Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, vet att det finns såna problem. Men finns väl många som har komplex över sin längd också ?
Men ändå anses det mer OK att fråga om längd.
Det finns säkert vissa som mår dåligt över sin längd. Det förstår jag absolut. Men jag tvivlar på att man bara pga det anses äcklig, korkad, hånad på det sätt som överviktiga kan få. Detta är en enormt mkt större fråga än bara "varför får jag inte fråga om vikt". De flesta vet att vikt är känsligt så varför inte bara visa lite hänsyn.

Det finns säkert vissa som mår dåligt över sin längd. Det förstår jag absolut. Men jag tvivlar på att man bara pga det anses äcklig, korkad, hånad på det sätt som överviktiga kan få. Detta är en enormt mkt större fråga än bara "varför får jag inte fråga om vikt" De flesta vet att vikt är känsligt så varför inte bara visa hänsyn

Jo, det är därför jag tror att den här mannen bara var ute efter att provocera. De flesta vet att man inte ska fråga om vikten.
Men jag anser ändå inte det konstigare att ha viktkrav än längdkrav? Det är ju egentligen bara olika fysiska attribut och vad man attraheras av är ju olika.

Jo, det är därför jag tror att den här mannen bara var ute efter att provocera. De flesta vet att man inte ska fråga om vikten.
Men jag anser ändå inte det konstigare att ha viktkrav än längdkrav? Det är ju egentligen bara olika fysiska attribut och vad man attraheras av är ju olika.
Det handlar om att sätta in vikt i ett sammanhang. Överallt möts vi av att övervikt är dåligt, smalt är bra.
Om man vill förstå det tror jag man måste sätta in det i ett sammanhang och inte se det som något isolerat.
Personligen tycker jag det är otrevligt att ha "krav." Sen kan man förstås ha olika preferenser och det man brukar attraheras av.

Det handlar om att sätta in vikt i ett sammanhang. Överallt möts vi av att övervikt är dåligt, smalt är bra.
Om man vill förstå det tror jag man måste sätta in det i ett sammanhang och inte se det som något isolerat.
Personligen tycker jag det är otrevligt att ha "krav." Sen kan man förstås ha olika preferenser och det man brukar attraherad av.

Fast egentligen är det ju samma fenomen med längden. Att lång är bra och kort är dåligt.
Jo, det är lite otrevligt med "krav" , varför kravlistor oftast inte känns så trevligt i en presentation.

Det är inte mer rätt eller fel att ha något utav längd och vikt som krav men personen som blir tillfrågad eller som det ställs krav på är även fri att inte tycka att det är trevligt.

Fast egentligen är det ju samma fenomen med längden. Att lång är bra och kort är dåligt.
Jo, det är lite otrevligt med "krav" , varför kravlistor oftast inte känns så trevligt i en presentation.
Skippa det här bara.
När det gäller längd finns det inget "Du får skylla dig själv, att du inte bara skärper dig, vilken dålig karaktär och personlighet du måste ha".
Typ.

Jag tvivlar inte på att folk kan må dåligt över längd. Men nej- jag anser inte att det är samma sak.

Alla har ju rätt att ha en åsikt :). Personligen ser jag inte skillnaden. Däremot har jag förstått att feta verkar få ta mkt mer verbal skit och det är ju tråkigt att det är så...

Med risk för att tråden blir låst igen. Nu kanske denna man bara var ute efter att provocera och otrevligt att börja med att fråga om vikten. Men varför är det så stor skillnad på att fråga om vikten motför längden ? Längden känns ju mera känsligt då den är svårare att påverka.
Många kvinnor har ju längdkrav(Jag dejtar ingen under 180 cm, är inte helt ovanligt att se) är det så konstigt med män då som har viktkrav ?
Men herregud, ge dig!

Edit: varje gång du får en impuls att skriva om längd, muskler osv i den här tråden, varför inte starta en egen tråd? Så slipper du köra denna i diket och når de som vill diskutera ämnet.

Det finns säkert vissa som mår dåligt över sin längd. Det förstår jag absolut. Men jag tvivlar på att man bara pga det anses äcklig, korkad, hånad på det sätt som överviktiga kan få. Detta är en enormt mkt större fråga än bara "varför får jag inte fråga om vikt". De flesta vet att vikt är känsligt så varför inte bara visa lite hänsyn.

Tycker inte man måste värdera komplex mot varandra sådär. Längd går att göra absolut exakt noll åt, och är en stor grej bland kravlistor för män hos många kvinnor. Och för kvinnor hos många män.

Oavsett så är det väl så att man kan ha lite vanlig jäkla hyfs och social kompetens.

Alla har ju rätt att ha en åsikt :). Personligen ser jag inte skillnaden. Däremot har jag förstått att feta verkar få ta mkt mer verbal skit och det är ju tråkigt att det är så...
Du har rätt att bli irriterad och ledsen om folk har det som krav men i slutändan så leder det inte till någonting. Man var uppenbarligen inte en match och det är bara att gå vidare och det gäller oavsett vilket kravet var, längd, vikt, hårfärg - det var ingen match.

Du har rätt att bli irriterad och ledsen om folk har det som krav men i slutändan så leder det inte till någonting. Man var uppenbarligen inte en match och det är bara att gå vidare och det gäller oavsett vilket kravet var, längd, vikt, hårfärg - det var ingen match.
Jag är varken irriterad eller ledsen om folk har ex längdkrav. Enkelt att välja bort dessa. Det är ju tristare att träffa nån som har längkrav så blir man bortsorterad innan man hinner lära känna personen. Bättre då att sorteringen sker innan man ses.

Det är inte mitt mål att provocera. Bara skapa debatt och se det från andra synvilkar.
Längd är inte ett så intressant diskussionsämne då det varit uppe många gånger redan och det är inte något som berör någon större andel av användarna av forumet. Allt som finns att säga om det ämnet är nog sagt och det är ingen information som någon användare utom du har användning för.

Skapa debatt om nåt nytt och fräscht då, tack! Känns som att det här ämnet är färdigdebatterat för lääääänge sedan.

Fast relevant för dejting. Det är ju sånt man blir bedömd på hela tiden, tidigt i ett dejting stadium. Allt som är utseende relaterat bedöms i ett första stadium och det påverkar hur du blir bemött , hur stor chans du har att få match m.m. Det är egentligen i centrum för all dejting.

Längd är inte ett så intressant diskussionsämne då det varit uppe många gånger redan och det är inte något som berör någon större andel av användarna av forumet. Allt som finns att säga om det ämnet är nog sagt och det är ingen information som någon användare utom du har användning för.
Nej, inte längd. Men vikten kom ju upp nu.
Men det mesta kanske är avhandlat där också :).

När man först läst häst och hundannonser och sen är på Tinder så blir det lite märkligt då det finns vissa likheter:

Först måste man bestämma sig för vad man vill ha dvs vill man ha en partner som är en familjemedlem att hänga med i soffan, vill jag ha en träningskompis eller vill jag avla?

Det gäller att hitta en som passar ens nuvarande livsstil i temperament och kunskapsnivå samt en exteriör som man gillar. Nackdelen med att välja partner är att man ofta inte har kontakt med uppfödaren förrän i ett senare skede. Kullarna är ofta små vilket gör att det i regel inte finns flera syskon att välja mellan.

Tänk också på de ökade kostnader som det kan innebära i form av foder. Har du tid för en ny partner eller är det mer lämpligt att enbart vara medryttare eller vakt ett par gånger i veckan åt någon annans familjemedlem?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka