Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skönt med en slasktråd, jag är färdig med konflikter på Buke. Tänkte ju gå in och svara alla er gullisar som skrev att ni skulle sakna mig i tråden men då hade den blivit låst :p Hur som helst så har min hjärna tagit semester, både när det kommer till relationer och annat som känns snurrigt, så det är därför jag inte skriver så mycket (mao inte ens tänker så mycket).

Såg ett svar av dig i en annan tråd o blev så glad :love:

Det har ändrats lite på dejtingfronten hos mig. Men bara lite. Flyttar hem till min dejt ett par dagar o sedan till @Bison s dejt nästa vecka då vi jobbar samma skift. Det har snöat lite men blåser desto mer så jag är i princip konstant insnöad hos mig, kan bara köra ut o in precis efter den kommunala plogbilen man aldrig kan veta när den kommer.

Jag som inte gillar att vända upp o ner på mitt liv undrar om detta är slutet på tiden med min dejt och vänskapen med min kollega :nailbiting: Men det är det värt för att ha bilen utanför druvorna o förhoppningsvis kunna ta sig till stallet igen from i morgon :love: (och lite bra att kunna jobba också, vill ha semesterdagarna till hästen o inte till snökaos :laugh:).

När man först läst häst och hundannonser och sen är på Tinder så blir det lite märkligt då det finns vissa likheter:

Först måste man bestämma sig för vad man vill ha dvs vill man ha en partner som är en familjemedlem att hänga med i soffan, vill jag ha en träningskompis eller vill jag avla?

Det gäller att hitta en som passar ens nuvarande livsstil i temperament och kunskapsnivå samt en exteriör som man gillar. Nackdelen med att välja partner är att man ofta inte har kontakt med uppfödaren förrän i ett senare skede. Kullarna är ofta små vilket gör att det i regel inte finns flera syskon att välja mellan.

Tänk också på de ökade kostnader som det kan innebära i form av foder. Har du tid för en ny partner eller är det mer lämpligt att enbart vara medryttare eller vakt ett par gånger i veckan åt någon annans familjemedlem?
Det är definitivt smart att ha på foder en period och kolla av beteende och lynne i hemmiljö, och hur foderkostnaderna påverkas. INNAN man stadgar sig på allvar. Om man väljer att ta steget från medryttare alltså. Delfodervärd är också en möjlighet, men det passar inte alla.

En del har olater som visar sig först när det gått en tid.

När man först läst häst och hundannonser och sen är på Tinder så blir det lite märkligt då det finns vissa likheter:

Först måste man bestämma sig för vad man vill ha dvs vill man ha en partner som är en familjemedlem att hänga med i soffan, vill jag ha en träningskompis eller vill jag avla?

Det gäller att hitta en som passar ens nuvarande livsstil i temperament och kunskapsnivå samt en exteriör som man gillar. Nackdelen med att välja partner är att man ofta inte har kontakt med uppfödaren förrän i ett senare skede. Kullarna är ofta små vilket gör att det i regel inte finns flera syskon att välja mellan.

Tänk också på de ökade kostnader som det kan innebära i form av foder. Har du tid för en ny partner eller är det mer lämpligt att enbart vara medryttare eller vakt ett par gånger i veckan åt någon annans familjemedlem?

Detta var så kul och klockrent jag är då alltså medryttare!

När jag gick hem från 24-åringen på morgonen så tänkte jag bara "gud vad skönt det är att vara singel."
Får ju närhet och sex, men slipper allt annat!

Skägget hörde av sig och ville ses, jag förklarade situationen; att jag inte orkar träffa nån ny person just nu och han förstod :)

Min gamla kk hörde inte av sig mer, lika bra det...

@pepp Vad gött det låter! Ja jag vet ju varken ut eller in jag hur jag vill ha det... lyxproblem^^ haha. Btw OT men jag drömde om dig i går kväll när jag sov innan jag gick på min jobbnatt:p Du bodde i en jääättefin - men liite konstig - lägenhet ^^.

@pepp Vad gött det låter! Ja jag vet ju varken ut eller in jag hur jag vill ha det... lyxproblem^^ haha. Btw OT men jag drömde om dig i går kväll när jag sov innan jag gick på min jobbnatt:p Du bodde i en jääättefin - men liite konstig - lägenhet ^^.

Jag vet varken ut eller in ganska ofta också :) vissa veckor saknar jag en partner väldigt mycket!

Haha. Bor ju i en jättefin (men okristlig O_o ) lägenhet. Hur var den konstig? :D

Bifogade filer

• 20180301_203616.webp
    20180301_203616.webp
    103,5 KB · Visningar: 226
Vad skönt med en slasktråd, jag är färdig med konflikter på Buke. Tänkte ju gå in och svara alla er gullisar som skrev att ni skulle sakna mig i tråden men då hade den blivit låst :p Hur som helst så har min hjärna tagit semester, både när det kommer till relationer och annat som känns snurrigt, så det är därför jag inte skriver så mycket (mao inte ens tänker så mycket).
Saknar dig! :love:

Jag har gått på gymnasiet/internat i Skåne, började min "alkoholresa" med att där i ungdomen dricka det vi fick tag på - billig jävla importvodka, värsta sortens rävgift, så har väl högre toleransnivå för smaklökarna där. :D

Helt OT och sent men jag tror bestämt att vi gått på samma skola :D Känner mycket väl igen beskrivningen :angel: Kan alkoholen möjligtvis ha införskaffats i en hamn vid stad Y? :sneaky::laugh:

05-08, vi var sista årskullen som drabbades av den förjävliga insparken, och fick sen dessutom aldrig chansen att ge igen då insparkerna förbjöds åren efter. :angel:

Oj, oj, oj, brings back memorys :nailbiting::eek::D:love:
Hur mycket utslag fick du av vattnet i vallgraven? :yuck: Och hur många veckor tog det för dej att bli av med spilloljan från håret :rage:

Men då har du återträff i år också (jag gick ut 03). Har du gått på de tidigare och ska du gå i år?

Oj, oj, oj, brings back memorys :nailbiting::eek::D:love:
Hur mycket utslag fick du av vattnet i vallgraven? :yuck: Och hur många veckor tog det för dej att bli av med spilloljan från håret :rage:

Men då har du återträff i år också (jag gick ut 03). Har du gått på de tidigare och ska du gå i år?

Många tvättar blev det... :angel:

...dafuck. Är det 10 år sen jag gick ut i sommar?! Kan jag inte tro. :nailbiting: Var inte på 5-årsjubiléet, får se om jag går nu. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat