Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar om det finns något hemligt kodspråk på Tinder?
Typ det som inte har några presentationstexter och enbart en bild på ett träd, en växt, ett hus, en skoter, en bil.
Är det kodspråk för att man söker något speciellt?
Det har jag också undrat, och samtidigt känt mig som en mossig tant som inte förstår ungdomarnas språk

Typ det som inte har några presentationstexter och enbart en bild på ett träd, en växt, ett hus, en skoter, en bil.
Det där har jag också funderat på! Inte minst efter att jag sett att en polis i en intervju pratat om hur folk säljer droger via instagram, men att det är svårt att hitta kontona eftersom säljarna gömmer sig bakom tex konton med bilder på kläder och att de har olika "kodspråk" för det där...

Det där har jag också funderat på! Inte minst efter att jag sett att en polis i en intervju pratat om hur folk säljer droger via instagram, men att det är svårt att hitta kontona eftersom säljarna gömmer sig bakom tex konton med bilder på kläder och att de har olika "kodspråk" för det där...
Aha.. intressant,..
Jag hade trott det handlade om andra vuxenaktiviteter.. Alltid lär man sig något nytt...

Tja, träd vore ju iofs en given kod isf... men jag är nog lite tveksam ändå. Har matchat med nån sån "anonym" nån gång och faktiskt pratat..de bara ville inte ha en bild på sig.

Tja, träd vore ju iofs en given kod isf... men jag är nog lite tveksam ändå. Har matchat med nån sån "anonym" nån gång och faktiskt pratat..de bara ville inte ha en bild på sig.
jag råkade matcha med en växt och ett träd då jag råkade skicka superlikes oavsiktligt.
Men de ville bara ha sex.
Men nä... Jag går inte igång på träd. Jag har sett programmet outsider på femman men har inte den läggningen.

jag råkade matcha med en växt och ett träd då jag råkade skicka superlikes oavsiktligt.
Men de ville bara ha sex.
Men nä... Jag går inte igång på träd. Jag har sett programmet outsider på femman men har inte den läggningen.

haha, jag tänkte på drogkopplingen då iom "träd"... Aldrig tänkt på att folk skulle förknippa träd med nått sexuellt :)

Min tolkning är att det är folk som bara är ute efter sex, eventuellt att dom har en ovetande partner nånstans och därav inte lägger upp något som kan kännas igen.

Min tolkning är att det är folk som bara är ute efter sex, eventuellt att dom har en ovetande partner nånstans och därav inte lägger upp något som kan kännas igen.
Så tänker jag också... Men jag funderar om olika saker visar vad man söker- typ bild på mat innebär att vi är ett par som söker X och en annan typ av bild innebär något annat.

Just nu finns det bara en person jag riktigt längtar efter att dejta, och det är mig själv. Alldeles för längesen jag hade en hel ensamhemmakväll, längtar efter att sätta på en go playlist, dricka ett par folköl, diska, sjunga högt, och känslosamgråta till vissa låtar... Får ligga som prio ett i fortsatt dejtplanering här.

Imorgon blir det i alla fall först apt där jag hamnat på samma mötesdag som min snyggaste kollega (som jag svept höger på men inte matchat med) och sen dra hem till Arkitektstudenten. Han tyckte vi skulle sjunga och spela lite ihop. Lär bli en mysig kväll. Kan vara så att det redan snart är läge för att checka av lite vad vi har för intentioner, så inte nån av oss eller båda tar saker för givet.
Jag tror i alla fall att jag skulle kunna bli kär i honom, men vi känner förstås inte varann, och jag har garden uppe.

Tinder orkar jag inte med nu, tar sjukt mycket energi bara att svara på meddelanden till de 3 jag snackar med där. Funderar på att skriva till dom att jag ligger lågt ett tåg och kanske hörs senare. Hur gör ni när ni inte orkar fortsätta skriva till folk även om de är trevliga och ni nog gärna skulle träffa dom i ett annat läge?

Tinder orkar jag inte med nu, tar sjukt mycket energi bara att svara på meddelanden till de 3 jag snackar med där. Funderar på att skriva till dom att jag ligger lågt ett tåg och kanske hörs senare. Hur gör ni när ni inte orkar fortsätta skriva till folk även om de är trevliga och ni nog gärna skulle träffa dom i ett annat läge?

Tja, skulle nog skriva ungefär som du säger.. att jag har mycket just nu och inte hinner skriva i princip. Sen skulle jag ju förstås inte räkna med att de fanns kvar då :)

Jag pratade med den seriösa killen på telefon igår och berättade att jag inte tycker vi ska ses mer. Han verkade ta det bra. Vi har dejtat i 3 månader och setts 1-2ggr/v och jag inser att jag gett det för mycket tid. Jag visste redan tidigt att vi var för olika. Skönt ändå att gå vidare och chilla lite på mänfronten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka