Han hoppade av sin ingenjörsutbildning och utbildningen gick väl på minst 1 miljon har jag för mig, då han bekostade den själv/fick hjälp av familjen. Sen är han ju periodvis borta rätt mkt. Men lönen är ju bra.

Jag har dejtat, ingenjörer, sjuksköterskor, butiksarbetare, advokat och studenter m.m. Men jag har inte lagt så stor vikt vid yrket. Däremot har ju studenter begränsad budget så de kan ju begränsa lite vad man göra.

• Gilla
Själv är jag inte så imponerad av titlar. Men jag har förstått att andra är det? Min bror är pilot och när man berättar det brukar man få höra typ "oj, är han pilot". Men det är väl inte så jätte glamoröst egentligen och inte jättesvårt. Han hoppade av sin ingenjörsutbildning och utbildningen gick väl på minst 1 miljon har jag för mig, då han bekostade den själv/fick hjälp av familjen. Sen är han ju periodvis borta rätt mkt. Men lönen är ju bra.

Jag har dejtat, ingenjörer, sjuksköterskor, butiksarbetare, advokat och studenter m.m. Men jag har inte lagt så stor vikt vid yrket. Däremot har ju studenter begränsad budget så de kan ju begränsa lite vad man göra.

Jag pratade själv verkligen inte om "titlar". Så "lätt" är det inte att bli pilot, och verkligen inte att vara en duktig sådan. Kräver en hel del studier och praktisk kunskap. Visst, mycket annat kan vara lika svårt men inte ha samma "status", men nu försökte jag inte jämföra status på yrken, utan helt enkelt med exemplet pilot så tycker jag att det är något imponerande på det sättet att de har en specifik kompetens som inte är superlätt att få, och väldigt praktisk och konkret. Det kräver noggrannhet, anpassningsförmåga och disciplin för att nämna några saker!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 099
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 756
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros